parapent

Oh ja, sorry Jitze, je had nog een PB gestuurd, maar ik was nogal druk (en vergeetachtig...)
Die vlieger van jou is een relatief simpele toch? Gok dat je aardig wat vermogen moet hebben dan, maar leuk om te testen natuurlijk!
War Erik idd zegt, tips iets opener zetten helpt een boel, maar ook vrij laten vliegen scheelt vaak al. genoeg snelheid door gewicht eronder te hangen en dan blijft hij mooi open
 
ja, vet hè! Zag hem al op het vliegerforum... en ik zie er al tegen op om 2 kleuren te proberen... Vandaar dat ik het tot nu toe op 1 kleur per cel houd :).

Casper en Hobbes Rules!!!!!!!!!!!!
 
Iemand tekening van een gondel voor benzine

Ik wil dus ook eens een gondel onder een matrasje hangen maar zoek hiervoor een tekening+maten.

Wordt wel een os max gondeltje{geen elektro}

Iemand een site met tekeningen of hoe te vervaardigen.

Alvast bedankt
 
Geen

Zijn er mensen die electro paracopter vliegen ?
Dus vliegen met een motortje ( Gondel) onder een matras.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Paracopter/Matrasvlieger/Gondel/Paramoteur

Hoi
Hierbij een foto van mijn zelf gemaakte gondel.
Heb er 2 gemaakt. 1 grote en 1 kleinere broer.
Hopelijk komt eind van deze week mijn nieuwe scherm binnen
zodat ik kan gaan proefvliegen. ( Matras is 200 bij 65 cm)
Scherm kan totaal 450 gram extra aan gewicht mee de lucht in nemen.
Misschien dat er iemand met ervaring iets wil vertellen
over deze prachtige hobby.
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi
Hierbij een foto van mijn zelf gemaakte gondel.
Heb er 2 gemaakt. 1 grote en 1 kleinere broer.
Hopelijk komt eind van deze week mijn nieuwe scherm binnen
zodat ik kan gaan proefvliegen. ( Matras is 200 bij 65 cm)
Scherm kan totaal 450 gram extra aan gewicht mee de lucht in nemen.
Misschien dat er iemand met ervaring iets wil vertellen
over deze prachtige hobby.
Alvast bedankt.

Tof Frans!
Heb je er foto's van?
Ik ben ff niet op het forum geweest, druk,druk,druk...

Eindelijk wel tijd gevonden om te beginnen met de Hirondelle :). 0.7m², AR van 6. Heb alle onderdelen uitgesneden uit ultralicht doek en het onderdek zit in elkaar. Ben benieuwd hoe deze gaat worden.

hpim1150.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi mooi!
Goed ook dat de term 'boterhammenzakje' eindelijk internationaal gaat!
Je had het over de mogelijkheid 100m te kopen van dit materiaal.
Misschien een idee voor een internationale inkoopactie?
Een idee voor de prijs per meter?

Succes met bouwen.
p.s. had jij ook ervaring met F111 doek en hoe verhouden deze materialen zich ten opzichte van elkaar? (Mijn mini heef een onderdek van F111)
 
F111 is parachute doek? Zo ja, dan ken ik het wel, zo nee, dan niet :).

Dit spul heeft iets grotere hokjes dan standaard spul, maar is veel lichter en toch flexibel. Ik heb ook ander spul wat ze heel veel voor Delta's enzo gebruiken. Ook best licht en grote hokjes, maar dat is erg stug. zelfs veel stugger dan gewoon dik doek... Niet echt nuttig dus.
Tsja, boterhamzakje was eigenlijk de enige term die het spul goed beschrijft :) hahaha.

Ik zat idd ook al te kijken voor een inkoopactie. Lijkt me tof. De prijs zit rond de 7 a 8 euro dacht ik, kan ik nog wel nakijken. Eventueel dacht ik ook aan meerdere rollen (in ieder geval 2) zodat je 2 kleuren hebt :). Dan kan de prijs misschien ook nog ietsjes omlaag. Probleem dat ik sinds 1.5 jaar nog steeds geen noemenswaardige inkomsten heb gehad en net mijn huur kan betalen deze maand. Ben wel met veel projecten bezig, maar kan dus even niet investeren.

Ik bouw in ieder geval de Hirondelle zo snel mogelijk af, dan weet ik pas echt wat dit doek doet natuurlijk!
 
Proficiat!
Ziet er mooi uit. En ook lekker dun profiel zeg.
Stuur je nu met remlijnen of gewicht (of combi)?
Heb je in het midden 3 cellen overbrugt? Daar lijkt een kleine knik te zitten.

Mooi dat soepel doek ook netjes in de vorm blijft.
Hangt er veel massa onder?

Waar blijft nu de tijd dat ik mijn matras kan maken?
 
Vanuit het franse forum:
@Erik,
50.44m for each cell bridled. (incl 15% knots)
26.58 for my bridle, so each other cell. (incl 15% knots)
I saves a lot of wire, drag and work, that's why I wanted to try it, but now I think I'll rip it all off and make new lines at each cell. The harmonica feature doesn't look that nice... I now used 6.5KG Dyneema, So that's already thin enough I think.
Now It looks a bit like some speedriding gliders...

The Hirondelle Canopy weights 73 gram with 0.7m².
Th Dingo Canopy weights 103 gram with 0.5m².


Total weight is now 840 gram with 2x 3S2200 and 660 gram with 1x 3S2200.

haha, naja, je kan wel engels :).
Hij vliegt dus echt wel lekker, Alleen om hem echt mooi strak te krijgen moet je toch zeker wel D-ribben hebben OF alle cellen tomen. Ik ga dus voor keuze B... Alleen nog even de moed bij elkaar schrapen om een goed vliegend scherm van zijn toomlijnen te ontdoen... :(.

Hoeveel uren hier in zitten... Tsja, veel... Ik gok dat als je echt lange dagen maakt het wel in 2 weken te doen is. Ligt erg aan je handigheid en of je al het materiaal in voorraad heb. Ik heb tussendoor ook weer veel getekend enzo, dus daar zat veel getwijfel tussen...

Ik stuur trouwens alleen met de remlijnen. Actionman kan zijn armpjes omhoog en omlaag bewegen zeg maar en dat via een V-mix. Liefst heb ik ook gewichtsturing, maar dat blijft nog net lastig...

In het midden idd 3 cellen overbrugt, maar zelfs bij elke niet ondersteunde cel zie je knikjes...

Wanneer jij tijd heb om jouw matras te maken? hahaha, nou, gewoon nu! Wat heb je gisteravond gedaan? Als er ergens in je antwoord iets met de letters T en V voor komt, dan heb je genoeg tijd ;)
 
;)
'TV'...hmmm
Even kijken: werk, relaTie/Vriendin, opleiding,hardlopen,......,.....
Ik zie al waar de bottelneck zit ;).

p.s. Ik wil die van mij maken van mooi oranje F111 (parachhutedoek). Lijkt me lastig werken, maar als soepel stof zo'n mooi resultaat geeft....
En in eerste instantie met D-ribben (met 5% voorspanning). Later elke cel tomen kan altijd nog.
 
Laatst bewerkt:
he sjit, had gister een heel verhaal getiept, maar per ongeluk het scherm te vroeg gesloten ofzo. Staat weinig tekst in ieder geval zo te zien :(.
nou ja, even de engelse verie op mijn site dan maar:

Update: 8 feb 2010
This weekend I put a lot of work in the Hirondelle and my brave Actionman!
Starting Friday evening I put around 12 hours in the new bridle system. This time each rib is supported, added separate tiplines and put extra D lines in the middle section. The Extra D's are connected on the second level with the C-lines. So in the end I now have ABC risers. This way I was able to ad a speed system to change the angle of attack.
First I wanted to secure the speed system with a knot, but I found another strong servo, So why not! haha, Now I can control everything except weight shifting. All the controls are mixed on my MX-12 witch I converted to 2.4GHz Corona special for this parapente to get rid of the antenna .
Great transmitter! I used every mixer available and now I can flip a switch to either have only the speed system on the throttle stick, or speed mixed with the motor. One extra switch changed the speed some more by an adjustable amount and another one changes the brakes by an adjustable amount.
I flew it Sunday in the dark, so no video, but I made a little vid of the speed system.
It flies incredible! Great feature to control the AOA. Now I can adjust it easy in the air from fast motorized climbing to very slow to fly acro
Hope to make a good video soon, but the wind is offshore, bit too strong and extreme turbulent... Oh, and it's freezing...

<object width="640" height="480"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=9281624&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=0&amp;show_portrait=0&amp;color=00ADEF&amp;fullscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=9281624&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=0&amp;show_portrait=0&amp;color=00ADEF&amp;fullscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="640" height="480"></embed></object>
 
Back
Top