Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komt door de hoek van de camera dan lijkt het alleen maar linksonderin te zitten, soms zie je het echter ook wat doorlopen naar rechts.
En omdat het een donker gat is lijkt het op een hotspot.

Als je echter een blik werpt recht achterin de motor dan is er van een hotspot geen sprake.

Hier nog wat foto`s met dank aan Jaap:
jet64.jpg

jet65.jpg

jet66.jpg

jet67.jpg

jet68.jpg

jet69.jpg


Moet van het weekend werken end an hoop ik een paar kleine zaken even aan te pakken.
oa het landingsgestel.
 
Hier nog wat foto`s net in de tuin gemaakt:
Jetijet01.jpg

Jetijet02.jpg

Jetijet03.jpg

Jetijet04.jpg

Jetijet05.jpg

Jetijet06.jpg


De ontvanger was oip het veld even zonder schuim gemonteerd:
Jetijet07.jpg


1 antenne staat recht omhoog even voor de motor, de andere ligt zowat voor in de neus:
Jetijet08.jpg
 
Berto,

Helemaal geweldig geworden en prachtige foto's!!!!!!!!
Ik heb hier nog eentje staan die nog helemaal maagdelijk is, waar dus nog hééél véél aan gebeuren moet.

Grtz,

Henri
 
Hee Henri,

Opbouwen die Formost, echter wel met modificaties anders ben je snel weer terug bij af.

Verder is het een heerlijke kist :yes:

Grt,
Berto.
 
De tijd zal het leren :-)

Ik heb in ieder geval nu zeker een veilige kist die alles aan zou moeten kunnen ;-)
 
Hier de routes van de 3 GPS vluchten.

De eerste GPS vlucht op Ede:
22-07.jpg


De vlucht op Pampa:
25-07.jpg


En weer op Ede:
29-07.jpg


Nu is wel aardig leuk te zien hoe hoog (of laag) de landingssnelheid is, deze ligt bij alle vluchten rond de 55 km/uur, als Jeti straks dus een GPS module heeft zou je bijna hierop je landingssnelheid kunnen aanpassen.
Dna alleen wel rekening houden met de eventuele wind daar de GPS grondsnelheid aangeeft ;-)
 
Laatst bewerkt:
Met google earth kan je dit soort plaatjes dacht ik maken.
Inderdaad knap om te zien ! Geeft ook allerlei nuttige info, zoals hoe ver je het model nou van je weg vliegt, landingssnelheid enz.
Leuk !
 
Yep, dat klopt dus.

En ja, zeker met nuttige info.

Voor je gevoel vlieg je best ver weg, maar nu blijkt dat dat maar een 250 meter is opp de meeste tops.
1 malige heb ik een piek gehad van 350 en dat was na een full power fly-by en dan recht omhoog trekken.

Ook blijkt uit de gegevens dat de landingssnelheid ligt ergens rond de 55km/uur (althasn tijdens de 3 gemeten vluchten maar de kist kan nog iets langzamer).

Als straks de GPS sensor van Jeti leverbaar is kan ik de snelheid real time zien en dan kun je daar je final op maken.

Gewoon weer een leuke gadget ;-)
 
Gister maar 1,5 keer gevlogen met de Formost.

s` Middags op het werk had ik de rem weer gemaakt en het hoofdlandingsgesetl de speling verminderd dus daar kon het niet aan liggen :-0

1 ste vlucht was heerlijk, lekker gevlogen, relaxt gestuurd geen gekke dingen en een paar overshoots gemaakt wat ook zeer goed verliep.

Echter had ik bij het selecteren van de flaps wel een gekke rol beweging erin zitten.
Van up naar half was probleemloos maar van half naar vol ging de kist ineens even rollen?!?!
Vreemd, met Onno even goed opletten en mhhh, ze zijn allebei vol uit.
Zal wel door de rugwind komen op basewind.

Kist geland en geen problemen geconstateerd.


Vlucht 2 kist starten alles ok, take off, gear up bochtje en "piep", mhhh, "piep????", m`n zender zegt "piep".
Hee da`s vreemd dat hoort niet.
Even langs vliegen, mhh alles werkt, bocht draaien iets up "piep" damn daar is iets niet goed met de ontvangerakku was mijn idee.

Okee, Onno erbij, hee hij doet "piep" gear uit, 3 down, draaien, flaps half op downwind, mhh hij rolt iets, indraaien, full flaps, iets meer rollen, hee hij heeft maar 1 flap, tegensturen en neerzetten.

Was wel 1 van m`n mooiste landingen :D

Blijkt dus dat de "piep"veroorzaakt werd door 1 flapservo die met alle geweld de flap meer up wilde geven dan mogelijk was en dus volledig geblokkeerd stroom stond te vreten.
Hierdoor zaktte de akkusopanning zover in met rollen en hoogte erbij dat de ontvanger een "piep" stuurde naar de zender.

Deze "piep" was overigens voldoende goed te horen.

Mooi spul dat Jeti spul ;-)

Waarschijnlijk vanavond weer on-board filmpjes :-)
 
Formost formost formost

Ja maar zover als jij bent gegaan hoeft echt niet :)

HalloTadango,ik denk dat enkele versterkingen wel nodig zijn ,zoals neus spant vleugel pennen ,maar bij normaal de figuren vliegen zal het niet snel fout gaan.
Maar er zit al met al best veel werk in de opbouw ,maar hopen binnen kort de Formost klaar te hebben.
Mooie foto,s Berto,!!
Zou wel leuk zijn een keer een alle formosten op de foto te zetten.
Maar goed eerst de spullen maar in de lucht zien te krijgen.
M,n Vakantie zit er weer grotendeels op dus zaterdag weer verder met neuspoot monteren.
De vorkjes moesten aangepast worden voor 80mm wielen.

Groetjes Rene.
 
Laatst bewerkt:
Jaja, formost meeting komt er zeker :) Vandaag net een jetjoe afgeleverd bij de eigenaar voor in de formost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top