RBC Corby Starlet CJ-1

Ton, ik heb een complete piloot nodig voor in de Corby... Maar die vind ik voorlopig even te duur dus gaat hij even zonder piloot of met knuffelbeer vliegen.

Vandaag de cockpitinstrumenten gehaald. Kunnen jullie helpen met achterhalen welke meters er in dit dashboard zitten?
full


van het middenvlak heb ik alleen de fijne altimeter (linksboven) en het magnetisch kompas (midden boven).
Wat is de rest?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben zo blij met mn cockpitje dat ik toch snel een foto heb gemaakt:
full


Dit zijn de eerste instrumentjes, ongeveer op de plaats waar ze moeten komen als de cockpit verder afgewerkt is.

Rest nog steeds de vraag: kunnen jullie van de foto uit de vorige post afleiden welke instrumenten waar zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen duidelijkere foto?

Ik haal er dit uit:
Bovenop het instrumenten paneel staat het kompas,
De kleine klok in het midden is de slipindicator/bochtenaanwijzer,
De grote klok links daarvan de hoogtemeter,

Dan wordt het lastiger :roll:
Daaronder de Vertical Speed Indicator?!
Rechtsboven is denk ik de toerenteller,
Daaronder lijkt een meter te zitten met 4 quadranten met elk een eigen aanwijzing? (oliedruk, olie temp, brandstof druk etc.).
In het midden de kleine lijkt net zoiets maar dan met 2 aanwijzers, die zie je wel eens als koptemperatuur en uitlaattemp.)
En geheel rechts een Voltmeter?
 
Jitze,

Leuk zo'n dashboard heb daar zelf ook nog aan willen werken, maar vond dat net weer teveel toestanden.
Heb er nu meer zin in om de Corby de lucht in te sturen:mrgreen:, moet af.

corbystarlet96.jpg


Staartwiel;

corbystarlet97.jpg


corbystarlet98.jpg


Ton
 
@Berto: bedankt! Jij ziet heel wat vaker dan ik dit soort instrumenten en zal ze sneller herkennen. Ik probeer ervan te maken wat ik kan. En anders zet ik er wel wat anders in wat er leuk uitziet, t blijft funschaal!


@Ton: leuk, dat achterwieltje. Bij mij komt het door RBC meegeleverde achterwiel er gewoon in, dat lijkt eigenlijk nog meer op het origineel bij 'mijn' versie. zie:
1232812.jpg
 
pfrt, de romp is nu ongeveer klaar om geglast te worden op 1 ding na: de neus! Ik heb de neus inmiddels al 3x geplamuurd en geschuurd, maar hij is nog steeds niet netjes rond. Dit komt omdat het hout daar zo slap is dat het naar binnen gedrukt wordt tijdens het schuren. Ik twijfel nu: de hele zooi dichtplamuren en gladschuren OF gewoon gaan glassen en daarna nog het een en ander plamuren?
 
oke, dankje Ton. Dan gaat hij eerdaags in de porienvuller en daarna in de glasmat.

Overigens, heb je interesse in een setje tellers? Praktisch alles zit er dubbel in. kwestie van 10 minuten die dingen in elkaar zetten en met een drupje CA in je cockpit lijmen.
 
Ik zou het eerst plamuren met balsaplamuur. Dat is lekker licht en makkelijk te schuren. Na het glassen kun je IMO alleen nog maar met fijnkorrelige (lees moeilijk te schuren en zwaar) plamuur aan de slag.

Wel schuren met een rechte of licht holle schuurklos :teacher:
 
ik gebruik nu Alabastine Easy supervuller, als dat niet licht is weet ik het ook niet meer.

eerst maar eens kijken over welke verschillen het gaat die weggewerkt moeten worden, dan beslis ik of ik nog verder ga plamuren.

Eerst maar weereens tentamens leren (in en voor tentamenweken bouw ik altijd het meeste!)
 
en de hele neus van de Corby staat weer in de plamuur. Deze keer is het een hele dikke laag omdat er ong best grote oneffenheden op de neus zaten. Na het weekend hopelijk schuren en dan nog een keer dun plamuren. en daarna moet hij echt geglast kunnen worden!
 
en zojuist geschuurd en het resultaat stelde me tevreden. Daarom staat hij nu in de porienvuller en later op de dag komt de tweede laag eroverheen.

Ik heb het nu binnen gedaan, dat was duidelijk geen succes. Mn keel voelt nu nogal raar aan :nosmile: De volgende laag dus maar buiten doen!
 
ghehe :D

t was erg stimulerend om afgelopen zaterdag de Corby van Ton te zien en de maiden te volgen.
Ik heb het hobbyhok maar weereens een beetje opgeruimd en zojuist de dorsal verlijmd, deze was ik nog vergeten. Ook bij de cockpit moesten er nog wat strookjes hout verlijmd, daar ben ik nu mee bezig.
 
Daarom staat hij nu in de porienvuller en later op de dag komt de tweede laag eroverheen.

Ik heb het nu binnen gedaan, dat was duidelijk geen succes. Mn keel voelt nu nogal raar aan :nosmile: De volgende laag dus maar buiten doen!

Onder de afzuigkap werken scheelt ook een boel stank (wel aanzetten natuurlijk ;))
 
jaja, leg dat hier maar eens uit :p

ik ben bang dat het spul niet onder het nulpunt verwerkt mag worden, dus het is OF binnen doen OF even wachten tot het warme wordt. Ik weet nog niet wat het word. Misschien neem ik met 1 laag wel genoegen en ga ik hem gewoon glassen.
Of even aan de vleugel werken tot het buiten warmer word.

We zien wel. Ik ben nu bijna klaar met de extra latjes bij de cockpit. Krijg straks mn schoonouders op bezoek, dus vanavond gebeurt er weinig meer.
 
Onzin Jitze vele handen maken licht werk dus zet ze maar aan werk je schoonouders.


En Kim niet zoveel kletsen hup aan het werk en opschieten met de Waco.

Voor dat je het weet is er weer een maiden meeting bij de Red Eagles.

Ton
 
ja, dat zouden we in het voorjaar moeten doen. Alle winterbouwprojecten van het forum op 1 dag maidenen :D
 
Heb je in ieder geval veel camera's in de buurt en kun je zien waar het fout gaat als dat zo mocht gebeuren.

En anders heb je direct veel foto's en video van je nieuwe kist.

Ton
 
Back
Top