Lachen maar, van de lucht in de sloot.

Vandaag dan de maiden. Eerste duikvlucht belande na 2 meter in het weiland. Waarschijnlijk toch te zwaar en daarom maar de camera verwijderd. Daarna de 2e poging, en ja de lucht in en vervolgens met een korte draai in de sloot.
Veel paniek, doordat ik niet bij het toestel kon en deze langzaam door het kroos ging zakken. Nergens een tak te bekennen en mijn zoontje maar een hark laten halen. De esc ging steeds zachter piepen, maw de arrow zakte dieper en dieper. Uiteindelijk toch een tak kunnen vinden, waarmee ik net de op zijn kop liggende cockpit omhoog kon houden. Uiteindelijk kwam mijn zoontje met een bladhark en heb ik een kwartier lopen vissen om het toestel door een dikke bos riet uit de sloot te kunnen halen.
Hier het resultaat:

full

full


Alles gelijk uit elkaar gehaald, de tuinslang erop en vervolgens alle electrische componenten met wd40 ingespoten. Daarna met contactspray behandeld en drooggeblazen met een compressor.
Alles weer aangesloten en de enige schade is een defecte vertanding van het servo roer.
Waarschijnlijk is deze bij de eerste crash omzeep gegaan en dit heb ik natuurlijk niet goed gecontroleerd.

Kortom, weer een leer momentje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog nooit problemen met wd40 gehad, zolang je het maar niet laat zitten, want dan kan het door vervuiling gaan geleiden. Vandaar het nasprayen en droogblazen met contactspray en droge lucht. Dit heb ik al met meerdere electrische apparaten gedaan en werkt zeer goed.
 
Zwaartepunt was redelijk in orde (dacht ik), maar waarschijnlijk toch teveel en te zwaar fpv gear gemonteerd voor een maiden flight.
 
Back
Top