hallo
dat is het probleem dat ik met mijn zelf gebouwde diepte bepaling dus ook had
de druk meter wilde de boot op een bepaalde ingestelde diepte houden
dus als hij te diep ging pompte de pomp er wat water uit en anders om als de boot te hoog kwam liggen
resultaat meerdere verbrande pompen voor ik door had wat de reden van het verbranden kon zijn
kleine snokjes voor en achteruit deden de pomp na een 5 minuten zo heet worden dat de magneten rondom de kolector smolten
het is niet dat het niet kan werken maar de apperatuur moet ook tegen de stuur pulsen kunnen want bij de pompen niet het geval was
groetjes raf
Hallo Raf,
Zou het helpen denk je, als er een regelaar inkomt die de toeren langzaam doet laten oplopen ?
Soort softstart zeg maar, waarbij de aanlooptijd instelbaar is.
Enigszins kun je ook het max toerental instellen, als die op dieptemeter staat.
Middels een extra input, kun je hem switchen tussen dieptemeter of handmatig bedienen.
Zodra deze input aangesproken word, heeft de dieptemeter geen controle meer over de pomp.
(Master/Slave principe)
Voor de handbediening is het ook mogelijk, om het propotional te maken !
Of anders enkelt via een aan/uit commando, via een multi-switch.
Zo'n regelaar is te maken...
Betreft het multiplexen van èèn zenderkanaal naar 256, is wel erg veel risico

en het DP-en...
Dit is eigelijk uitgesloten, wat wel zou kunnen is de afstand tussen schip en wal, of tussen schip en schip...
Al ben je wel afhankelijk waar de afstand sensoren tegenaan reflecteren.