serge pot
Forum veteraan
even wat stof wegvegen hiero 
ben de afgelopen week ook bezig geweest .en heb dus dittopic en die andere doorgelezen ,alle nadelen genoteerd en verbeteringen aangebracht .andere materiaal keuze toegepast wat er nogin het resthout lag . ribben van 1,5mm gemaakt tevens ook de indekking en capstrips. voorste balkjes vervangen door en gedeelteindekking op de vleugel van1,5mm balsa . neuslijst uit 6mm balsa . hoofdliggers uit 5x2 vuren .
rompje isuit 5x2mm balsa gemaakt de smalle latjes zijn 5x2 hard balsa .onderzijkant romp is gelamineerd balsa van 2x 1mm . servoplaat is uit 3mm berkentriplex en daar is het motorscvhot ook van en daar waar het landingsgestel op rust .
centreerblok in de vleugelis vervangen door een 10mm deuvel van hardhout.
met alle componenten er bij is het vliegklaar gewicht 570 gram .
richtingsroer heb ik het draaiende oppervlak vergroot,zodat meskant ook mogelijk is .
cockpit heb ik open gemaakt zodat er koellucht doorde romp ook daar wegkan .
rolroeren en hoogteroer heb ik doorbespannen zodat je hier een flexibel scharnier hebt en dus geen luchtspleet waardoor de roeren nog effectiever zullen zijn .
is even een klusje ,maar als je daar de moeite voor neemt ,heb je wel goed resultaat .en staat velen malen beter als een stukje plakband

ben de afgelopen week ook bezig geweest .en heb dus dittopic en die andere doorgelezen ,alle nadelen genoteerd en verbeteringen aangebracht .andere materiaal keuze toegepast wat er nogin het resthout lag . ribben van 1,5mm gemaakt tevens ook de indekking en capstrips. voorste balkjes vervangen door en gedeelteindekking op de vleugel van1,5mm balsa . neuslijst uit 6mm balsa . hoofdliggers uit 5x2 vuren .
rompje isuit 5x2mm balsa gemaakt de smalle latjes zijn 5x2 hard balsa .onderzijkant romp is gelamineerd balsa van 2x 1mm . servoplaat is uit 3mm berkentriplex en daar is het motorscvhot ook van en daar waar het landingsgestel op rust .
centreerblok in de vleugelis vervangen door een 10mm deuvel van hardhout.
met alle componenten er bij is het vliegklaar gewicht 570 gram .
richtingsroer heb ik het draaiende oppervlak vergroot,zodat meskant ook mogelijk is .
cockpit heb ik open gemaakt zodat er koellucht doorde romp ook daar wegkan .






rolroeren en hoogteroer heb ik doorbespannen zodat je hier een flexibel scharnier hebt en dus geen luchtspleet waardoor de roeren nog effectiever zullen zijn .
is even een klusje ,maar als je daar de moeite voor neemt ,heb je wel goed resultaat .en staat velen malen beter als een stukje plakband
Laatst bewerkt: