Traxxas E-Slayer (Revo 2.5 conversie.)

de battery tray en esc mount was ik van plan zelf te frezen. :) moet idd maar even kijken wat did nu gaat worden. mischien dat het zo inderdaad te hoog komt te liggen.
dan moet ik alleen wel kijken waar ik de ESC laat. Als ik die op de gearbox zet komt m'n zwaartepunt ook erg hoog te liggen. (die MMM weegt ook genoeg.)

volgens mij meot het mogelijk zijn om de ESC naast de gearbox te plaatsen. en dan kijken of ik de ontvanger bij de stuurservo's, of die op de gearbox plaats dan.
 
heb je al gekeken of de slash body op de nitro revo past?
kan je meteen kijken of die ook op de e-revo past.

edit: nog een paar linkjes voor je:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=472428&highlight=e-slayer
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=476913&highlight=e-slayer
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=470830

proline hardcorr op een e-revo chassis:
dsc4233vn6.jpg


nog eentje:
rever1.jpg
 
Laatst bewerkt:
de wielbasis van de Revo 2.5 is exact hetzelfde als die van de slash :) de E-Revo is zo'n 3 centimeter langer, komt niet mooi uit met de body. (op zich wel jammer, anders was ik wel erg snel klaar geweest.
van de andere kant, ik vind het bouwen ook leuk, dus zo erg is het niet.
 
vandaag een aantal onderdeelen binnen gekregen.

DSCN4476.jpg


DSCN4477.jpg


als het goed is moeten de dragarmen er dan ook snel zijn. (met de wielen.)
 
gisteren weer een aantal onderdelen binnen gekregen. mis nu alleen nog maar de draagarmen Links achter, de achterbumper, de pushrods, de toe links, de wielen en een body. en dan heb ik al een Slayer. :)
ook heb ik gisteren de RcMonster motor mount binnen gekregen.. Ik ga toch de Revo gearbox gebruiken,.. Ik vind die motorsteun zo mooi gemaakt, kan het niet maken om die er neit op de zetten.

Ben ook al een beetje aan het passen en meten gegaan. de MMM regelaar kan ik voor de motor naast de center gearbox zetten. en de ontvanger daar weer voor naast de stuurservo. dan heb ik het gewicht van de accu's ook zo'n beetje gecompenseerd met alle electronica aan de andere kant. :) (hoewel ik waarschijnlijk nog wel iets lood zal meoten plaatsen. ) het mooie hiervan wel weer, de motor hangt nu ook aan de zijkant, en compenseerd dus ook aardig voor de accu's.

als het goed is krijg ik volgende week de overige onderdelen binnen. (excl een Body.)

Ik zit wat motor betreft nog steeds te twijfelen tussen een Savöx 1800kv en een Tekno Neu 1515.


Edit: nu net een battery tray, een 17T Mod-1 pinion een 36T spur (voor reserve) en een setje battery straps besteld bij RC-monster.

Er stond wel bij dat ze adviseren om eht gewicht van de accus onder de 600 gram te houden.. 2 Zippy Flightmax 3s Lipo's zijn een stuk zwaarder dan dat. maar, wat men met die conversie vaak doet is een MM regelaar, en deze word op de gearbox geplaatst. ik ga dus een MMMv3 gebruiken, en deze ga ik aan de andere kant van de accu's naast de gearbox plaatsen. (deze ga ik in ieder geval op een alu plaat vast zetten.) maar zoals het er nu uitziet, moet ik waarschijnlijk wel lood plakken om het chassis redelijk gebalanceerd te houden.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kv motor wil je? Aangezien je al een cc-neu hebt, zou ik gewoon die eerst proberen in je e-slayer en kijken hoe dat bevalt(maar niet op 17/36). Op basis daarvan kan je dan een motorkeuze maken.
 
Laatst bewerkt:
is geen gek idee. ik kan het spur van de ERBE (54T) en het pinion van de ERBE (18T) wel gebruiken) als het goed is moet dat M 0.8 54T spur net op de originele gearbox moeten passen. dan zou de Slayer heel iets zwaarder vertand staan als de Revo.. maar de kleinere wielen zoude hiervoor moeten compenseren.

Maarja, eerst eens even de lading onverdelen afwachten nu. het chassis begint nu wel echt ergens op te lijken (vind ik) ben echt heel erg benieuwt naar een eerste ritje met deze wagen.
 
Laatst bewerkt:
zo, nu net even wat foto's gemaakt.
dit zijn de vorderingen tot nu toe.

DSCN4481.jpg


Het begint in ieder geval al aardig op een Slayer te lijken. mis alleen de draagarmen links achter, de achter bumper, de Toe-links, de pushrods en de wielen nog. (en een body uiteraard.. maar ik denk dat ik hiervoor eerst maar even een Slash kap ga halen, en de Hardcore body in bestelling gaat.. schijnt namelijk een behoorlijke levertijd aan vast te zitten.


ga nu zo in ieder geval de stuurservo's weer monteren. zet er eerst maar eens de standaard stuur servo's van de Revo 2.5 weer in. later mischien een 15 kilo Savöx servo.


DSCN4482.jpg


De reden dat ik toch voor de Revo gearbox ga? (ipv de E-Revo). Ik vind deze motorsteun echt een mooi staaltje freeswerk. :)
en uiteraard is het wel een stuk makkelijker gezien eht gewoon meteen past..

zit nu nog een 40T M1 tandwiel op.. wil er dus een 54T M0.8 tandwiel (zelfde als de ERBE) er op zetten.
 
Begint er op te lijken klamath.
Ben ook erg benieuwd hoe deze truck rijd.
En wat vind je van team asso sc8 body?
Vind ik mooier dan de standaard slayer body.
 
klopt. :) ik vind zelf de Pro-Line hardcore body alleen erg mooi. ik denk dat ik dus een hardcore body ga bestellen (zat alleen volgens martijn een behoorlijke levertijd aan vast.) en een pro-line desert Rat. (die zou er erg snel moeten zijn, dan heb ik iig meteen 1 kap om mee te rijden. )

Ik hoop dat de overige onderdelen vlot binnen zijn. (en verder moet ik nog even wachten tot het volgende loonstrookje weer binnen is zodat ik de motor kan bestellen. :p

ik zit nog steeds te twijfelen tussen een tekno neu 1515 (2200 kv, zelfde motor als in de ERBe zit.) en de Savöx 1800kv motor.
 
helaas (nog) geen update. ben nog aan het wachten op de onderdelen. (slayer onderdelen van RC_Central, en conversie inderdelen van RC-Monster)

Ik heb in ieder geval al besloten dat er een JConcepts body op gaat komen, deze wil ik laten airbrushen, en er sponsor stickers op plakken. (om de body mooi op schaal te krijgen bedoel ik.)

iemand enig idee waar ik dit soort stickers zou kunnen vinden? en heeft iemand nog (erg) mooie designs gezien om zo'n body in te laten spuiten?

309238785_55b0c989d1_b.jpg

deze heb ik zelf op het moment in gedachten.

24329680017_large.jpg

Deze vind ik ook erg mooi.

Maar, als iemand nog een mooi design weet, laat het even horen. :) (of beter, zien! :p )


Edit: Heb nu net even wat berekeningen laten maken op R/C Calculations

Als ik een 36T Mod 1 spur neem, en een 17T bijpassend pinion, zou ik uitkomen op een topsnelheid van 45mph. dit is met een Neu 1515 Y1 motor. Dit lijkt me om eerlijk te zijn perfect, ik denk dat ik eht ook eerst eens met deze vertanding ga proberen. (heb de tandwielen ervoor deels al heir, en het pinion is onderweg.)
 
Laatst bewerkt:
zo, vandaag weer een pakketje uit Amerika binnen. :)


DSCN4487.jpg

De accu houder van Tekno rc :) zit met 3 boutjes op eht chassis vast.
toen ik hem uit het pakje haalde vroek ik me af of de lipo's van m'n Revo wel zouden passen..

DSCN4485.jpg

Gelukkig, ze passen echt perfect. :) de battery straps (Gorillamax) zijn eigenlijk voor een E-Maxx. moet de schroefjes nog heel iets inkorten, maar lijkt zo perfect te gaan.


DSCN4488.jpg

verder zat er in het pakje nog een 17T Mod 1 pinion, een 36T mod 1 spur en dit RC-monster stickervelletje.



Nu moet ik nog even een Alu plaatje maken voor de ESC. (deze komt in de ruimte tussen de nerf bar en de center gearbox. hier zou de ESC mooi beschermd moeten liggen, en hij past er erg mooi. Ik wil de ESC ook vastzetten met eenzelfde steun als waarmee de MMM in de ERBE vast zit, dan heb ik namelijk ook meteen een plekje voor de schakelaar.

De ontvanger ben ik nog niet helemaal uit waar ik deze ga plaatsen. ik wou hem eerst naast de stuurservo zetten. het nadeel is dan alleen dat de ontvanger direct achter het voorwiel zit. lijkt me niet echt een optimale plaats. (ik ik kan er een alu plaatje voor maken, en de ontvanger dan ik een radioboxje zetten.

In ieder geval moet ik nu nog even wachten op de wielen, draagarmen (links achter) en pushrods van RC-Central. dan kan ik de motor van m'n ERBE er eens in hangen, en een eerste testrit maken. :)
 
kan, maar ik ga de regelaar ook als contragewicht voor de accu's gebruiken. moet wel, de motor weegt namelijk maar net zoveel als 1 accu.
 
Bestelling geplaatst voor de laatste onderdelen. als het goed is krijg ik ze volgende week binnen. :D

4 Pro-Line Epic bead lock velgen met Switch banden. een Pro-Line hardcore Body, en een JConcepts body (deze word geairbrushed.)
Een Castle Neu 1515 (2200kv) en als het goed is krijg ik dan ook meteen de draagarmen links achter, de originele wielen, en de achterbumper binnen.

Ik ga er nog neit meteen een swaybar kit of middendiff in zetten. eerst eens kijken hoe die zo rijdt. :) ik hoop dus volgende week in het weekeind de eerste testrit te kunnen maken. (hoewel dat mischien een beetje to optimistisch is. )


heb even wat berekeningen er op los gelaten, en volgens mij meot een vertanding van 17T/36T goed uitkomen voor me.
Ik ga dus een Castle Neu 1515 1Y gebruiken, op 6s lipo. met de goede gear ratio's ingevoerd, komt heir een snelheid uit van "45.19 mph (72.58 km/h)"

Ik heb dezelfe berekening eens laten lopen met e gegevens van de ERBE, en hier komt "54.76 mph (87.97 km/h)" uit.
dus op zich zou de Slayer nog te licht vertand zijn zo. maar ik wil zelf toch eerst eens de motor en regelaar temperatuur bekijken.
kan zijn at de Slayer gewoon met deze vertanding blijft rijden als dit alles goed lijkt zo.
 
Laatst bewerkt:
Heb einderlijk de onderdelen van de auto allemaal binnen gekregen. (Heb via E-Bay de laatste onderdelen gewoon nog eens gekocht. dan heb ik straks weliswaar een paar deeltjes op reserve. maar gezien de tijd dat ik er nu al op gewacht heb, vind ik dat helemaal neit zo erg.)

anyways, ik heb de auto snel in elkaar gezet, omdat ik dus ongelovelijk graag wou rijden. (na ruim een maand wachten op onderdelen.) heb dus helaas van de laatste paar stappen geen foto's gemaakt. :(
Hier is het eind resultaat: (en volgens mij mag ze er wel wezen! ;) )

DSCN4494.jpg

DSCN4495.jpg

Ja, het is een Associated body. maar door het gewicht van deze auto wou ik er graag een body van iets dikker materiaal op hebben zitten. besides dat, ik vind dit een extreem mooie body. :) besides, er zitten nu een paar Traxxas stickers op! :p

Er zaten helaas al gaten in om de body op een SC-10 te monteren, deze heb ik opgevult met lexaan rondjes, ductape aan de binnenkant, en een paar mooie kleine stickertjes aan de buitenkant. als je het neit weet, valt het helemaal niet op.


DSCN4496.jpg

DSCN4497.jpg


Heb er al mee in het zand gereden (op de baan.) en er zijn 2 puntjes welke ik nog meot aanpassen. de stuuruitslag is niet groot genoeg. hiervoor moet ik nog even andere servo armpjes halen. (dezelfde als ik ook op de ERBE heb zitten.)
En de vertanding meot nog zwaarder worden. Ik had om eerst te beginnen een vertandingvan 14/40. dit bleek dus te licht te zijn. heb hem aangepast naar 17/40, wat nog steeds te licht was. nu is de vertanding 17/36, en dit is nog steeds te licht!
Er is dus wel een verschil tussen het HV-Maxx en het HV-Pro stje van Novak.
om dit gearing probleempje op te lossen heb ik nog een 20T mod 1 pinion besteld, en een 38T spur. als ik begin met 20/40 heb ik hem weer heel iets zwaarder vertand als nu (17/36) en vanuit daar kan ik altijd nog iets zwaarder gaan. (38T en 36T spurs.)
 
Back
Top