E-REVO topic

@pir3lly Net even gaan controleren, voor + achter staan de rods standaard in het middenste gaatje.

Wat bedoel je met: "Daarbij is het handig je achterste boven draagarmen op de laagste positie te zetten.
Alle clipjes bij je voorste boven draagarmen voorin plaatsen. Bump steer elimineren door aan te passen volgens de gebruiksaanwijzing."

@klamath amai dan heb je inderdaad goed gereden! Zie maar dat hij snel in orde is, kunnen we eens afspreken en kan ik je settings eens zien :)
 
Dit tips staan allemaal in die tuning guide van slayden.
De bovenste draagarmen kun je aan de voor en achterkant op twee posities in het bulkhead plaatsen (boven en onder).
Achter schijnt het beter te rijden als je deze in de onderste positie doet en voor juist boven (standaard).
Voor heb je dan ook nog een paar plastic clipjes zitten. Als je deze allemaal naar voren verplaats, zal je arm naar achteren gaan. Dit verbeterd bochten gedrag.

Lees gewoon goed die slayden pagina even door, alles staat erin met foto's.

Edit, deze dus:
[Pit Pass] Revo Performance Set-up Guide (Part 1)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (part 2)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (Part 3 - Engine, Clutch & Drivetrain)
[Pit Pass] Revo® 3.3 Tuning and Setup Guide - Part IV

In sommige delen moet er gevijld en geslepen worden aan bepaalde delen. Dit is niet nodig, behalve als je tot het uiterste wilt gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dat van mij geen settings noemen.. Ik doe maar wat, tot de auto naar mijn mening leuk rijdt. :p zal wel verre van een optimale race setup oid zijn, maar dat doet me niet zoveel.


Met die clipjes die Pirelly bedoelt verander je het Caster. met meer caster (de voorste knuckles schuiner) word de auto stabieler bij het rechtdoor gaan. (werkt aardig self centrerend dan.)
als je ze rechtop zet (caster = 0) zal de auto makkelijker sturen (voor de servo.)
maar ook nerveuzer zijn op de rechte stukken.
ook heeft een wiel met Caster ingesteld meer camber in ingestuurde toestand.

Moet me zelf ook nog eens goed inlezen in dit soort zaken. :) vind het wel interessant. (alleen ga ik dan niet in een modelbouw boekje lezen, maar in het spul voor 1:1 auto's. )


edit: heb hier wel een interessant artikel gevonden. http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html
 
Ik heb een paar rondjes op Mol gereden, en net als bij ons op Purmerend hou ik de gemiddelde truggy met gemak bij. Het was dat ik een beetje problemen met mijn ontvanger had, en de slash meer aandacht vroeg, anders had ik de AE en Losi's even gek gemaakt daar.
 
Ja, jammer dat er geen revo aanmeldingen waren op de no-nitro dag. Er was in het programma ruimte voor een aparte revo klasse gehouden. Uiteindelijk was ik de enige inschrijving
 
Waarheid is heel relatief; dat wat men voor waar aanneemt wordt de waarheid genoemd.

Maar pas was zo'n sn....ng mee voor met een hele mooi occasion,
 
Back
Top