Hercules van schuim

is het er zo eentje ?????
full

Jep een soort gelijke, die is waarschijnlijk 2m de mijne is 1,80m. Nog een verschil is dat ik maar 2 motoren nodig heb. Het is het zusje van de hercules.

Op de foto is wel een hele mooie! is hij van jouw?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,
Willem heeft een eigen website en hij maakt ook af en toe nog modellen op aanvraag; deze levert hij via Peter Sas of Modelbouwhobbysupply (Leo Briels) zoals de Holiday.
Wie weet als er nog meer mensen zijn die belangstelling hebben, dat hij nog een serie maakt? Zijn eigen site:
Willem Bravenboer

Grt,
 
hay sorry voor de late reactie maar ik heb een abbo op deze discusie maar die komt niet aan
we hebben er zelfs 2 ik vlieg ze met gewoon speed 400 daar tuft hij rustig mee rond je kan er toch geen gekke dingen mee doen als je een looping wil maken dan kan je meteen afscheid nemen dan klapt de vleugel meteen dubbel
me maatje heeft er ook een en die is omgebouwd naar borstelloos
dat is net een raket ik zal evn kijken of ik daar ook een foto van heb voeg ik hem meteen bij
 
Hercules

Ik lees het nu pas maar ik vond op zolder nog de bouw doos van de beruchte hercules. Mocht iemand interesse hebben pb maar
 
Heb ook de Transal van Willem.
Maar inplaats van 2 speed 400 heb ik (en mijn vliegmaat ook) er 4 speed 400 motortjes op gezet (en van die gunter propjes) en andere modificatie was een richtingsroer gemaakt , dan kon je als de hoofd wielen niet te ver achter het zwaartepunt staan nog een beetje taxien met vol "up"
ps er zit/zat 1 regelaar in

Een erg leuk vliegtuigje met voldoende koolstof/glasvezel strengen in de vleugels waren loopings helemaal geen probleem. opstijgen van Gras ook geen probleem
 
hercules/transall setup borstelloos

hay sorry voor de late reactie maar ik heb een abbo op deze discusie maar die komt niet aan
we hebben er zelfs 2 ik vlieg ze met gewoon speed 400 daar tuft hij rustig mee rond je kan er toch geen gekke dingen mee doen als je een looping wil maken dan kan je meteen afscheid nemen dan klapt de vleugel meteen dubbel
me maatje heeft er ook een en die is omgebouwd naar borstelloos
dat is net een raket ik zal evn kijken of ik daar ook een foto van heb voeg ik hem meteen bij

Geeft niets! fijn dat je in ieder geval antwoord!:p
Zou je eens willen vragen aan je maatje wat voor een setup hij in zijn kist heeft? Ik ben namelijk van plan ook mijn transall met een borstelloos setupje uit te gaan voeren.
 
richtingsroer

Heb ook de Transal van Willem.
Maar inplaats van 2 speed 400 heb ik (en mijn vliegmaat ook) er 4 speed 400 motortjes op gezet (en van die gunter propjes) en andere modificatie was een richtingsroer gemaakt , dan kon je als de hoofd wielen niet te ver achter het zwaartepunt staan nog een beetje taxien met vol "up"
ps er zit/zat 1 regelaar in

Een erg leuk vliegtuigje met voldoende koolstof/glasvezel strengen in de vleugels waren loopings helemaal geen probleem. opstijgen van Gras ook geen probleem

Dank je voor de tips, ik ben inderdaad al van plan om een richtingsroer te maken. Ik ben van plan toch te gaan voor een borstelloos setup. Alleen wil mijn kist natuurlijk niet overpoweren. ;)
Hoe zit het met jullie vleugels? zijn zij uit een gehaal of hebben jullie ze deelbaar gemaakt?
 
full
Hoi
ik zal het even vragen voor je ik weet in elk geval dat hij er 4 18 ampere regelaars in heeft en dat er 4 propjes op zitten van de maat 4.1x4.1 super klein maar super snel weg zie de foto voor de verschillen met die van mij ook heeft hij een beweegbare laad deur om lading af te gooien hij heeft geen richtings roer en die heeft die van mij wel moet zeggen dat het wel een aanrader is maar niet noodzakenlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
verf

full
Hoi
ik zal het even vragen voor je ik weet in elk geval dat hij er 4 18 ampere regelaars in heeft en dat er 4 propjes op zitten van de maat 4.1x4.1 super klein maar super snel weg zie de foto voor de verschillen met die van mij ook heeft hij een beweegbare laad deur om lading af te gooien hij heeft geen richtings roer en die heeft die van mij wel moet zeggen dat het wel een aanrader is maar niet noodzakenlijk


Hoi,

zou je me ook kunnen vertellen hoe jullie de toestellen hebben geverft? speciale ondergrond verf of hebben jullie het toestel gespoten?

Ik ben namelijk bezig met een f 18 van depron. Deze heb ik nu geverft met acryl verf. Maar dit is niet zo'n succes. de verf heeft niet gehecht. (geverft met de kwast) Misschien hebben jullie de goude tip omdat ze er zo goed uit zien!:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi
de gele die is gefoliet met oracover en de flekken zijn gedaan met verf
de groenen is gedaan met en nu niet laggen maar die is gedaan met waterverf
van de kinderen dus vliegen in de regen is er niet bij anders moet ik opnieuw beginnen
en de vlekken zijn dan weer met acriel verf dat hegt dan een stuk beter
 
Even een schopje en aangemeld voor dit draadje. Hopelijk ben ik zeer binnenkort de (tevens zeer gelukkig) eigenaar van een hercules. Nog even denken over de setup, 4x speed400 wordt het in ieder geval niet (want die heb ik net allemaal weggegeven)

misschien iets van vier 24-grams buitenlopertjes met 5x4 of 6x4 props? Ik kan me herinneren dat de speed400 het best draaide met die günter propjes die ook bij de EZ* zitten? Nadeel is dan natuurlijk we dat er vier regelaars in moeten..

Alle info (en eventueel filmpjes? Gebeurt niet vaak dat én google én youtube me in de steek laten!) is welkom :)
 
De hercules die ik had had normale speed 400 motoren en klom daarmee op 3s lipo onder 45 graden weg. Eenmaal op hoogte terug naar minder dan halfgas en lekker rond vliegen. Alleen bij een slow low pass weer weg klimmen met volgas onder een hoek van 45 graden of steiler.
Landen, vanaf hoogte stijl aanduiken en vlak voor touchdown rechtleggen en afvangen, de landing kan dan lekker kort gebeuren, net zoals de echte dat kan...........
 
Als je toch borsteloos gaat dan niet te kleine props aub.

Mijn IMA B25 vloog met 2 fietsbellen en 7x6 props vertikaal. Wel erg licht. maar 700g nu met lipoś.
Fietsbellen zijn achterhaald. Nu koop je praktischer motoren.

Bijvoorbeeld:
iets van 40g (of zwaarder) met Kv1400
2208/14 Brushless Outrunner 1450KV
Met 7x6 of 8x4 GWS of APC-E prop
De typhoon 6-3D kan ook, aleen vind ik die motor niet praktisch wat betreft montage en prop bevestiging.

Elke winkel heeft wel iets wat hiermee vergelijkbaar is.
Een blok piepschuim met een triplex motoschotje kan je zo´n motor zo tegenaan zetten.
Overigens:
Gewoon een rechthoekig stuk uit de vleugel zagen en het blok erin lijmen. Veel eenvoudiger dan proberen het profiel te volgen.

Eventueel nog een lichtere motor. Zeker voor de hercules gaat 4keer een standaard shocky motortje goed lukken:
http://www.rctechnics.eu/220414-brushless-outrunner-1400kv-gram-p-1981.html 7x3.5 prop en niet teveel volgas dan. want met 3S wel aan de grens.

Ik moet mijn hercy eens opknappen. Met 2 overdreven sterke motoren (Kv1200, 130gram) en vergrote roeren moet 3D vliegen en zwevers slepen mogelijk zijn.

Op stapel staat echter een 6mot B36. 3 meter span. Als proefprojects voor een mooie airliner.

hercu/transal doet het waarschijnlijk ook wel leuk in de sneeuw.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht erover om vier van deze te gebruiken:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TowerPro Brushless Outrunner 2408-21

lekker goedkoop, leveren op een 8x4 prop rond de 300 gram thrust elk (met andere woorden, opstijgen op minder dan halfgas, dan zitten deze motoren rond de 3A) en is er met een 3S2200 lipo lekker lang te vliegen, of met een 3S1300 zelfs bij windstil weer)

Een paar van deze regelaartjes erachter:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 18-20A ESC

Ruim voldoende, ook als ik toch eens volgas wil rondraggen (lijkt me niet) en kosten bijna niets.

Zoals gewoonlijk bij dit soort toestellen (lees: die je zelf moet schilderen) heb ik weer twijfels over wat ik ermee wil. Standaard grijs (USA airforce) of meer creatief particulier? Blustoestel?
 
Laatst bewerkt:
Motor + prop

Ik vind het wel een leuk idee om een 3 blad propeller op de kist te zetten. het is een wild idee van me dus ik weet niet of het kan.

Moet ik dan extra rekening houden met met het type motor of kan het helemaal niet.
Kort gezegd is het gewoon beter een 2 blads te pakken.

ik dacht aan deze prop:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Master Airscrew propeller 6x4

de motor weet ik nog echt niet. Ik ben bang dat voor mijn transall de motors te weinig vermogen hebben. met 2 motor heb ik met de motors van sadkingbilly te weinig stuw kracht denk ik.
 
Te weinig? Hoeveel wil je het toestel laten wegen dan? Ik heb begrepen dat een vlieggewicht van 700-800 gram echt wel de max is voor leuk vlieggedrag. En dan zit je met 600g thrust echt wel netjes hoor! Hij hoeft tenslotte niet verticaal...
 
Het toestel is iets.. Forser dan ik dacht ;) die buitenlopertjes worden het dus niet.. Misschien iets dat op 4S3600 draait dan maar? Wat is de max. propmaat die jullie gebruiken? Dit lijkt me meer te vragen om vier 8x4 props ofzo - en ik denk nu toch serieus na over glassen (of in ieder geval glasdoek met G4 of PU lak)

MX16s ernaast voor schaalvergelijking.
Foto van wat ik in het pakket vond:

 
herky

ziet er goed uit. Ik zou de neus wel bewerken. wat afronden. kijk maar eens naar een foto van een hercules. ik ga voor voorbeelden altijd naar www.airliners.net. Als je daar hercules in typt verschijnen er verschillende. Hier staan ook leuke kleuren schema's op.

Ik heb zelf de transall. Hij is bijna het zelfde alleen wat kleiner. de jouwe zal waarschijnlijk 2 m spanwijdte zijn? de mijne is 1.80 m span.

Ik ben nog niet bezig met de bouw. eerst even mijn toestellen zomer klaar maken. 1 ben ik aan het opknappen. daarna wordt het lekker aan de transall werken! :)

Ps. ik gebruik schuimlijm van het merk Frencken. zou niet weten waar je die kunt kopen. maar ik weet wel dat het bedrijf die deze lijm maakt in Weert (limburg) zit.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top