Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
meer dan de helft weet er wel wat van,
ik heb het probleem nog steeds,(plus wat geratel:confused:, maar dat boeit niet:wink:)
wat ik heb gedaan is: banden los gemaakt en laten rollen of het probleem daar zat(rollen ze terug naar een bepaalt punt doe ze onder de kraan en pers het water er dan weer uit(bij mij kwam er veel zand mee) en het helpt).
daar na heb ik het zelfde gedaan als jij, maar de as is normaal.
maar wat het ook is, het kan nooit aan de gearbox liggen!
 
Laatst bewerkt:
hallo

mijn vraag is wat betekenen deze dingen eigenlijk


- initial brake force
- neutral range
- AMTS timing
- motor rotation ( dit weet ik wel wat dat betekend maar wat is het verschil tussen ccw en cw )
- drag brake force
- DDRS start mode
- maximum brake force

dit gaat over een ESC regelaar


als iemand iets weet laat het weten dan ben ik al een stuk verder

trouwens ik wist niet waar deze vraag stellen dus deed ik het hier maar !

MVG Joeri !
 
Euhhmmm ... :rtfm: :?:

Daar staat normaal gesproken alles in uitgelegd , en wordt alles stuk voor stuk besproken met de uitleg waar het voor is en wat het doet ...
 
Oke, dat lijkt me ook dat het niet aan de gearbox kan liggen.
Maar daar waar je de aandrijf assen op vast schroeft dat is natuurlijk wel gelagerd door een kogellager!
Maar die kan na 3 uur rijden toch niet versleten zijn lijkt me.
 
uuhm als ik hem op pc insteek en dan dat programma open dan staan die daar en kan ik vanalles selecteren daarmee

en heb jij toev ervaring met die lipo die ik in men voorige reply zij ?

MVG Joeri !
 
oke ik heb het grootste deel gevonden ! op een ander forum en laten vertalen door men pa !

en heeft hier toev iemand ervaring met deze lipo
ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 25C
of gewoon een ZIPPY Flightmax ?

en is die dan goed op slecht ?

dit is de link naar hobbyking
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 25C

MVG Joeri !

Zippy en Turnigy zijn beiden goed en goedkoop. Maar let op de afmetingen van de lipo's, niet alle lipo's passen direct in een rustler. Diverse hardcase lipo's wel, maar dan kom je op 4000mah cap. Of je komt uit op 2s http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098

Dit zijn de afmetingen waar je je aan moet houden voor de batterij tray van je rustler vxl:

Stock dimensions are: (omdat HK een beetje vreemd de maten opneemt, is de height eigenlijk de breedte en width de hoogte).

Length-A(mm) 141 (makkelijk te verlengen door het schotje in je tray weg te dremelen).
Height-B(mm) 48 (te verhogen met de traxxas expansion kit TRX3725X )
Width-C(mm) 25 (met 1/3mm aan te passen door met 80 grid op te schuren)

(maten kunnen met 1mm afwijken).

Al met al kan je op deze manier toch de meeste lipo's passend maken.
Bijna alle Lipo 2s Hardcases passen zonder aanpassingen, en sommige 3s lage 4000mah en minder met minimale aanpassingen.
De meeste problemen krijg je met 3s 5000mah en hogere lipo's.

Voor Hardcase lipo's die wel passen (let op de maten) ga je naar http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_power_search.asp en zoek je op "hardcase".
 
Laatst bewerkt:
Het neemt veel tijd in beslag maar het gehele topic doorlezen is nooit verkeerd. Het heeft voor mij ontzettend veel vragen en problemen opgelost!
 
Neem er maar een flinke bak koffie bij want ik heb er 3 dagen overgedaan... ;) Natuurlijk niet fulltime aan het lezen geweest maar je kan er ook ruwweg overheen kijken bij interessante onderwerpn de pagina's lezen...
 
IMG_3724.JPG


IMG_3725.JPG


IMG_3726.JPG


IMG_3728.JPG


P1020486.JPG
 
Dankje voor het posten van de pics!

Vraagje, hoe heb je je ESC bevestigd op die plaats en 2 welk formaat heeft je bat tray nu met de aanpassingen? En 3, is dat een XL-5?
 
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Mark 28 lentes jong (bijna 29) en woon nu sinds een paar jaar in Rijssen.
Voorheen heb ik nitro gereden, maar dat vond ik persoonlijk iets teveel werk, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik mij er de tijd niet voor gunde en heb daarom nu een Traxxas Rustler VXL aangeschaft. Ik wou niet eerst bezig zijn met de nitro auto goed af te stellen om vervolgens daarna te gaan rijden, nu is het aanzetten en rijden maar met evenveel plezier als met de nitro, het geluid is natuurlijk wel anders maar daar stoor ik mij absoluut niet aan.

Ik ben benieuwd wie er allemaal uit omgeving Twente komen en waar iedereen dan rijdt.
Tevens de vraag aan de Rustler rijders watvoor/welk dikte olie jullie in de schokdempers van de Rustler doen. De olie moet hoogstwaarschijnlijk vervangen worden wat de auto leunt een beetje achterover en zit vrij snel aan het einde van schokdemperslag.

Ik zal dit topic eens wat door gaan lezen zodat ik wat meer over de Rustler te weten kom en nog iets bijleer over de electra-motor.
 
ten eerste welkom!
een rustler vxl is een goede koop, beter dan de xl-5.
en zet je vraag maar even uit je hooofd want dat komt nog lang niet.:wink:
waarschijnlijk zal eerst over onderdelen breken en rpm hebben.

veel lees plezier.(als je meer dan 200 blz. lezen leuk vind)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top