Het grote FPV (First person view) draadje.

mja, op rc groups had ik te tip gelezen, om flaps te gebruiken.

Uiteraard ga ik de stall speed testen tijdens zijn eerste vlucht, want die vlieg ik op zicht (sven kijkt dan door cam)
 

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het nut al niet van het posten van dit op Rcgroups maar om het dan hier ook nog eens 2x te posten?
Niemand woont er in de buurt om even te gaan checken en om stomweg op een filmpje te gaan kijken en alleen maar gissen? Zoals op rcgroups al gezegd werd, je zou een soort software moeten hebben om enige kans te maken en daarnaast weet je uberhaupt niet of het toestel op de beelden voorkomt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het begin riep ik altijd "Ik krijg nooit genoeg van die filmpjes" alleen heb nu inmiddels genoeg van die berg filmpjes gezien:(.
 
Ik ben bezig om een zweefvliegtuig dat ik hier op het forum gekocht heb in elkaar te zetten voor FPV.
Nou wil ik zo weinig mogelijk Lipo's en draden in die kist hebben maar ook redudancy.
Daarom wil ik de motor van de bediening en het FPV gebeuren scheiden.
Dit omdat de bediening 6 servo's voor controle + 2 servo's voor Pan/Tilt= 8 Servo's benodigd + ESC = 9 Channel Receiver(Minimaal).
Mocht de motor uitvallen kun je nog een gecontroleerde landing maken.

Daarom heb ik volgend schema bedacht.

Gaat dit werken??

Untitleddrawing%20%28%29.jpg
 
Dat schema is niet anders dan anders toch? Alleen voed je je ontvanger met een Ubec.
Wil je nog meer redundantie dan 2 accu's, alleen geef je al aan dat je liever niet wilt.
Zo kun je nog een flink eind door zweven, met werkend beeld..
 
Dit is mijn eerste FPV vliegtuig.
Dus ik weet niet wat normaal is.
Dat schema is niet anders dan anders toch? Alleen voed je je ontvanger met een Ubec.
Wil je nog meer redundantie dan 2 accu's, alleen geef je al aan dat je liever niet wilt.

Het liefst wil ik die BEC kwijt.
Maar dan moet ik de control voeden via de interne BEC van de ESC en de FPV via de lipo. En dan heb je geen redundancy.


  • Lipo weg, alles weg.
  • ESC weg, motor weg.
  • Interne BEC weg, geen controle meer. (Kun je in ieder geval wel zien hoe je crashed :()

Zo kun je nog een flink eind door zweven, met werkend beeld..
Pcies :D
 
Laatst bewerkt:
Ik denk altijd maar dat als er meer aan boord is, er meer stuk kan.
Er is immers altijd een zwakste schakel.
Wat dacht je als je elevator servo pot meter stuk gaat waardoor de servo in de hoogste stand blijft hangen, doeidoei fpv kist...

Daarom vind ik het onzin om alles dubbel uit te voeren.
Ik gebruik gewoon 1 lipo voor alles en de bec uit de esc.
 
ja maar opzich 9 servo's op de bec van de esc is wel veel, weet niet wat die precies trekken maar volgens mij is vaak het vermogen van de esc te weinig voor 8-10 servo's...
 
ja maar voor 8 servo's is dat toch veel te weinig? de meeste servo's hebben gemiddeld 200-300 mah nodig, en in peak makkelijk 500.

correct me if i am wrong;)
 
Je wil graag redundantie maar geen extra draden. Beetje moeilijk. :lol:

Ik ging bij het meten met 5 stuks hxt900 servos op halve load al over de 2A.
Dat gaat met 8 stuks echt niet goed komen denk ik.
Ik zou gewoon een BEC erbij zetten.
 
Back
Top