7.4v servo aansluiten

savox heeft nu een mooie servo die 26kg kan leveren op 7.4 volt

Savox SC-1268MG High Voltage Ultra Torque Digital Steel Gear Servo

kan iemand mij vertellen hoe je zoiets aansluit?

ik heb een systeem dat gevoed word door een 2s lipo maar mijn ontvanger heeft maar 6 volt.
en volgens mij zie ik bij deze servo gewoon 3 draadjes zoals elke servo heeft op 6 volt..



Features:

  • No Regulator needed
  • Higher performance due to increased voltage and improved technology
  • Fast response
  • Incredible torque
  • Increased transit speed
  • Increased efficiency
  • Water resistant with 4 silicon seals implanted
  • Strong and precise-made steel gears
  • Suitable for 1/8th nitro racing and large scale aircraft.
  • Suitable for 600 and 700 class helicopter swash plate servos.
Specifications:

  • Torque: @6.0v - 208 oz-in. (13 kg-cm) / @7.4v - 361oz-in. (26 kg-cm)
  • Speed: @6.0v - 0.13sec/60° / @7.4v - 0.11sec/60°
  • Voltage Range: 4.5v-7.4v
  • Weight: 62g
  • Motor: Coreless
  • Gear: Steel
  • Case: Aluminum Heatsink
  • Output Shaft: 25T Spline (Futaba)
  • Dimensions (LxWxH): 40.3x20.2x37.2mm
 
dan moet je een aparte lipo ontvager pack aansluiten en kun je de bec voor led's gebruiken of voor een fan

ehhh leg eens uit?

een 7.4 lipo rechtstreeks aansluiten op mijn ontvanger ? bedoel je dat?
en dan de bec van mijn regelaar gebruiken voor led of een fan?

dat is toch niet echt een antwoord op mijn vraag
 
een tussenbrug maken.

de + onderbreken vanaf ontvanger naar je servo en deze plus direct aan je accu aansluiten.
 
Of een ontvanger gebruiken die daar tegen bestand is en op 7,4 volt mag werken.
Er komen steeds meer ontvangers en servo`s die direct op 2S LiPo aangesloten kan worden.
 
een tussenbrug maken.

de + onderbreken vanaf ontvanger naar je servo en deze plus direct aan je accu aansluiten.


Bedoel je + ontvanger weer naar + accu en + accu weer naar de servo.
Lijkt me niet dat dat kan.
Of

+ ontvanger niet gebruiken en alleen de - en signaal draad naar de servo.
en de + rechtstreeks van de lipo halen.



__________


check trouwes wel even of de servo 2cell lipo geschikt is.

Sommige servo,s kunnen 7.4v aan maar gaan stuk bij een 2 cell lipo.
Want die is vol 8.4v...................
 
Laatst bewerkt:
servo is speciaal geschikt voor 2 cell lipo
ik ben niet van plan om andere ontvangers aan te schaffen
ik wil graag schematisch weten hoe ik deze servo moet aansluiten
ik rijd dus wel met 2 cell lipo
ik heb nog wel andere zaken op een ontvanger zitten die gewoon moeten blijven werken
zoals een winch en verlichting


edit: ik heb nog een castle creations BEC die ik per 10de volt kan instellen tot max 9 volt.
deze zit nog nieuw in het zakje..

als ik deze bec op 7.4 volt instel , hoe zit het dan met mijn ontvanger. RX/TX is een flysky 6ch 2.4ghz stick
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de ontvanger nu met maximaal 6 Volt wordt gevoed uit een BEC of een ontvangerpack en dat je een servo wilt laten werken op een hogerer spanning.

De huidige ontvangervoeding kan blijven zitten omdat de ontvanger moet blijven werken op de huidige spanning.

Aan de servo zitten drie draden, meestal zwart, de min. Wit de impuls uit de ontvanger en een rode de plus.

Al deze draden worden via de connector op de ontvanger aangesloten, en dan werkt de servo op de ontvangerspanning.

Je moet nu de rode draad uit de connector halen. Dat kan door het lipje met een speld o.i.d. op te lichten. Deze draad gaat nu naar de plus van de Li-Po.

De Aan de zwarte draad moet je een extra draad solderen die naar de min van de Li-Po gaat. De servo werkt nu op de Li-Po spanning. Vergeet niet alle verbindingen goed te isoleren. Sluiting zorgt voor vuurwerk. Ook de plus en de min niet verwisselen.
 
Laatst bewerkt:
de plus van de servo uit de stekker halen en deze direct aan de accu knopen.
de ontvanger moet nog steeds via de bec aangesloten worden.
 
Ik neem aan dat de ontvanger nu met maximaal 6 Volt wordt gevoed uit een BEC of een ontvangerpack en dat je een servo wilt laten werken op een hogerer spanning.

De huidige ontvangervoeding kan blijven zitten omdat de ontvanger moet blijven werken op de huidige spanning.

Aan de servo zitten drie draden, meestal zwart, de min. Wit de impuls uit de ontvanger en een rode de plus.

Al deze draden worden via de connector op de ontvanger aangesloten, en dan werkt de servo op de ontvangerspanning.

Je moet nu de rode draad uit de connector halen. Dat kan door het lipje met een speld o.i.d. op te lichten. Deze draad gaat nu naar de plus van de Li-Po.

De Aan de zwarte draad moet je een extra draad solderen die naar de min van de Li-Po gaat. De servo werkt nu op de Li-Po spanning. Vergeet niet alle verbindingen goed te isoleren. Sluiting zorgt voor vuurwerk. Ook de plus en de min niet verwisselen.

rode draad uit de connector van de servo neem ik aan?
aan de zwarte draad van de servo een extra draadje solderen naar de lipo toe?
zoals je beschrijft werkt de servo dus buiten de regelaar om?
 
Als de Lipo die aan de snelheidsregelaar is aangesloten ook wordt gebruikt om de servo te voeden, dan kan je de zwarte draad vergeten. De zwarte draad van de servo is dan via de ontvanger en ESC met de min van de Li-Po verbonden.

Dan alleen de rode draad uit de servoconnector halen en aan de plus van de Li-Po aansluiten. Die Li-Po mag niet meer dan twee cellen in serie hebben! Dus 7,4 Volt.
 
schema

zo zou het dus moeten werken?
Dit is een situatie zonder externe BEC ( regelaar heeft al interne BEC van 5A )

servos.jpg
 
De tekening is juist maar het zal beter zijn als de min naar de servo OOK rechtstreeks van de accu zou komen. Dan loopt de stroom van de servo namelijk niet meer door de min draad naar de ontvanger wat de kans op storingen kan verkleinen.
 
Je gebruikt dus enkel de witte signaaldraad nog maar? Heeft iemand dit effectief al geprobeerd?

Welk effect zou dit hebben op een servo die eigenlijk maar 6V mag hebben? Sneller, krachtiger, ik denk het wel, maar vooral sneller en krachtiger KAPOT waarschijnlijk.:rolleyes:
 
tekening is juist ja maar geeft wat gedoe met bedrading en zoals gezegd gedoe met stroompaden die bedenkelijk zijn. Ik zou die servo gewoon op de ontvanger aansluiten en op 6 volt laten werken , ik vermoed dat die regelaar een empobox of zoiets is.

HV servo's zijn vooral heel nuttig als de ontvanger de 6.6 of 7.2 V van de Li(FE)(PO) aan kan zoals die van MPX, je kan dan wat besparen op dure gadgets zoals de diverse boxen en indien je 2 accu's bezigt gewoon een goedkopere (desalniettemin even veilige) "weiche" gebruiken zoals alweer die van MPX maar er zijn er zeker ook bij emcotec en powerbox maar dan types zonder regelaar.
 
Getest maar slecht voor servolevensduur


Uploaded with ImageShack.us


De reden waarom ik een externe lipo gebruikt heb is omdat ik dit eventueel ook kan gebruiken op een nitro waarbij de ontvanger dan gewoon op een humppackje werkt.
 
Laatst bewerkt:
Op deze site ( Servo's en toebehoren ) staat een HARM PSS direkte stroom voorziening, die doet precies wat jij wilt qua stroom voorziening (servo en regelaar op 7,4V en ontvanger op 6V.

3000950.jpg


suc6 ermee...
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp gaat het hier om een electro waar een een 26kg stuurservo in wit zetten. Is dat niet een kleein beetje veel overkill? Voor een electro is 10kg meer dan genoeg en kan je een normale 6v servo prikken.
 
Back
Top