Tamiya F350 high lift.

zo en toen was er een pakje :D

en ja daar is de 4 link systeem, nieuwe vering, en de carbon steel aandrijfassen.

autott01129.jpg


dus de auto weer uitelkaar.
ondertussen bouw ik de auto met mijn ogen dicht :cool:.
en ja het is een troep maar ik weet alles te vinden.
autott01130.jpg


de onderdelen voor de 4 link systeem.
autott01131.jpg


dus "een schroefje hier, een schroefje daar".
alleen jammer dat er geen tekening bij zat, nu moest ik af en toe even naar de pc om instructies van de side junfak te bekijken.
autott01132.jpg


de voor as compleet.
autott01133.jpg


achter as compleet.
autott01134.jpg


toen het link systeem.
en jeetje he wat gaat zwaar om de kogelkwiklinks er op te draaien.
maar goed zijn we lekker bezig :D
autott01135.jpg
lflfl

de assen gemoteerd, en het ziet er nu al mooi uit.
en alles past pefect, echt 100% goed.
er zitten zelfs extra schroefjes, boutjes, 1 extra kogelkwiklink en wat vulbussen. "helemaal top".
autott01137.jpg


toen de shoks,
dat ging lekker snel en dit paste ook pefect inelkaar.
alles zit er bij, olie, exrta Eklips en rubbere ringetjes.
ook dit gaat 100% goed inelkaar en ziet er ook super mooi uit.
autott01138.jpg

:D
autott01139.jpg


nou alles er op schroefen en je krijgt meteen een heel andere F350.
ook de bij het link systeem zaten vulbussen voor de shocks.
er word echt wel over nagedacht bij junvac over hoe ze hun producten samenstellen.
anders hadden de shoks niet gemoteerd kunnen worden zonder de vulbussen.
autott01140.jpg


er komen nu even wat mooie foto's aan.
ships en colatje er bij of een biertje en lekker kijken.
autott01141.jpg

.
autott01143.jpg

de body er op en klaar voor een test.
alleen nog steeds geen kogellagers, duurt mij nu te lang.
autott01150.jpg

.
autott01151.jpg

.
autott01152.jpg

.
autott01153.jpg

.
autott01155.jpg

.
autott01156.jpg

.
autott01158.jpg

.
autott01161.jpg

.
autott01109.jpg


gr Sander.
 
Laatst bewerkt:
netjes ,

als ik het goed begrijp krijg je door het junvac systeem een stabieler chassis en kunnen de bladveren komen te vervallen, als je ook de junvac schokbrekers toepast??
 
Dacht dat het JunFac was, met een F, maar goed...
Ziet er goed ui, twijfel nog steeds of dit zou passen op de mijne. Dot is wel weer net even een iets andere 4 link dan ik de vorige keer had. Deze pastte helaas net niet....

Twijfelt......
 
netjes ,

als ik het goed begrijp krijg je door het junvac systeem een stabieler chassis en kunnen de bladveren komen te vervallen, als je ook de junvac schokbrekers toepast??
als je dit systeem gebruikt vervallen de bladveren.
je kunt er elke schokbreker op zetten die je wild (ook de standaart)
alleen heb ik voor deze shoks gekozen omdat ze wat langer zijn, dus meer bodum speeling.
door de bladveren is hij best stijf en kunnen de wielen niet zo veel bewegen (omhoog en omlaag).
met het link systeem blijfen de wielen meer op de grond omdat hij veel kan torsen en heb je dus meer grip op de ondergrond waardoor je dus beter kunt klimmen.

Emil.
als jij het systeem er ook zou zetten denk ik dat je andere veren nodig hebt, veren die meer gewicht kunnen dragen :mrgreen:.
 
Welke lengte hebben de shocks? Van midden punt gat van onder naar boven. Zijn deze 90mm?

Dit ziet er wel erg goed uit zo.
 
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]hier wat info van de shoks.[/FONT]

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Stainless steel (STS304) black soft springs (1.172kg/30.00mm[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Length: 94mm (Mounting hole to hole)[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Shock Body Diameter: 14mm[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Spring Diameter: 19mm[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Spring Length: 61mm[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Full Shaft Travel Range: 27mm[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Shaft Diameter: 3.5mm[/FONT]

Gr Sander.
 
Mooie gave bak,die Ford!!!Vindt dit ook een heel mooi model.Ik heb er geen een,maar hij is super.
Ik rij vrachtwagens van Tamiya,dus we zijn evengoed een beetje familie.

Misschien voor een ieder die ook zo'n Ford koopt:
Maak er een Baywatch wagen van,compleet met surfplank enz enz
Of een grenspolitoewagen,zoals je die bij Mexico/Amerika heb.
Of misschien zo'n 'barrel' uit de film MadMax.
Gewoon,zomaar wat ideetjes.

groetjes Marcel.

Veel plezier met de auto
 
ook even bouwtopic aanmaken he:mrgreen:

gr Sander.

Die heb ik hier al op het forum staan alleen staan er geen foto's meer in zag ik en heb ik daar nog niet echt aanpassingen gedaan. Op het moment is het een standaard gebouwde F350 :)

Het zal nog wel even duren voor ik echt goed ga beginnen aan dit project. Want heb nog diverse plannen om hem realistischer te maken met verlichting etc... maar op het moment niet zoveel ruimte om er goed aan te beginnen.
 
zo eindelijk ook de lagers binnen.
dus weer de auto uitelkaar en met een uurtje weer inelkaar:D.
en hopelijk voor de laatste keer.
alleen nu nog de banden en dan is helemaal klaar.
en dan meer eens kijken of er ergens meetings zijn waar we dan lekker rijden en kijken naar de andere high lift's die er nu gebouwt worden :cool:

gr Sander.
autott01163.jpg

autott01164.jpg

autott01165.jpg

autott01166.jpg

autott01167.jpg

autott01168.jpg

autott01169.jpg

autott01171.jpg

autott01172.jpg
 
Dat zijn zeker mooie andrijf assen!
Velgjes liggen alvast klaar zie ik, alu,neem ik aan ?
En ja de highlift wint weer evne terrein momenteel! Een zeer goede zaak....
Hopenlijk een keer animo genoeg om bij elkaar te komen, op een tamiya dag! Zoals bv in Haarlem (?) vorig jaar, was erg leuk....
 
Of 24 Januari bij RC-MvW op hun crawlbaan.
Dan is er daar weer een wedstrijd.
 
hey Emil.
ja idd allu velgen van topcat voordeel van deze velgen vond ik dat er spacers bij zaten van 0mm, 5mm en 10mm.
en met de nieuwe banden zullen de 5mm spacers er opgaan omdat de band ook breder zijn. :D
en Mark meschien ga ik wel even langs, eens kijken hoe dat te werk gaat daar.

gr Sander.
 
zo de banden zijn ook binnen. :mrgreen:
ziet er goed uit.
alleen vond het jammer dat de banden net niet wat straker om de velgen zitten, ze hadden een 1,5 tot 2mm kleinere diameter moet en hebben, zodat ze strak om de naaf zitten.
nu moet ik toch kijken voor velgen met bandlock's
ook als ik ze zou lijmen zou de diameter te groot zijn om ze er mooi in te krijgen.
maar goed de banden doen zo te zien wel hun werk, dus op de grond blijfen met het loopvlak.
ze zijn lekker zacht en het foom zit er ook prima in, lekker soft.
maar de auto moet voor het mooie niet zwaarder worden anders zaken de banden nog verder door, en dat vind ik dan niet zo mooi meer staan.
maar hier wat foto's van de banden, en ga op zoek naar velgen.
vind ik jammer want de velgen met de spacer's van 5mm offzet ziet er mooi uit:cool:

gr Sander.
autott01176.jpg

autott01177.jpg

autott01178.jpg

autott01179.jpg

autott01180.jpg

autott01181.jpg

autott01182.jpg

autott01183.jpg

autott01184.jpg

autott01185.jpg
 
Zonde!....
Ik had denk ik zws voor beadlocks gekozen.... Nu weet je waarom.... En der zijn nog wat meer redenen, daar niet van...

Ze zijn een beetje slap,(geen insert?) of is dat bewust zo gekozen?? Omdat het een trial gaat worden..

Qua uiterlijk zijn ze wel erg mooi, en passen ze er goed bij.... Dat zonder meer!
 
ja tuurlijk zit er foon in :mrgreen:.
maar ik wou ze idd wel willen lijmen op deze velgen, ik vind ze echt bij de auto passen.
maar ja helaas.
ik zal de standaart band er dan wel op lijmen,
en ja als je wild crawlen moeten de banden niet kei hard zijn "toch"

gr Sander.
 
Back
Top