19 sept 2009 de natte vleugels weer op Zeumeren!!!!!!

lijkt mij geen goed idee
zou wel erg dom zijn om dit te doen nu we zo een mooie locatie hebben
zou de eigenaar wel eens anders over ons kunnen gaan denken
DUS ZOEK EVEN EEN ANDERE PLAS OP MAAR NIET DEZE

groet john


Heligek rustig aan denk aan je rikketik. Het was gewoon een vraag.

Ik ben het overigens ook mee eens dat het niet verstandig is om dit te doen wetende dat Berto hier met de eigenaar over gesproken heeft.
 
En hier zijn nog wat foto`s erbij geplaatst afkomstig van Gijs:
http://bosmodelair.fotopic.net/c1757347.html

En ik weet niet waar Onno heen kijkt maar in ieder geval NIET naar zijn kist ;-)
1y4fr2.jpg


Verder ook wel weer goed nieuws van de RGV we zijn zeer welkom om elk jaar 2 meetings te organiseren.
Waarvan 1 in april en de ander in september :D

We houden jullie op de hoogte.
 
Ik zit er over te denken om voor het watervliegen ook een Calmato Sport EP 1400 aan te schaffen.
Wat zijn de ervaringen met deze kist op het water?
De Sport 40 gaat best heb ik gezien maar ben benieuwd wat de elektrovariant doet
De brandstofvariant doet et niet goed zo te zien :P



edit: oelalalaaaaa!!!!!

ik wil die twee burgers rechts! :tank:
 
Laatst bewerkt:
Doe mij maar zo'n mooi roodbruin worstje
Het lijkt dat de meeste Wate Calmato's geen lang leven hebben ja :D
Maar ligt dat niet het meest aan de vliegstijl?
Of zijn ze toch eigenlijk minder geschikt.
Ook iemand info over de elektrovariant?
 
Maar ligt dat niet het meest aan de vliegstijl?
9 van de 10x wel ;-)

De elektrovariant schijnt het ook wel goed te doen volgens Kees, echter had hij een wat mindere landing waardoor hij vroegtijdig moest stoppen.

Maar hij gaat nu wel een brandstofmodel voor op het water gereed maken :D
 
Elke kist die met wielen goed vliegt kan je ook gebruiken als water vlieger .

Je moet wel genoeg vermogen hebben omdat het gewicht en de weerstand van de drijvers er bij komt . ;)

En het landen op water moet wel rustig gebeuren omdat het water zo hard als beton is . :D

Dus elke trainer is uitermate geschikt er voor .

Mvg Johan
 
Maar ligt dat niet het meest aan de vliegstijl?
Of zijn ze toch eigenlijk minder geschikt.
Ook iemand info over de elektrovariant?
Ligt inderdaad aan de vliegstijl!

De Calmato heeft een mooi formaat om als watervliegtuig gebruikt te worden, lekker stabiel en groot.
Elektrisch of brandstof zou weinig verschil moeten maken in vlieggedrag.

wat beroerde is is dat de folie snel loslaat van de Calmato's. Zeker in combinatie met watervliegen zul je dus wat voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
 
Je moet wel genoeg vermogen hebben omdat het gewicht en de weerstand van de drijvers er bij komt . ;)

En het landen op water moet wel rustig gebeuren omdat het water zo hard als beton is . :D



Mvg Johan

Inderdaad, landen op water moet zeker niet onderschat worden omdat er van die grote dingen ( drijvers ) onder het toestel hangen waardoor de kans op een niet perfecte " touch down " groter is .
Bij het landen op de grond heb je alleen het wielcontact ( van de banden ) op het water de hele drijver ( meestal een 80 cm. lengte )
Kom je met de punt van de drijvers eerst in het water ( dit is wel extreem ) , dan gaat het zekers verkeerd ...
Een juiste instelhoek van de drijvers tov het water ( tijdens de landing ) is de hoofdzaak .
 
Laatst bewerkt:
We hebben zaterdag idd gezien dat het vaak fout kan gaan, watervliegen.
Mijn vader en ik waren aanwezig met een Mentor van MPX.
Dus Johan ik was je buurmen :D
Waarmee we beiden 4 vluchten hebben gemaakt, zonder schade.
Nu ben ik helemaal aangestoken met het watervliegvirus.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een geschikte kist.
 
Aah, die Cornelis, volgens mij heb jij nog geholpen met opmaken van de Hamburgers dan.... :hammer:

Persoonlijk zou ik NIET gaan voor de Calmato sport. Deze is aan alle kanten open van onder (koelgaten motorschot, koelgaten onderzijde, rond aansluiting vleugel onderzijde etc). Daarbij moet de accu er van onderen in.
Ik zou in ieder geval een kist pakken die je van BOVEN moet voorzien van accu enzo, die van onderen dicht is.
Ook wielen zitten niet praktisch (bevestiging aan vleugel), handiger om deze aan onderzijde romp te bevestigen. Dat is natuurlijk zelf te maken, maar toestel is er niet op voorbereid, daarbij moet luik voor accu toegankelijk blijven en moet vleugel er aan onderzijde tegenaan gezet worden (in de meeste autos past ie alleen als je 'm uit elkaar haalt!). :rolleyes:

Dit alles staat los van vliegeigenschappen. Calmato sport EP vliegt mooi, is prachtig zacht neer te zetten, maar vliegt zeker niet super relaxed, je moet er wat meer bij nadenken dan bij een heleboel (trainer) modellen. Als watervliegkist zou ik persoonlijk een goedmoedig toestel aanraden, dat superspectaculaire vliegen kun je beter aan land doen, op het water met een goedmoedige kist touch- en go's maken gaat meer lol opleveren dan een super rolsnelheid of Torque capaciteiten ;)

Denk er gerust nog eens over na, maar hou rekening met het spatwater wat er van beneden gaat komen, mogelijkheid drijvers te bevestigen en toegang tot romp voor accu's enzo. :D

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Eey Berto: ja dat was wel even spannend.
Zoals een paar posts terug al gemeld is dat voor een groot deel aan jou te danken dat we geen schade hebben.
Moet wel ff wat afstellingen controleren voordat je een goed vliegend watervliegtuig hebt.

Mijnheer Rob: Wij hebben idd jou van je laatste burgers afgeholpen.
Waren lekker!!
Ook bedankt voor de tips voor het kiezen van een watervliegtuig.
Heb alleen wat minder zin om een trainer te kopen die ik alleen gebruik voor watervliegen.
Wil altijd nog een wat grotere motorkist waar ik op land lekker mee kan raggen en bv FunFly's mee kan vliegen.
En dacht die dan mooi ook te gebruiken voor het watervliegen.
In een draadje bij elektrovliegen adviseren ze me ook al om de Sport 40 te kiezen ipv de Sports EP1400.
Die zou stabieler vliegen. Maar ik denk er nog ff over.
Eventueel bouw ik een Polaris, maar vind een motorkist met drijvers mooier.
Als er nog mensen tips hebben hoor ik het graag
 
PLINGPLONG PLINGPLONG


Vandaag is Denny (mijn KIP dus) haar onderbeen (KIPPEPOOT) in het gips gewikkeld, haar scheenbeen is aan de onderkant schuin gebroken NEEEEEEEEEEEEEEEE ik heb haar niet getekkeld, niet deze keer hi, echt niet vliegmakkers echt echt niet, hoewel het best had gekunt natuurlijk hahaha.

Ma goed Woensdag wordt ze geopereerd en krijgt ze loopgips en kan haar ketting weer om, die niet verder als de bank gaat, eigenlijk al te ver, maar voor deze keer mag het van mij hi.


Gr Japioooooooooooo en Denniooooooooooooo
 
Wil altijd nog een wat grotere motorkist waar ik op land lekker mee kan raggen en bv FunFly's mee kan vliegen.
En dacht die dan mooi ook te gebruiken voor het watervliegen.

Eventueel bouw ik een Polaris, maar vind een motorkist met drijvers mooier.
Als er nog mensen tips hebben hoor ik het graag

Je kan ook een Fourstar gaan bouwen.

67384ab7d02826ec6.jpg


Ik bouw hem in 5 min om van land naar watervliegtuig.

En heeft wel bewesen geen rare makken te hebben op het water , hoefde niet van de reddingsbrigade gehaalt te worden . :mrgreen:

Je hebt ze in 3 groten en als ARF of Kit , keus genoeg dus .

Mvg Johan

Ps: Depron polaris komt bij mij ook nog wel . heb nog zoveel depron .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Jaap,

Sterkte dan de komende dagen, nu moet je Denny extra veel verwennen (zodra ze dan weer op de been is kan je weer lekker veel vliegen ;-) ).

Beterschap van onze fam aan Denny.
 
En heeft wel bewesen geen rare makken te hebben op het water , hoefde niet van de reddingsbrigade gehaalt te worden .
Dat heeft eerder te maken met de vliegstijl en de betrouwbare motor dan de vliegeigenschappen zelf ;-)
 
Back
Top