sleepvliegtreffen in Wijk en Aalburg 1 groot succes de volgende is op 21-11-2009 in Kennemerland

Alles staat klaar, ik heb er zin in!
Kisten en zenders hangen aan de lader, vleugels,sleeplijnen en accu's liggen klaar in de gang. Morgenochtend de lipotjes laden.

Fred met de Ninja komt helaas niet. Redt het niet tussen zijn andere afspraken door.

Tot morgen!

Gerben
 
weers.jpg
 
Volgens Piet Paulusma is zaterdag het ideaal weer om buitensporten te doen.

Nog even de zender en ontvangeraccu laden en daarna de lipo's , als ik dan morgenochtend wakker word is alles vol.

Iedereen welterusten en tot morgen!

GJ
 
Toch ook nog een afmelding; mijn vliegmaat Bert moet het morgen laten afweten ivm wat probleempjes met zijn paarden......
Ik ben er morgenvroeg wel; alles is startklaar :)
 
99% wordt 100%

Mijn L-Spatz is NET op tijd afgekomen. 2.4 ontvanger ingebouwd, nieuw accusetje aan het laden.

Alles hangt aan de lader, morgen zeker van de partij.

Guys (en hopelijk girls) morgen wordt het een leuke dag, ben er tussen 11 en 12

Tot morgen !!

Ik heb er zin an zou Pim zeggen ;)
 
Jongens (en meisjes), allemaal veel plezier toegewenst daar in Wijk en Aalburg.
Op buienradar is nu nog nix te bespeuren van nattigheid, dus dat zal wel loslopen.

Hou ze heel

Frank
 
ik moet helaas afzeggen, vertrouw mijn MPX Fiesta niet. 1 rolroer servo jittert af en toe, een keer sturen en het is weg of komt weer terug.

Daarnaast gaan de remkleppen niet elke keer helemaal terug omdat de servo hevel tegen de schroef aan komen die de vleugelpennen vast klemt.

Kortom, ik moet er nog een keer goed naar kijken :(:mad:

Iedereen heel veel plezier!!
 
Ik ben ook net binnen.
Allereerst BERTUS BEDANKT en Club Wijk en Aalburg bedankt voor de zeer vriendelijke ontvangst.
Het was een zeer geslaagde meeting, het moet nu voor iedereen wel duidelijk zijn dan brandstofvliegen niet meer nodig is.
Er is achter elkaar doorgesleept, van kleine modelletje tot grote kisten van 7 of meer kilo.

Ik zal straks even foto's plaatsen, even een webpagina bouwen.

Iedereen die foto's heeft kan ze mailen naar ack@ackfoto.nl

Ik zal ze dan op een website zetten en hier plaatsen.


Gert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke dag gehad!!
Goed weer, prettige mensen en hartelijke ontvangst op de vliegclub van Wijk en Aalburg.

Voor mij was het de eerste keer dat mijn zwevertje omhoog gesleept werd en dat ging prima. Ik moest ff wennen aan landen op het veld, dus de eerste 2 keer heb ik de omliggende weilanden mogen aanschouwen, daarna ging het goed, hoewel...
Als je een klein zwevertje heel hoog laat slepen dan raakt hij wel eens uit het zicht:confused: Wonder boven wonder trok ik op het juiste moment "UP" zodat de zwever een end weg "normaal" landde! Geen schade:p.

Bertus heel hartelijk dank voor de organisatie ennehh slaap lekker!

groet,

Jeroen
 
elektro slepen; een prima ervaring

En dat is een kreet die iedereen die aanwezig geweest is zal onderschrijven :)
Patrick met zijn Stick en Gerben met de Ibis kregen alles zonder problemen opgesleept en de kleinere kistjes gingen netjes achter de Kadet (of zelfs de Flying Wing van Bertus omhoog !
Ik vermoed haast wel dat er in korte tijd een toelichting van zowel Patrick als Gerben zal volgen over de set up van hun kisten. (een nieuw draadje mannen ? )
Om ff bij deze twee te blijven (sorry Bertus, fan van het kleinere grut :) ), beide kunnen met hun set-up de gemidddelde kist, tot pakweg een kilo of 7-8 een keertje of 5 naar een 200 meter brengen met één accupack en dat is een reeële maat maar ook praktisch gezien erg netjes.....
De DG 1000 met zijn 10 1/2 kg was ook nog wel te doen maar is zo"n beetje de upper-limit.
Wel heb ik zelf ook het nadeel van elektro mogen ervaren, als je dat al een nadeel wilt noemen....: ik hang achter de Stick van Patrick (mijn ASW 22 dan :) ), we starten en Patrick ontdekt dat hij geen sap meer in de accu's heeft; nou ja, 20 meter hoog was net genoeg voor een cicuit maar toch.... OK, nou kan een benzinemotor ook uitvallen maar dit was eigenlijk het enig serieuze incident. (aflopende wielen en verstrikte lijnen in de sleepkoppeling buiten beschouwing gelaten)
Wat dus wel overduidelijk gebleken is vandaag, is dat elektro slepen een echt alternatief is voor alle benzineslurpende sleepkisten !

En oh ja, Bertus en de mannen van de club in Wijk en Aalburg, bedankt !
 
Zo, dat zit er weer op! De tijd vloog voorbij. Het was idd gezellig. Het weer speelde mee. Zowaar, er was wat thermiek! Alle vier mijn zwevers hebben gevlogen, de een wat langer de ander wat korter. Gelukkig liggen ze alle vier weer heel op mijn werkbank. Niet iedereen is er helaas zonder schade vanaf gekomen.

De hotliners waren leuk om te zien. Vooral die kleine Voodoo vondt ik leuk. Helaas had Gerben, (het was toch Gerben die vloog?) een crash met zijn hotliner. Heel jammer.

Fred, had jij nou ontvangstproblemen? Gelukkig is het reparabel zoals je zij.

Gertjan, wat was eigenlijk jouw schade toen je tegen de paaltjes vloog? Schrok je van de zwever die nog op de landingsbaan lag?

Bertus, hartelijk bedankt voor je moeite! Zoiets kost jouw veel energie. Slaap zacht!
 
Zo, nog wat meer foto's op de site gezet..
Electrosleep Meeting Wijk en Aalburg

@Berrie,

Schade was minimaal.
Ik schrok niet van het model wat de landingsstrook stond maar ik vloog mijn ASW teveel naar links, ik wilde om het model heen sturen maar mijn richtingroer had door de lage snelheid geen goede werking meer, dus daar was het hek.
1 buts in de voll-gfk vleugel en een aileron los.

Vanwege mijn epoxy allergie, en het genereuze aanbod van Fredmens om de vleugel te repareren heeft hij nu de vleugel mee.

Het was een heel leuk groepje, zoals jij al zei, geen gestress, geen herrie van motoren.
Eigenlijk is dit electroslepen zoals het hoort, in alle rust genieten van deze mooie hobby!

Oh ja, en het is niet duurder (eerder goedkoper) dan brandstofslepen.
En je hebt er geen enorme sleepvliegtuigen voor nodig, de electro kadett van Bertus trok jouw 3,5 ? meter zwever echt moeiteloos van de grond.



GJ
 
Back
Top