Training Garderen

Dat viel Alex ook op en heeft dat aan mij geventileerd.

Ik ben dus een gemiddelde piloot en dat is dan misschien 1 van de opties.
Loet

Ik heb waarschijnlijk zo'n 90% van de AULD volgevlogen en Bas en Peter zaten daar kort achter. Normaal gesproken ben jij erg moeilijk te verslaan en als je internationale westrijden op je naam hebt geschreven denk ik dat je jezelf te kort doet als je jezelf een gemiddelde piloot noemt. Ik krijg het idee dat het overkomt als of ik het ingevreven heb maar zo is het zeker niet bedoeld. Het was alleen opvallend dat je vandaag erg vaak vroegtijdig aan de grond stond en dat ben ik niet van je gewend. Of dat aan de Irritantalus lag of aan de weersomstandigheden of ergens anders aan weet ik niet. Bij een beetje wind ben je over het algemeen moeilijk te verslaan. Ik weet ook zeker dat dat het komende seizoen weer zo zal zijn. Ben ook nu al benieuwd welke richting de de volgende Tantalus zal gaan.

Alex
 
Was een lekker dagje. Niet verwacht nog zulke lange vluchten te kunnen maken. Hei is inderdaad anders vliegen dan sompige weilanden.

Zonder kisten van huis en met twee DLG's weer thuis komen. Heerlijk. Sta te popelen om ze vliegklaar te maken. Binnenkort maar eens een paar verlofdagen opnemen.

Alex nogmaals dank voor het lenen van de Twister.
Nog schade kunnen ontdekken??
 
Alex was zeker de beste tijdens de AULD's. Niet alleen heeft hij de meeste keren de 3 minuten gehaald maar ook zat hij opvallend vaak als hoogste tijdens de ronde.

Met al die Twisters was het moeilijk te volgen wie er goed bezig waren en wie wat minder. Bij mij ging het aan het begin van de eerste sessie slecht, door een lichte irritatie hierover gooide ik opeens 20 meter hoger en daarna ging het aardig goed. Ik denk dat ik me bij deze omstandigheden nog iets kan verbeteren door m’n Twister met Disser vleugel in te zetten. Deze zou ongeveer 15 a 20 gram lichter moeten worden dan m’n huidige model. Door de lichtere vleugel verwacht ik ook dat het nog dragender door de bochten gaat. Moet er nog wel even gebouwd worden!

Het lijkt me te vroeg om nu al een oordeel over de Irritantalus 8 te geven. Bij dit weertype kan een klein verschil in afstelling (flapstand, zwaartepunt, rolroer differensatie, etc) enorm veel uitmaken. Loet, de komende tijd maar flink wat vluchten met de IT8 en Twister maken om ze te vergelijken!

Bas
 
Laatst bewerkt:
ik ben de foto's nu aan het uploaden en ik heb ook nog twee filmpjes gemaakt en die komen hier dan ook wel terecht.
 
Brrrrrrr, zo dat ziet er koud uit.
Maar volgens mij hebben jullie een leuke "dag" gehad.
Kon er helaas niet bij zijn, zoon moest basketballen en ook nog naar het sinterklaasfeest van de vereniging!!!
Een meevallertje ik heb clearance voor een bijeenkomst op 2de kerstdag:D

Frans
 
2e kerstdag valt voor mij af dan kan ik niet. ;)

het was wel koud ja. rob en ik hebben van de dikke winterhandschoenen de toppen afgeknipt om toch de handen een beetje warm te houden en toch de vingers vrij te hebben ;)
 
Erg genoten op de Speulderhei gisteren. Voortaan wel iets meenemen om m'n handen te warmen. Na een tijdje afwezigheid van de zweefscene is het gevoel weer helemaal terug. Het clubje DLG-ers is enthousiast en deelt makkelijk informatie. Als je normaal gesproken alleen vliegt of in beperkte groep komen bepaalde onvolkomenheden in de omgang met je model niet zo makkelijk tot uiting. Gisteren wel! Er moet door mij nog veel geoefend worden op voornamenlijk werptechniek. Bij het flauwe stijgen van gisteren moest alles perfect zijn om mee te kunnen met de beste. Als je dat niet kunt geeft dat een katterig gevoel. Er zijn zeker drie manieren om daarmee om te gaan:

A een bezoek aan de sportpsycholoog en leren omgaan met falen
B proberen te werken aan verbetering van je vliegstijl en de tips ter hand nemen
C het katterig gevoel negeren en gewoon lekker blijven vliegen

Tot de volgende keer,
Henk
 
Henk,

Aan je vliegkunst mankeerd weinig je bent het zeker niet verleerd. Er waren gisteren twee aspecten in je nadeel:
1/ Het hoge leeggewicht van je model. Indien er veel beweging in de lucht zit is dit geen nadeel maar onder deze omstandigheden een heel erg groot nadeel.
2/ Je gooihoogte. Ik zie verbetering t.o.v. een maand geleden maar je mist nog de nodige meters t.o.v. de topgooiers. Als je gisteren onder de 20 meter kwam was het nagenoeg onmogelijk om nog voldoende stijgen te vinden om weg te komen. De topgooiers hadden zo’n 40 meter hoogte de tijd om iets te vinden jij 15 a 20 meter.

Ik zou voor B gaan en tot die tijd voor C.

Bas
 
Laatst bewerkt:
hoi henk
je gooit inderdaad nog niet superhoog nee, maar dat moet je allemaal leren. je wilt niet weten hoe ik in het begin vloog. ik was al blij als ik een fullsize kist op 10 meter kreeg maar als je gewoon veel oefent dan zal dat zekers beter gaan. ook veel met de westrijden meedoen zodat je makkelijk tips kan krijgen van de anderen. zo heb ik ook veel geleerd en ik begin ook al beter te gooien naar mijn idee maar ik gooi ook nog lange niet zo hoog als de rest hoor.
 
Als je normaal gesproken alleen vliegt of in beperkte groep komen bepaalde onvolkomenheden in de omgang met je model niet zo makkelijk tot uiting.

Om die reden ben ik nog steeds van plan eens mee te vliegen met het groepje. Alleen elke keer als er zo'n trainingsdaagje valt kan ik niet....

Ik denk Henk dat je aan mij een "steun" had gehad ;)

We zien wel wanneer er weer eens op een zaterdag wordt afgesproken.
 
Berrie zei:
Ik denk Henk dat je aan mij een "steun" had gehad [quote =robert14]als je gewoon veel oefent dan zal dat zekers beter gaan

Dank je Robert en Berrie voor de morele steun. Krijg alsjeblieft niet het idee dat ik vreselijk in de put zit. Ik kan redelijk goed relativeren.

Boven alles is duidelijk dat dit soort oefendagen erg nuttig is. Dus DLG-ers of aankomend DLG-ers: Zorg dat je er de volgende keer ook bij bent!

Henk
;)
 
Nou heren de oorzaak van het niet kunnen vinden was niet zoals Loet dacht dat ik mijn geheime wapen niet wou tonen ;-p echter een slechte voorbereiding.
Ik heb tot diep in de nacht mijn nieuwe zender in zitten programmeren en na een paar uurtjes slaap in de auto gesprongen met alleen het speuld in het hoofd dacht dat ik het wel zou vinden. Echter ik heb aan de Ermelo'se kant zitten zoeken. tja jammer volgende keer ben ik erwel.
 
Nog maar even waar het bericht hoort te staan:

3 jan bij goed weer nieuwjaarsvliegen in Garderen.
Start rond 10:00

Deelnemers tot nu toe
Theo 70
Rob 69
Arnold 75
Alwin 74
Berrie 68
Jan 66
Alex 77
Arjen 79
Bart 83
Frans 81
Peter 62
Robert 53
Henk 73
Raymond synth
Bas 76
GerritJan 64
Loet 2.4Mhz

Voor het geval iemand het niet vinden kan nogmaals de plattegrond
speulderveldparkerenys5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Garderen is echt toppie! Dat scheelt een berg in de kilometers!

Ik kom met de Sputnik, kanaal 68. Ben erg benieuwd hoe het gaat bij de "echtes". Tot nu toe heb ik altijd alleen staan smijten.

(Ik hoop dat ik niet te stijf ben. Wij kunnen hier bijna op natuurijs schaatsen. Als deze jongen net zo lang doorschaatst als vorig jaar lig ik weer over te geven van de spierpijn....)
 
Back
Top