Heren,
Het is ondertussen enige tijd dat ik hier wat van mij heb laten horen. Ik kan jullie wel vertellen dat het probleem met de kop opgelost is. Het feit dat 3DX niet maatvast en constant is met haar producten is inderdaad gebleken.
Na heel wat heen en weer gemail met 3DX vroeg hij mij om alle ringen en onderdelen die ik gebruik na te meten. Eigenlijk had ik hier al helemaal geen zin meer aan, maar vooruit dan maar. Na alle ringen en de rubbers opgemeten te hebben ben ik de nieuwe centre-hub met de oude gaan vergelijken.
Het schroefdraad voor de "swashdrivers" was bij de oude kop WEL goed, daarbij pasten de dampers daar ook veel beter in. De nieuwe kop moest ik de dempers echt in forceren als de spindle er in zat, de oude "vielen" de dampers er bijna vanzelf in. Dus heb ik geprobeerd de kop te monteren met de nieuwe bladhouders en met de oude centru-hub. Gevolg dat het nu allemaal "goed" in elkaar past. 3DX het verhaal gemaild en niks terug gehoord.. Vreemd figuur.
Nu dit verhaal achter de rug is, is het tijd voor haar eerste vlucht! Deze heeft gisteren plaats gevonden! Ik vond het allemaal erg spannend omdat ik geen flauw idee had hoe het allemaal zou gaan reageren. Daarbij al die horror verhalen en crashes van sommige andere gasten werd het wel een spannend moment. Dit was achteraf helemaal nergens voor nodig want de heli steeg perfect op, no problems at all! Dus een gepaste “Whoew” klonk weer over het veld.
De YS-50 starte ook direct! Hij liep als een zonnetje! Lekker vet laten draaien en ben vervolgens rustig wat baantjes gaan vliegen. Nico heeft de eerste vlucht gefilmd, die zou ik binnenkort wel posten. Nico heeft ook met zijn flybarless Trex500 (v-bar) een succesvolle maiden gehad, een mooie dag op het veld van de TRMC.
Groenten,
Tjerk
Het is ondertussen enige tijd dat ik hier wat van mij heb laten horen. Ik kan jullie wel vertellen dat het probleem met de kop opgelost is. Het feit dat 3DX niet maatvast en constant is met haar producten is inderdaad gebleken.
Na heel wat heen en weer gemail met 3DX vroeg hij mij om alle ringen en onderdelen die ik gebruik na te meten. Eigenlijk had ik hier al helemaal geen zin meer aan, maar vooruit dan maar. Na alle ringen en de rubbers opgemeten te hebben ben ik de nieuwe centre-hub met de oude gaan vergelijken.
Het schroefdraad voor de "swashdrivers" was bij de oude kop WEL goed, daarbij pasten de dampers daar ook veel beter in. De nieuwe kop moest ik de dempers echt in forceren als de spindle er in zat, de oude "vielen" de dampers er bijna vanzelf in. Dus heb ik geprobeerd de kop te monteren met de nieuwe bladhouders en met de oude centru-hub. Gevolg dat het nu allemaal "goed" in elkaar past. 3DX het verhaal gemaild en niks terug gehoord.. Vreemd figuur.
Nu dit verhaal achter de rug is, is het tijd voor haar eerste vlucht! Deze heeft gisteren plaats gevonden! Ik vond het allemaal erg spannend omdat ik geen flauw idee had hoe het allemaal zou gaan reageren. Daarbij al die horror verhalen en crashes van sommige andere gasten werd het wel een spannend moment. Dit was achteraf helemaal nergens voor nodig want de heli steeg perfect op, no problems at all! Dus een gepaste “Whoew” klonk weer over het veld.
De YS-50 starte ook direct! Hij liep als een zonnetje! Lekker vet laten draaien en ben vervolgens rustig wat baantjes gaan vliegen. Nico heeft de eerste vlucht gefilmd, die zou ik binnenkort wel posten. Nico heeft ook met zijn flybarless Trex500 (v-bar) een succesvolle maiden gehad, een mooie dag op het veld van de TRMC.
Groenten,
Tjerk

Laatst bewerkt door een moderator: