het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
COOL
IMG_1949.jpg
 
Hoi hier bij een paar fototjes van mijn vliegend/rijdend tuig heb net geleerd hoe je hier een foto kan plaatsen vandaar.Hier staat de 4#3b nog in de kinderschoenen een heli met een rollatortje dus.Toch heeft dit trainingskruisje mij enorm geholpen in het proces om te vliegen met dit rakkertje.Tis prachtig spul wat ze maken tegenwoordig ik vermaak me er zeer goed mee.Gr jaap
IMG_1747.jpg
IMG_1953.jpg
 
Nee Danny clean machine right out the box (op de koeling na dus en pos pitch)ik heb naar jou woorden geluisterd zo min mogelijk aan veranderen dan vliegt die het best.En dat klopt dus fly like a dream .Even nog een vraagje is dat veertjesmod echt de moeite waard of is het verschil erg klein want dan begin ik er niet aan.Jij hebt dit al uitgeprobeerd en ik begreep uit je verhaal dat het verschil niet erg schokkend was.Gr Jaap
 
Laatst bewerkt:
Mooi foto's jaap van al je gear, ik kan zelf niet wachten tot dat al mijn spullen binnen zijn, de 4#3 en wat upgrades voor de lama.
Volgens track&trace zijn de spulletjes in nederland aangekomen :D

Date #LocationDelivery Status
25-Sep-2008Hong KongItem posted and is being processed.
25-Sep-2008Hong KongProcessed for departure.
25-Sep-2008Hong KongThe item left Hong Kong for its destination on 26-Sep-2008
27-Sep-2008NetherlandsArrived and is being processed.
 
Hoi BB ik kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig word nu het dichterbij komt.Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan krijgt als wij hier.Gr jaap
 
Hoi Danny ja stil he hier er zijn toch een aantal mensen met een nieuwe heli ik keek even of er al weer nieuwe vlieg ervaringen waren?
 
Gewoon even een vraag, lukt het jullie door gewoon "gas" te geven om de heli recht de lucht in te krijgen? en hem daar te houden zonder al teveel te moeten corrigeren?

Ik krijg dit nml niet voor elkaar en volgens mij moet dit wel kunnen lijkt me.

(mischien heeft iemand hier een filmpje van?)


Mvg
Renee
 
Gewoon even een vraag, lukt het jullie door gewoon "gas" te geven om de heli recht de lucht in te krijgen? en hem daar te houden zonder al teveel te moeten corrigeren?

Ik krijg dit nml niet voor elkaar en volgens mij moet dit wel kunnen lijkt me.

(mischien heeft iemand hier een filmpje van?)


Mvg
Renee

Nee, helaas, je zal altijd moeten corrigeren

Paul
 
Zeker Paul het lijkt mij ook wel eens leuk om samen te vliegen en ervaringen uit te wisselen en de mens achter de post te ontmoeten maaaaar hoe organiseer je zo iets ???????? Heb het al zo druk.Gr jaap
 
Goed idee Lamar,

Houten is ook redelijk in het midden des lands nietwaar? ;-)

Houten lijkt me prima. Verhuis zelf over 1 maand naar Houten.

Kan inmiddels redelijk hoveren. Is wel redelijk gevoelig op de sticks.
Maar wanneer je vanaf de grond direct naar 50 cm hovert, is de heli redelijk stabiel.
 
Kijk Wiebe, en juist dat was waarschijnlijk het advies van velen hier... Even uit het grondeffect waardoor hij niet op de 'ballon' glijdt. Leuk dingetje hé!?

En jah, als er iemand enkele belletjes kan plegen in zijn/haar buurt naar een gymzalltje is er vast iets te regelen...doch?
 
Welcome to the extended version of 4#3B

Zoals eerder gezegd heb ik mijn experimentje klaar. Het verlengen van de staart van de 4#3B.

full


Het doel hiervan is kijken of het steeds méér rechtertrim moeten geven op de heckrotor tijdens een vluchtje minder wordt. Ik hoop hiermee dat ik ook het toerental van de heckmotor omlaag kan krijgen waardoor de levensduur zal toenemen. Tenslotte hoeft een staartrotor bij langere staart (lees Arm) minder kracht te leveren om eenzelfde koppel op te heffen. Het koppel blijft natuurlijk gelijk alleen de heckrotor zal minder snel hoeven te draaien om de staart.
Wat nu bij bijna iedereen gebeurd is dat tijdens de vlucht de trim steeds meer naar rechts moet worden gezet. Het lijkt er dus op of de heckrotor gedurende een vluchtje langzamer gaat draaien...

Zoals iedereen op den duur zijn staart naar de knoppen vliegt heb ik uit de beschadigde staart een 2.5 á 3cm goed materiaal gesneden en deze zo recht mogelijk (beetje schuren aan de kopse kant) aan een nieuwe staart gelijmd met superlijm. Om de boel een beetje sterker te maken even een stukje Highspeed tape van alu eroverheen geplakt.
Uit een oud hoofdmotortje heb ik het gelakte koperdraad afgewikkeld en gebruikt voor de staart. Als je goed kijkt is er vrijwel geen verschil te zien in dikte. Het origineel is een soepel snoertje met meerdere adertjes en de koperdraad uit de hoofdmotor is massief. Hierin qua dikte dus praktisch geen verschil.
Als je het originele stekkertje uit de 4:1 haalt kun je de contactstekkertjes hier eenvoudig uittrekken door het kleine lipje met een mesje omhoog te houden. Hierna kun je eenvoudig netjes een nieuw draadje eraan solderen zonder twee verschillende draden aan elkaar te solderen en af te werken met krimpkous en dergelijke...

Ik heb enkele plaatjes bijgevoegd en zal m vanavond even goed proberen te vergelijken met de standaard versie ;-)


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top