Het algemene wetten en regeltjes zeur draadje.

Bertus, ik denk dat je meer bereikt door de mod die het vorige draadje gesloten heeft, een PBtje te sturen.
Dit is... Laat ik het anders zeggen: dit ben ik niet van je gewend.
 
bertus gefeliciteerd met je 6001ste post.
en ja sommige mensen gaan wel erg ver met de wetten over ce keuring ed.
er is genoeg te koop in de winkel met wel ce en nergens aan voldoet.
wiebe.
 
Ik vraag me af waarom je zo'n problemen hebt met wetten en regels etc en mensen die zich daar aan houden......Dan heb jij in nederland een zwaar leven lijkt me.....Misschien is Afrika iets voor je :D.......
 
Als moderator:
De reden waarom de vorige gesloten is, was geheel terecht. De reden dat ik deze openlaat, is vanwege de persoonlijke aard van het verzoek hem open te laten.

Verder dus graag geen discussie over waarom dit draadje al dan niet open is. Ja dit had op slot gemoeten en ja als iemand anders gewoon een 2e topic opent omdat zijn eerste op slot gaat, zal die 2e ook op slot gaan. Aan het feit dat in Bertus geval nu een uitzondering gemaakt word, zijn verder geen rechten te ontlenen.

Als gebruiker:

Soms is het nodig om over de wet te zeiken bertus, omdat juist die mensen die menen dat ze die aan hun laars lappen, het verpesten voor anderen.

Ik ga er vanuit dat je dit draadje opende vanwege de FPV discussie. Verkijk je daar niet op; ik wil juist graag FPV behouden. Ik denk alleen dat FPV vliegers zich er van bewust moeten zijn dat ze iets doen wat op de grens zit. Dat mag van mij prima, maar als je wil dat dat gedoogd blijft, moet je goed opletten dat je niet over die grens gaat of extra aandacht trekt. Een aantal mensen doen dat toch. Die verpesten het. Niet de 'wetgevingzeikers'.
 
rare gang van zaken.....maar goed........
Dit draadje gaat natuurlijk nu wel gebruikt worden om iedereen naar toe te verwijzen die het niet eens is met onze Bertus elders op het forum:rolleyes:
 
Als moderator en gebruiker:
Zolang een discussie op een volwassen en respectvolle manier wordt gevoerd, binnen de regels van dit forum, is er geen reden om deze te sluiten of mensen op de regels te wijzen.
De "gang van zaken" wordt altijd door de gebruikers zelf gecreerd.
Als je hem raar vind, doe er dan aktief iets aan als gebruiker om hem "normaal" te maken.

Grt,
Eric
 
Laatst bewerkt:
Oh maar dat doe ik (zie discussie FPV), ik doelde alleen op het feit dat er eerst een draadje gesloten wordt en daarna hetzelfde draadje wel opengelaten wordt omdat degene die het start het zich persoonlijk erg aantrekt........dat vind ik vreemd, verder geen problemen met de moderatie hier...........
 
Tja,jij vindt dat het verziekt wordt....anderen zien er een interessante discussie in. Als je een extra topic moet openen voor elk onderwerp waarover je van mening verschilt komen we snel server ruimte tekort denk ik:p
Noem trouwens eens de "vele draadjes" op die door mensen worden verziekt volgens jou door regelegeving en wie zijn de "zovelen"die je in je openingspost noemt? ik heb er nog weinig van gemerkt.......
 
Awol ik wil het even uitleggen.
Fpv vliegen ook best link en zou het ook al wil ik het best wel niet snel zelf doen vanwege het gevaar wat ik er in ziet.

Maar als dat 1 of 2 keer in gezegd door wie dan ook is het wel genoeg lijkt me.
Van zulke draadje blijft niets meer over.
Verder ben ik juist een voorstander van wetten en heb er zolang ze maar menselijk zijn geen enkele moeite mee.
Maar er over blijven "zeuren" als de topic starter er op gewezen is vind ik onzin.

Dan zijn we het eens......toch blijkt het wellicht niet genoeg te zijn als je leest dat mensen nog steeds veel verder en/of hoger te gaan vliegen.
En dan bedoel ik niet een paar meter maar gewoon 10 x te ver.........
dat is hetzelfde als 1200 km per uur gaan rijden en dan zeuren als je een bon krijgt:mrgreen:
 
haha Ja je verhoudingen kloppen aardig;)
maarre ik ben blij dat anderen het doen want de beelden vind ik erg mooi in dit geval;);)

Toch denk ik dat het in het filmgeval 1 keer of zo is geweest op die hoogte.
Want je ben erg lang aan het klimmen en 300 van zulke filmpjes daar is ook niets meer aan.
We moeten, hoe we ook vliegen, ons verstand gebruiken tijdens het vliegen, enne tijdens het auto rijden ook.
Dan kan je je ook aan de wet houden en een ander dood rijden.

Ik sluit me hier helemaal bij aan:thumbsup::celebrate:
 
Niet echt om te zeuren (eigenlijk wel) maar ik vraag me af waarom er een geluidslimiet bij (de meeste) vliegclubs wordt gebruikt, zelfs als deze ''in the middle of nowhere'' staat?
Op mijn club is de wettelijke grens 79db, maar daar zit ongeveer iedereen wel overheen.
en waarom mag een mooi rustig geluid van een 4 takt maar 80db zijn, en een 100db schreeuwende electro mag wel??

grt
 
Dan zijn we het eens......toch blijkt het wellicht niet genoeg te zijn als je leest dat mensen nog steeds veel verder en/of hoger te gaan vliegen.
En dan bedoel ik niet een paar meter maar gewoon 10 x te ver.........
dat is hetzelfde als 1200 km per uur gaan rijden en dan zeuren als je een bon krijgt:mrgreen:

Tja, en dat had hier bijna enkele clubs de kop gekost, puur en alleen omdat enkele mensen van een bepaalde club zich niet aan de wettelijke regels dachten te hoeven houden. Vinden jullie het dan gek dat er mensen zijn die je op de wettelijke regels wijzen, een gewaarschuwd man telt voor 2 of hoe was dat spreekwoord ook alweer...............Regels zijn gemaakt om het leven iets beter te regelen en makkelijker te maken. Houd je jezelf hier niet aan dan kan dit je hele leven behoorlijk op zijn kop zetten en voor anderen behoorlijk bemoeilijken.

Stel nu mijn voorbeeld.
modelzweversleep gemeten en gecontroleerd door luchtverkeersleiding. Maximale hoogte (300 meter) ruim 3 keer overschreden.............. Club zelf had bijna een totaal vliegverbod en de buurclubs grote problemen. Op dit moment is het resultaat dat de betreffende club een hoogte limiet heeft van 150 meter samen met nog 2 clubs, wij ontspringen net de dans omdat we iets verder weg zitten van het vliegveld en net niet in een gecontroleerd gebied. Door die actie van die club (enkele leden) hebben dus nu 3 clubs een beperking en wij zijn gewaarschuwd dat men op ons let.
 
Niet echt om te zeuren (eigenlijk wel) maar ik vraag me af waarom er een geluidslimiet bij (de meeste) vliegclubs wordt gebruikt, zelfs als deze ''in the middle of nowhere'' staat?
Op mijn club is de wettelijke grens 79db, maar daar zit ongeveer iedereen wel overheen.
en waarom mag een mooi rustig geluid van een 4 takt maar 80db zijn, en een 100db schreeuwende electro mag wel??

grt

Overdrijven is ook een vak...
Weet je wel hoeveel 100 dB(A) aan takke(n)herrie is?
Dat is (ruw geschat) 110 keer zoveel herrie als dat mooie rustige viertaktgeluid van jou.
Bovendien: "the truth is in the eye of the beholder"
Wellicht vind jij een viertakt mooi klinken... Iemand anders duidelijk niet.
 
Back
Top