Cessna Skymaster 337 1:5 (BosModelAir)

Nop, die grijze hebben er altijd al opgezeten.
Zie je toch niet meer als de kist vliegt ;-)
 
Bijna klaar :-)

Zo gisteravond heel wat kleine dingetjes gedaan aan de Skymaster.

Nu alleen de tanks en motorkappen + props en spinners monteren en dan moet deze kist er ook weer tegen kunnen :D
 
Hee Johan,

Zal eens kijken of ik snel een totaalplaatje kan maken.


Hee Jaap,

Als het goed is komende zaterdag weer :yes:


Heb zojuist de tanks, motoren, props en spinner geplaatst :D
 
En zo zou hij moeten kunnen vliegen, wil nog een paar kleine dingetjes doen maar da`s meer voor de schoonheid dan voor het vliegen.

Cessna-337-89.jpg

Cessna-337-90.jpg

Cessna-337-91.jpg

Cessna-337-92.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jaja, eindelijk naar 4 maanden weer ens gevlogen.

Schande eigenlijk dat er zoveel tijd tussenzat maar door het weer, een 2de kleine, een jet en teveel werk kwam het er maar niet van.

Maar vandaag weer eens lekker een dag op de hei gestaan en ik moet zeggen dat beviel me weer goed.

Het was om 10uur nog wel vrij koud maar dat mocht de pret niet drukken, na een FS40 gemaidend te hebben en 2 Calmato`s uitgetrimd was het de beurt aan de Skymaster.

En dat zat niet erg mee :-(

De motoren starten perfect, dat was geen probleem maar bij het taxien bleek dat m`n neuswiel tegengesteld stuurde met m`n richtingsroeren.
En die zitten via een Y-kabel, dat was snel verholpen door de hevels op de richtingsroerservo`s te verdraaien.

Hop, weer starten en toen trilden m`n voormotor los :roll:
Mhhh, vreemd want die is er niet afgeweest.
Naja vastzetten en weer gaan.

Damn alles klaar, even testen en dan een major storing bij volgas 8-0

Nou breekt m`n klomp hoe kan dat nou weer, mhhh misschien m`n gloeiautomaat?
Nee dat kan niet want die werkt alleen op stationair tot 25% gas.
Mhhh, alle draden verlegt, dam nog geen verschil.

Nou dan maar een compleet andere ontvanger erin met een ander kristal, en dat werkte.
Geen idee wat er met de andere set aan de hand is heb die er tijdens de opknapfase niet uitgehad of wat dan ook.

Naja het werkt weer.

Tanken en gaan maar weer.

O O O O wat is dat weer lekker om met deze Skymaster rond het veld te knallen, eerste vlucht was nog relaxt maar de latere 4 vluchten was weer vanouds knallen ;-)

De Skymaster is weer gereed voor seizoen 2009, en nu nog heel houden.

Van de eerste vlucht komt er komende dagen wel een filmpje :D
 
O O O O wat is dat weer lekker om met deze Skymaster rond het veld te knallen, eerste vlucht was nog relaxt maar de latere 4 vluchten was weer vanouds knallen ;-)

De Skymaster is weer gereed voor seizoen 2009, en nu nog heel houden.

Hee Berto, Proficiat!
Je hebt hem mooi 'overhauled', hij ziet er weer gaaf uit
Mooi dat hij weer lekker vliegt ondanks wat minor setbacks aan het begin

Klasse man! :D

Groeten, Ralf
 
Hee Ralf,

ben ook weer een blij kind :D

Komende winter de romp maar eens opknappen :roll:


Maar voor nu er weer lekker mee scheuren, en als het dus goed is ook weer op Oss te aanschouwen ;-)
 
Het blijft een mooie verscheinig op het veld en dat geluid gewoon heerlijk.
Hij vloog gelukkig weer als van ouds.
En nog veel mooie vluchten toegewenst.

Groeten Onno
 
Hee Berto
het zag er inderdaad weer mooi uit, blijft mooi om te zien morgen gaat die van mij weer het luchtruim verkennen
hee veel vliegplezier met die van jouw

groetjes Johan
 
Vandaag bij vlucht 3 sloeg het noodlot toe:
Cessna-337-92.jpg

Cessna-337-93.jpg

Cessna-337-94.jpg

Cessna-337-95.jpg

Cessna-337-96.jpg


Vlucht 1 en 2 verliepen probleemloos, lekker rondvliegen en soms even raggen.

Vlucht 3 idem dito, geen problemen totdat.
Na een snelle flyby lekker de kist recht omhoogtrekken, boven inaangekomen staart omgooien (eerder vallen daar de richtingsroeren niet worden aangeblazen) en eruittrekken.

Tot daar ging het goed echter vlak voor het volledig level vliegen bemerkte ik dat m`n hoogte niets meer deed.
De kist zat op +/- 75mtr hoogte boevn het veld en een lanzaam dalende vlucht.

Met iets gas spelen kon ik de hoogte nog iets behouden maar dat werdt steeds minder, het hoogteroer stond iets in zijn down geblokeerd.
Ik heb de kist op kunnen lijnen voor final maar tijdens de laatste bocht zakte de nesu nog verder door en wist ik dat ik hem niet meer kon houden.

Erwin heeft nog de flaps bediend terwijl ik met gas wat probeerde te spelen maar er was geen controle op de hoogte mogelijk dus dat werd een zeer harde landing in de hei een meter of 50 voor het veld.

Op zich viel de klap nogal mee, ik had toen ik merkte dat het hoogteroer vastzat al kompleet afscheid genomen van de kist maar ik heb hem nog aardig kunnen redden.

Grootste schade is de romp zelf, een aantal naden zijn opengesprongen,
Het lijkt dat het voorste motorschot loszit maar de motor is van zijn steun gebroken,
De voorste motorkap heeft een aardige klap gehad,
Het landingsgestel is volledig los gebroken,
Linkervleugelbuis krom,
kleine scheurtjes in 1 van de staartbomen,
een beschadigd richtingsroer.

Maar al met al redelijk repareerbaar al gaat er wel weer de nodige tijd inzitten.


De oorzaak.
Waarschijnlijk is tijdens de laatste optrekfase van de vlucht m`n ontvangerakku naar achter losgeschoten en heeft daarbij mijn servostekker van het hoogteroer met ferrietring meegnomen en uit de ontvanger gedrukt.

Dit kan ook tijdens de crash gebeurt zijn maar er is geen enkele andere verklaring voor het blokeren van m`n hoogteroer, na aansluiten werkte alles weer naar behoren.


Naja ik heb tot 24 mei, dan zou de eerste meeting zijn waar ik met deze kist zou verschijnen dus we gaan ons best doen om te kijken of we dat kunnen halen :yes:
 
Laatst bewerkt:
Dit is triest om te zien en te lezen!
Ga NIET overhaast of gehaast te werk om het weer in orde te maken Berto.
Een foutje is zo gemaakt!!!!!!!!!!!
Met beleid komt het mijns inziens weer helemaal in orde!

Mvgr hans
 
@Berto


AAAAIIIIIIIIIIIIII das minder, maar wel te repareren zie ik en lees ik, wel weer jammer maar gaat helemaal weer goed komen dat weet ik wel zekers.

Succes


Vriendelijke groeten Japio
 
@ Hans,

yep, zeker triest baal er ook wel van maar da`s de hobby he.
Wil hem zowiezo weer vliegend hebben voor Oss, maar als die op Rozenburg 1 maand eerder kan verschijnen is dat al heel mooi.

T`is alng geleden dat ik zo`n schade heb gehad met 1 van m`n dierbaarste kisten dus het zat er weer aan te komen.

Kan het met de jet nu alleen maar goed gaan toch ;-)


@ Jaap,

Gaat zeker weer goed komen :yes:
 
Back
Top