Motormount plettenberg in sebart sukhoi 2.2m

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Cnn, 8 nov 2018.

  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik wil graag mijn plettenberg ombouwen naar fixed prop, ipv de folding versie zoals hij nu. Toestel vliegt op 12s

    De motor zit nu in de spinner. Maar zou moeten verhuizen naar de reguliere plek.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    wat is de vraag? Je zal inderdaad de motor naar achter moeten zetten, de Prop komt dan op dat kleine uitstulpje voor op de motor.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ze zal ook je voorkant wat open moeten maken om genoeg koeling binnen te krijgen.
    En je zwaartepunt zal minimaal veranderen, iets achterlijker.
    Zelf zou ik het gewoon zo laten als ie is, alleen je bladen wel goed vastzetten dat ze niet in kunnen klappen.

    GJ
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    De kracht die op de bladen komt is vrij groot. Had ze ook vrij vast gezet.toch bewegen ze na 1x vliegen weer relatief vrij. Mijn vraag is eigenlijk wat een goede mount zou zijn. Stand offs of een werkelijke mount. Of de f3a bevestiging van plettenberg zelf. Ik heb heel veel speelruimte met de aandrijf accu's. Er is wel genoeg gewicht om naar voren te plaatsen.

    De accu's gaan nu vrij vlot leeg, binnen komen met 10 procent vermogen zorgt ervoor dat ik langzaam over de hele grasbaan vlieg, Gooi ik de switch om dan rusten de bladen weer tegen de cowl. Mijn angst is ook dat de prop zichzelf een keer vernietigt. Geen zin in als ik met me zoontje op h3t veld sta, het zal vast 3n zeker voordelen hebben. Maar voor mij echter alleen nadelen, plus dat een 'zwever ' prop op een 3d kist in mijn ogen belachelijk lijkto_O
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2018
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Zie foto's
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Kan je de motorbevestiging waar de motor nu op zit niet naar achteren verplaatsen en de prop op de rotor van de motor bevestigen? Daar zijn speciale adapters voor te koop. Alleen de spinner kan dan misschien lastiger worden om te monteren. Helaas kan ik zo geen makkelijke oplossing bedenken.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij heeft Plettenberg zelf geen F3A bevestiging, volgens mij word er een kruis meegeleverd wat je met 4 bouten achterop de motor kan schroeven.
    Ik hoop dat dat meegeleverd is door de vorige eigenaar.
    En dan ook de propadapter met de 6 bouten.
    Je kan dat dan gewoon met standoffs op het motorspant bevestigen, net zoals je een "normale" motor zou bevestigen.
    Ik vond een site waar ze dat bij een Sukhoi gedaan hebben met diezelfde motor.
    Standoffs zijn gewoon spacers, die kan je heel goedkoop op Aliexpress vinden, even opmeten hoe lang ze moeten zijn en wat de binnendiameter moet zijn.
    En je kan ze in de raarste kleurtjes vinden.

    1 tip, ik zou niet meer met die prop gaan vliegen, hij heeft best wel een tik gehad en als een blad afbreekt sloop je echt je hele kist weet ik uit de praktijk.
    Het is niet zo dat het gevaarlijk is, de prop schiet niet heel ver weg maar je sloopt zeker de hele voorkant van je kist.

    http://www.lobsti.de/index.php/motoren/xtra-evo-30

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Bedoelt u zoals het nu zit? Nu zit de prop achterop de rotor. Motor zit normaliter in de spinner.
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Er zit nu een 6 bouts aansluiting voorop de motor. Het kruis heb ik er niet bij.. mijn angst was ook enigzins dat een bevestiging met afstandsbussen zou gaan torderen. Daarom dacht ik aan een soort van box mount.

    Ik denk dat ik uw tip opvolg en er even niet meer mee ga vliegen.
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    De motor van de link is iets anders. Maar komt op Het zelfde neer. Krachten worden wel mooi opgevangen met zo een groot bevestings kruis
     
  11. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Nee, de prop komt voorop de motor en om de prop toch op dezelfde plaats te krijgen moet de motor met naar achteren verplaatst worden. Om de prop voorop de motor te monteren zijn adapters te koop. Is die niet voor deze motor beschikbaar dan kan iemand met een draaibank zoiets vrij makkelijk maken. Voor een veel kleinere motor heb ik dat wel eens gedaan, voor deze motor is mijn mini draaibankje niet groot genoeg.
     
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Als ik mij niet vergis zit er een 6 gaats bevestiging voor op de motor. Als steun laat ik een vriend van mij zoiets maken. Volgens mij zijn er wel adapter voor te krijgen die je met 6 bouten vastzet
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oeps.. er ging wat fout.
     

Deel Deze Pagina