Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat de cut off wel aan stond???? Lampje groen?

Dan lijkt mij dat op zn minst die functie van de regelaar kaduuk is...

Of je accu nou wel of niet meer goed laadt of gebalanceerd is, de cut off moet in werking treden zodra 1 cel onder de 3.3V k(of zoiets) komt...

Dat deed die niet dus....

:confused::confused:
 
Ik neem aan dat de cut off wel aan stond???? Lampje groen?

Dan lijkt mij dat op zn minst die functie van de regelaar kaduuk is...

Of je accu nou wel of niet meer goed laadt of gebalanceerd is, de cut off moet in werking treden zodra 1 cel onder de 3.3V k(of zoiets) komt...

Dat deed die niet dus....

Yep, die stond wel aan.

Een ander raar verschijnsel wat ik heb is dat vrij vaak de stuurservo ineens 'reversed' is. Gelukkig is dit snel aangepast op de Tx maar het is wel erg irritant.
 
Wat was r niet duidelijk? Of vanwaar deze confuusjes......

ik snap de uitleg niet ,:confused:;)

de LVC van de VXL is bijna de minst betrouwbare die je kan hebben, je bent niet de eerste en de laatste die zijn Lipo's te ver ontlaadt omdat de LVC niet in grijpt ...D'r is een truucje voor om de cel spanning weer naar "normaal" te krijgen, even aan de NimH stand hangen voor een paar minuutjes , let wel eigen risico .........
 
Laatst bewerkt:
ik snap de uitleg niet ,:confused:;)

de LVC van de VXL is bijna de minst betrouwbare die je kan hebben, je bent niet de eerste en de laatste die zijn Lipo's te ver ontlaadt omdat de LVC niet in grijpt ...D'r is een truucje voor om de cel spanning weer naar "normaal" te krijgen, even aan de NimH stand hangen voor een paar minuutjes , let wel eigen risico .........

Die paar minuutjes werden bijna een half uur :D. Heb de lipo met 0.1a op de NiMh stand opgeladen en zodra het voltage weer boven de 6.6 kwam wilde de lipo laden hem weer normaal laden. Batterij werd niet warm en ik ga hem morgen weer even testen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als het misgaat, dat het tijdens het laden is en niet tijden het rijden?
 
ik snap de uitleg niet ,:confused:;)

de LVC van de VXL is bijna de minst betrouwbare die je kan hebben, je bent niet de eerste en de laatste die zijn Lipo's te ver ontlaadt omdat de LVC niet in grijpt ...D'r is een truucje voor om de cel spanning weer naar "normaal" te krijgen, even aan de NimH stand hangen voor een paar minuutjes , let wel eigen risico .........

keb r zelf nooit last van gehad, maar goed, dat zegt nix....

Maar dan nog, een verschil van 2,16 naar 3,75 dat vind ik wel vrij extreem.
Eigenlijk, als die lvc niet functioneert, zouden beide cellen gewoon "te leeg" moeten zijn.

Ben wel benieuwd naar de volgende x. Mss iets eerder/vaker stoppen en meten?
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag komt als goed is men Imax b6 lader!
Hopelijk voor 1 uur dan neem ik hem mee naar ardenne ga ik me daar is uitleven.
Maar dan moet ik wel geluk hebbe en vertrouwe in de postbode;)
 
Vrijdag komt als goed is men Imax b6 lader!
Hopelijk voor 1 uur dan neem ik hem mee naar ardenne ga ik me daar is uitleven.
Maar dan moet ik wel geluk hebbe en vertrouwe in de postbode;)
ik hoop t wel voor je!
Kan je echt niet later vertrekken als hij nog niet binnen is?
 
ik hoop t wel voor je!
Kan je echt niet later vertrekken als hij nog niet binnen is?
neee helaas niet het is wel lang rijden met caravan 4 uur ofzo.
maar in de ardenne kan je je wel uitleven. maar met deze accu ook wel hoor;)
 
iedereen kent wel HET anti-aluminium verhaal.
maar er zijn uitzonderingen, bijv.: camberlinks, shockcaps, bulkhead maar hoort de gearbox er ook bij?
er wordt gezegd dat de tandwielen er beter in lopen en de koeling es er dan ook, maar het buig verhaal?
 
Klinkt aannemelijk in mijn oren. Een gearbox moet strak zitten want zodra daar flex op komt veranderd de mesh van de tandwielen en dat wil je niet hebben.
 
iedereen kent wel HET anti-aluminium verhaal.
maar er zijn uitzonderingen, bijv.: camberlinks, shockcaps, bulkhead maar hoort de gearbox er ook bij?
er wordt gezegd dat de tandwielen er beter in lopen en de koeling es er dan ook, maar het buig verhaal?

Voor m'n street speed rustler zit ik ook te azen op een Integy alu gear box, heb daar (in tegenstelling tot andere Integy componenten) goede verhalen over gehoord. Voornaamste reden is inderdaad de temperatuur (koeling), dat de tandwielen beter lopen ben ik nog niet tegengekomen.
 
Klinkt aannemelijk in mijn oren. Een gearbox moet strak zitten want zodra daar flex op komt veranderd de mesh van de tandwielen en dat wil je niet hebben.

mag het in jip en janeke taal?
ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Gearbox = doos waar je tandwielen in zitten
Flex = rek / strek / de gearbox vervormt lichtelijk van vorm
Mesh = afstand tussen de tandwielen

Dus wanneer de doos waar je tandwielen in zitten niet stijf is dan vervormt die een beetje, hierdoor veranderd de afstand tussen de tandwielen en dat is niet goed. Vergelijk het maar het met afstellen van je pinion en spur, hoe beter die op elkaar zijn afgestemd hoe sterker het geheel is. Een stijvere gearbox zorgt voor een goede mesh en dus betere verbinding dus gewoonweg minder slijtage aan de tandwielen in de gearbox.

Hopelijk is het duidelijk, anders lees ik het wel.
 
Voor m'n street speed rustler zit ik ook te azen op een Integy alu gear box, heb daar (in tegenstelling tot andere Integy componenten) goede verhalen over gehoord. Voornaamste reden is inderdaad de temperatuur (koeling), dat de tandwielen beter lopen ben ik nog niet tegengekomen.

Ik ben benieuwd hoever je jij Rustler krijgt! Ik heb de mijne precies(!) op de 100 kmpu gekregen. Mn setup was een 3S, MMP, stock VXL motor en de pinion was 31T... Spur was iig de kleinste van Traxxas, voor de Rustler te krijgen was.

Wat betreft een alu gearbox, qua temps scheelt het behoorlijk en je kan alles zonder problemen uit en in elkaar zetten zonder bang te zijn dat alles dol draait.
Alleen het gewicht van de alu gearbox heeft behoorlijk wat invloed op je afstelling... Zou je trouwens toch voor die van Integy gaan, de alu gearbox is schijnbaar het enigste product waar mensen niet over klagen :rolleyes:

Ik heb er af en toe nog spijt van dat ik de auto heb weggedaan... Heerlijke bash en crash auto!
 
Ik ben benieuwd hoever je jij Rustler krijgt! Ik heb de mijne precies(!) op de 100 kmpu gekregen. Mn setup was een 3S, MMP, stock VXL motor en de pinion was 31T... Spur was iig de kleinste van Traxxas, voor de Rustler te krijgen was.

Wat betreft een alu gearbox, qua temps scheelt het behoorlijk en je kan alles zonder problemen uit en in elkaar zetten zonder bang te zijn dat alles dol draait.
Alleen het gewicht van de alu gearbox heeft behoorlijk wat invloed op je afstelling... Zou je trouwens toch voor die van Integy gaan, de alu gearbox is schijnbaar het enigste product waar mensen niet over klagen :rolleyes:

Ik heb er af en toe nog spijt van dat ik de auto heb weggedaan... Heerlijke bash en crash auto!

Ik ben inderdaad al berichten van je tegengekomen :D Zag ook al dat je van die Jaco LP banden had, die ga ik ook bestellen (momenteel uitverkocht bij Towerhobbies). Ook de Integy gearbox is momenteel niet voorradig.

Eerst ga ik ook met de standaard VXL eens kijken hoever ik kom en daarna gaat er een Mamba Monster 2200 komen.

Heb je verder nog goede tips? Ik ga in ieder geval het volgende doen:
- verlagen door middel van benzineleiding in de shocks
- omgekeerde RPM bumper om de kans op 'opstijgen' te verminderen
- de achterspoiler er af halen
- Jaco 2030LP en 2050LP foam tires
- Integy gearbox met als eerste die 31/76 verhouding
 
het is niet gelukt methet pakketje hij was er niet vandaag en er stond net op trackentrace.nl dat hjij vandaag met een verkeerde zending mee was. dus maarja dan ga ik maar rondcrosse met gewoone accu heb wel veel leuke plekjes gevonde op de camping in ardennen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top