Het nieuwe indoor seizoen is weer in aantocht en had het idee om dit jaar nog wat sneller door de hal te gaan.
Om hem zo licht mogelijk en snel te repareren te houden heb ik maar gekozen voor een vleugeltje. ala Mini Swift.
Materiaal is gewoon piepschuim geworden met een redelijk hoge dichtheid (niet van dat GAMMA spul)
Had het meeste wel in huis dus kon hem ook gelijk afmaken.
Motor. Turnigy 17 grams 2300kv
prop 4.5x4 GWS
2x HXT500 servo
Himodel 12A fly ESC
3s460 Himodel lipo.
En voor tijdelijk een 35Mhz Corona 4ch RS410 II (wordt assan 2.4GHz)
Grof ontwerpje gemaakt in een CG calculator
Profiel MH43 verschaald naar 21cm koorde en 10.5 (stukje over om de achterlijst wat dikker te houden.)
Ben voor de gulden middenweg gegaan.
Gewoon piepschuim/tempex.
Is veel crash bestendiger dan depron. Hooguit breekt het maar behoud wel redelijk zijn vorm in tegenstelling tot depron.
Ben inmiddels begonnen en 1e vleugeldeel is zo goed als klaar.
Ribjes plakken op 3mm triplex met houtlijm.
Vleugel aftekenen. Kan makkelijker maar zo gaat het beter als je alleen bent.
Niet vergeten de extra cm mee te tellen. :roll:
Bij de grote rib dus niet gedaan. Kwam ik later achter.
Blokje redelijk netjes uitgesneden....balsa als geleiding werkt dus niet...
Na het drogen van de lijm de ribjes uitgezaagd en geschuurd.
Ribjes uitgelijnd en geplakt met UHUpor
Ach valt niet tegen voor een vleugel als dit alleen gesneden.
Na wat schuren en achterlijstje een paar mm afsnijden is dit alweer het resultaat.
Vleugeldelen waren á 13 gram p/s
Motorsteuntje.
aangezien ik de accu niet mooi weg kreeg toch maar een klein buikje onder gemaakt.
Zo zit alles ook netjes uit het zicht.
Klaar voor de eerste vlucht.
RtF gewicht van 129 gram.
Motortoerental nog niet gemeten maar ik hoop toch ergens op 15.000 / 16.000rpm dan is de prop snelheid 90/100km/h.
Eerste vlucht en 2e poging tot vlucht
Poging 1:
Poging 2 ZEER KORT !!!!
inmiddels motordomping na gemeten en bleek iets te veel te zijn. 9 graden.
Nu veranderd naar 4 graden. Al was dat niet de reden dat hij zo snel de grond in ging. Bij start geef ik maar heel iets gas.
Wind sloeg boven op de vleugel en tjah daar stuur je niet tegenin in zo'n korte tijd.
Na de crash, motorsteun afgebroken en de prop was door de achterkant heen geslagen dus miste wat stukjes schuim waar we op het einde van de dag nog wat delen van terug hebben gevonden. De rest aangevult met stukjes schuim, bijgesneden en weer geverfd
Fototje na reparatie.
Bijna niets meer van te zien.
Dus woensdag hopelijk een betere poging. En goed met het neusje omhoog opgooien
Gr. Dennis
Om hem zo licht mogelijk en snel te repareren te houden heb ik maar gekozen voor een vleugeltje. ala Mini Swift.
Materiaal is gewoon piepschuim geworden met een redelijk hoge dichtheid (niet van dat GAMMA spul)
Had het meeste wel in huis dus kon hem ook gelijk afmaken.
Motor. Turnigy 17 grams 2300kv
prop 4.5x4 GWS
2x HXT500 servo
Himodel 12A fly ESC
3s460 Himodel lipo.
En voor tijdelijk een 35Mhz Corona 4ch RS410 II (wordt assan 2.4GHz)
Grof ontwerpje gemaakt in een CG calculator

Profiel MH43 verschaald naar 21cm koorde en 10.5 (stukje over om de achterlijst wat dikker te houden.)
Ben voor de gulden middenweg gegaan.
Gewoon piepschuim/tempex.
Is veel crash bestendiger dan depron. Hooguit breekt het maar behoud wel redelijk zijn vorm in tegenstelling tot depron.
Ben inmiddels begonnen en 1e vleugeldeel is zo goed als klaar.

Ribjes plakken op 3mm triplex met houtlijm.

Vleugel aftekenen. Kan makkelijker maar zo gaat het beter als je alleen bent.
Niet vergeten de extra cm mee te tellen. :roll:
Bij de grote rib dus niet gedaan. Kwam ik later achter.

Blokje redelijk netjes uitgesneden....balsa als geleiding werkt dus niet...

Na het drogen van de lijm de ribjes uitgezaagd en geschuurd.

Ribjes uitgelijnd en geplakt met UHUpor

Ach valt niet tegen voor een vleugel als dit alleen gesneden.

Na wat schuren en achterlijstje een paar mm afsnijden is dit alweer het resultaat.
Vleugeldelen waren á 13 gram p/s

Motorsteuntje.

aangezien ik de accu niet mooi weg kreeg toch maar een klein buikje onder gemaakt.
Zo zit alles ook netjes uit het zicht.

Klaar voor de eerste vlucht.
RtF gewicht van 129 gram.
Motortoerental nog niet gemeten maar ik hoop toch ergens op 15.000 / 16.000rpm dan is de prop snelheid 90/100km/h.
Eerste vlucht en 2e poging tot vlucht
Poging 1:
Poging 2 ZEER KORT !!!!
inmiddels motordomping na gemeten en bleek iets te veel te zijn. 9 graden.
Nu veranderd naar 4 graden. Al was dat niet de reden dat hij zo snel de grond in ging. Bij start geef ik maar heel iets gas.
Wind sloeg boven op de vleugel en tjah daar stuur je niet tegenin in zo'n korte tijd.
Na de crash, motorsteun afgebroken en de prop was door de achterkant heen geslagen dus miste wat stukjes schuim waar we op het einde van de dag nog wat delen van terug hebben gevonden. De rest aangevult met stukjes schuim, bijgesneden en weer geverfd
Fototje na reparatie.

Bijna niets meer van te zien.
Dus woensdag hopelijk een betere poging. En goed met het neusje omhoog opgooien

Gr. Dennis
Laatst bewerkt door een moderator: