Voor de test vluchten vorige week zat de apparatuur in de romp er even snel ingebouwd. Wel degelijk, maar ietwat rommelig. Ik wou even testen of interne antenne's goed werkte, voordat ik er veel tijd in stak. Dat bleek gelukkig goed te werken. Bovendien bleek ik tussen achterkant van de accu en voorkant apparatuur iets te weinig ruimte te hebben voor de vleugelstekker.
Gisteren een definitievere constructie bedacht. In basis een plaatje kunststof die in de romp wordt bevestigd met de schroefjes van de schakelaar.
Van links naar rechts: 1e antenne in buisje (steekt recht naar achter), CC Bec en Rhino 360mAh onder het gelige kaptop tape, de ontvanger onder rode tape, de schakelaar, de laadstekker voor de ontvanger-lipo en de vleugel-aansluitkabel + Unilog opto.
Op de CCbec nog een klein stukje balsa, zodat het geheel daar net vertikaal klem zit in de romp en niet gaat rammelen.
Van de zijkant, met ook de 2e antenne goed zichtbaar:
De laadstekker is in ingebouwde toestend net lekker bereikbaar, het is redelijk makkelijk om op gevoel de laadstekker in te pluggen.
Door de 2 schroefjes van de schakelaar los te draaien, kan de hele plaat met apparatuur er zo uit gehaald worden, mocht er onderhoud nodig zijn.
Vandaag een paar rondjes gevlogen, oa met de Enigma. De ruimte onder de ontvanger (zie zowieso nu een stukje naar achter staat), is ideaal, de vleugelstekker heeft nu lekker de ruimte, valt mooi achter de lipo. Op de linker romp-zijkant hangt aan een stukje klittenband de Unilog. Makkelijk uitneembaar mocht dat nodig zijn.
Het stuk hout achterin, waar je een boutje zou kunnen plaatsen voor de 3e bout heb ik weggeslepen, ik tape de achterkant van de vleugel. De opening ook nog wat verder naar achteren opengeslepen. Het vleugelzadel is achterin nog zo'n 10mm lang.
Helaas nog steeds wat troubles met de regelaar, de motor start niet altijd op, zal een andere oplossing moeten zoeken.
Groet,
Gerben