ik heb een heleboel aan dit filmpje gehad:
komen al je vragen in voor!
komen al je vragen in voor!
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@MLNL
de interne transmissie ratio van de slash is 2.62:1 iirc... maar dat kan je het best ff na kijken en vanaf daar is het een vrij makkelijke berekening...
@Hack
er is dus niet echt een verschil tussen de verschillende diff oliën (schrijf je dat zo ?) ?
Silicone olie komt in verschillende weights, of viscositeiten, als je je diff wil sealen en dan gaan tunen kan je daar een boel voordeel uit halen, als je je open diff niet erg vind maakt het weinig uit wat je gebruikt, zolang het maar smeert...
hoe kan je het oude vet er het beste uithalen ?
Ik heb het gedaan met een paar tissues, wd40 en wat werk. en daarna alle internals nog eens met wat extra wd40 om ze schoon te spoelen... maar alles werkt in princiepe...
Is er nog een speciale/goede techniek om het diff open te maken ?
Ja met een schroevendraaier![]()
En als laatste ,
Is er een speciale/goede techniek om het nieuwe vet te plaatsen/smeren ?
het enige waar je een beetje op moet letten is dat je geen airbubbles maakt, (bij tuned diffs) ik zelf denk dat eerst de onderste outdrive, dan de staafjes, dan de gears dan de gears en dan de bovenkant de handigste methode is, verlies je wat meer olie maar dat zou de luchtbellen moeten minimaliseren...
dat was het![]()
simpelniets na checken
hence de IIRC (if i recall correctly) en de hele tweede zin
![]()
wat is jou redenering voor 9:1? en ja dat is vast prima!
Vind dat wel een erg hoge vertanding moet ik eerlijk toe geven, dat is bijna onroad gearing... Ga je voor monster speedruns ofzo??
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een gebruikte Traxxas Slash 2WD opgehaald. Aangezien deze wat gebruiksschade heeft en een beetje vreemd op zijn poten staat, wil ik jullie graag om advies vragen.
Aan de onderkant bevindt zich wat schuifschade en zijn alle schroefjes verroest. Is het raadzaam om dit te vervangen of kan ik die beter gewoon laten zitten?
De auto zakt niet mooi door zijn veren. Daarbij lijkt het of de schokbrekers niet veel doen (tenminste niet allemaal). Als ik bijvoorbeeld een wiel indruk, blijft dit nagenoeg op dezelfde stand hangen. Zou dit aan de veren liggen of zitten de schokbrekers vast?
Ik doe er wat foto's bij, zodat jullie de algehele staat van de auto kunnen zien en mogelijk de problemen kunnen inschatten of in een perspectief kunnen plaatsen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten,
Mischa
druk dan eens een paar keer op de ophanging zodat hij inveert, stuitert de auto dan?
9:1 en 9.0:1 zijn geheel identiek(nouja behalve de foutmarge maar laten we het daar maar niet over gaan hebben)
Ik zou eens beginnen met 23/87 ofzo, ik vind (puur op gevoel) de vertanding wel erg optimistisch kwa temperatuur/battery power etc...
In meer egocentrisch nieuws, heb voor de experimentatie even een parallel connector in elkaar getinkered, en met 2 batterijen (mijn 5Ah 20c dingen) gaat de 19.87 vertanding prima! Beetje meer gewicht lijkt ook een goed effect op de handling te hebben maar dat zou ook kunnen omdat er nu meer gewicht voor in licht, dat moet ik nog los proberen...
Tijd om de weegschalen er weer eens bij te pakken...
EDIT:
- Okay, schuif schade is geen probleem, gewoon gebruiken tot het breekt en dan of een low center of gravity chassis nemen, of RPM skids.
- Roest is in princiepe geen probleem, maar ik heb mijn schroeven "uit princiepe" vervangen voor roest vrij staal van RcScrewz
- Ik zou de wiel ophanging eens uit elkaar halen, hoeft niet helemaal tot losse bits, maar de a-arm even los halen kan geen kwaat, kan je even kijken waar het probleem zit... Het kan zijn dat er wat pinnen zijn verbogen of dat de schokdemper gewoon vol met zooi zit (ze zijn niet helemaal dicht, je wil niet weten waar ik allemaal zand heb gevonden over de jaren heen)
Verder zou ik even naar de tandwielen kijken, en zo nodig de mesh wat bij stellen... Voor de rest ziet hij er prima te redden uitOoh en even zand weg poetsen enzo...
met die gearratio is het ook niet heel gek dat de motor het opgeeft, of rij je alleen maar op verhard?Hoezo puur optimistisch? snap et niet helemaal. En trouwens kan nu toch niet rijden motor heeft het WEER opgegeven !!!! Zit ik met de gear ration goed is het nog niet goed shit hee:S