Traxxas SLASH topic

Hoe kan k de gear ratio berekenen? Moet op een ratio van 9.0:1 uitkomen. Hoop dat jullie het weten dan kan ik zo nog ff spur en pinion kopen en proberen.
 
@MLNL
de interne transmissie ratio van de slash is 2.62:1 iirc... maar dat kan je het best ff na kijken en vanaf daar is het een vrij makkelijke berekening...

@Hack
er is dus niet echt een verschil tussen de verschillende diff oliën (schrijf je dat zo ?) ?

Silicone olie komt in verschillende weights, of viscositeiten, als je je diff wil sealen en dan gaan tunen kan je daar een boel voordeel uit halen, als je je open diff niet erg vind maakt het weinig uit wat je gebruikt, zolang het maar smeert...

hoe kan je het oude vet er het beste uithalen ?

Ik heb het gedaan met een paar tissues, wd40 en wat werk. en daarna alle internals nog eens met wat extra wd40 om ze schoon te spoelen... maar alles werkt in princiepe...

Is er nog een speciale/goede techniek om het diff open te maken ?

Ja met een schroevendraaier;)

En als laatste ,

Is er een speciale/goede techniek om het nieuwe vet te plaatsen/smeren ?

het enige waar je een beetje op moet letten is dat je geen airbubbles maakt, (bij tuned diffs) ik zelf denk dat eerst de onderste outdrive, dan de staafjes, dan de gears dan de gears en dan de bovenkant de handigste methode is, verlies je wat meer olie maar dat zou de luchtbellen moeten minimaliseren...

dat was het :yes:
 
Heb gevonden dat de ratio 2.72 is hoe kom jij aan 2.62? Ik heb nu 23 op 76. En vrij makkelijke berekening? wat is de berekening dan?
@MLNL
de interne transmissie ratio van de slash is 2.62:1 iirc... maar dat kan je het best ff na kijken en vanaf daar is het een vrij makkelijke berekening...

@Hack
er is dus niet echt een verschil tussen de verschillende diff oliën (schrijf je dat zo ?) ?

Silicone olie komt in verschillende weights, of viscositeiten, als je je diff wil sealen en dan gaan tunen kan je daar een boel voordeel uit halen, als je je open diff niet erg vind maakt het weinig uit wat je gebruikt, zolang het maar smeert...

hoe kan je het oude vet er het beste uithalen ?

Ik heb het gedaan met een paar tissues, wd40 en wat werk. en daarna alle internals nog eens met wat extra wd40 om ze schoon te spoelen... maar alles werkt in princiepe...

Is er nog een speciale/goede techniek om het diff open te maken ?

Ja met een schroevendraaier;)

En als laatste ,

Is er een speciale/goede techniek om het nieuwe vet te plaatsen/smeren ?

het enige waar je een beetje op moet letten is dat je geen airbubbles maakt, (bij tuned diffs) ik zelf denk dat eerst de onderste outdrive, dan de staafjes, dan de gears dan de gears en dan de bovenkant de handigste methode is, verlies je wat meer olie maar dat zou de luchtbellen moeten minimaliseren...

dat was het :yes:
 
Laatst bewerkt:
Ooh haha sorry. Je bedoeld de berekening uit de handleiding? Spur: pinion*2,72. Heb nu de vertanding 23 op 76. Dan kom ik op 8,98 nog wat. Dan zou het goed moeten zijn toch? Want moet op ratio 9.0:1 komen.
simpel:P niets na checken:P hence de IIRC (if i recall correctly) en de hele tweede zin:)
 
Laatst bewerkt:
wat is jou redenering voor 9:1? en ja dat is vast prima!

Vind dat wel een erg hoge vertanding moet ik eerlijk toe geven, dat is bijna onroad gearing... Ga je voor monster speedruns ofzo??
 
nee niet 9:1 maar 9.0:1. Nou men redenering is dat dit in het boekje van de motor staat bij 2wd,4wd offroad daar achter staat voor een 8.5 t motor de ratio 9.0:1. en ik heb de dus 23 op 76 en dan krijg je dus, 76:23*2,72=8,987826086956522 afgerond dus 9,0. Of heb ik iets fout?
wat is jou redenering voor 9:1? en ja dat is vast prima!

Vind dat wel een erg hoge vertanding moet ik eerlijk toe geven, dat is bijna onroad gearing... Ga je voor monster speedruns ofzo??
 
Ophangingsvragen

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een gebruikte Traxxas Slash 2WD opgehaald. Aangezien deze wat gebruiksschade heeft en een beetje vreemd op zijn poten staat, wil ik jullie graag om advies vragen.
Aan de onderkant bevindt zich wat schuifschade en zijn alle schroefjes verroest. Is het raadzaam om dit te vervangen of kan ik die beter gewoon laten zitten?

De auto zakt niet mooi door zijn veren. Daarbij lijkt het of de schokbrekers niet veel doen (tenminste niet allemaal). Als ik bijvoorbeeld een wiel indruk, blijft dit nagenoeg op dezelfde stand hangen. Zou dit aan de veren liggen of zitten de schokbrekers vast?
Ik doe er wat foto's bij, zodat jullie de algehele staat van de auto kunnen zien en mogelijk de problemen kunnen inschatten of in een perspectief kunnen plaatsen.













Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Mischa
 
9:1 en 9.0:1 zijn geheel identiek(nouja behalve de foutmarge maar laten we het daar maar niet over gaan hebben)

Ik zou eens beginnen met 23/87 ofzo, ik vind (puur op gevoel) de vertanding wel erg optimistisch kwa temperatuur/battery power etc...

In meer egocentrisch nieuws, heb voor de experimentatie even een parallel connector in elkaar getinkered, en met 2 batterijen (mijn 5Ah 20c dingen) gaat de 19.87 vertanding prima! Beetje meer gewicht lijkt ook een goed effect op de handling te hebben maar dat zou ook kunnen omdat er nu meer gewicht voor in licht, dat moet ik nog los proberen...

Tijd om de weegschalen er weer eens bij te pakken...

EDIT:

- Okay, schuif schade is geen probleem, gewoon gebruiken tot het breekt en dan of een low center of gravity chassis nemen, of RPM skids.
- Roest is in princiepe geen probleem, maar ik heb mijn schroeven "uit princiepe" vervangen voor roest vrij staal van RcScrewz
- Ik zou de wiel ophanging eens uit elkaar halen, hoeft niet helemaal tot losse bits, maar de a-arm even los halen kan geen kwaat, kan je even kijken waar het probleem zit... Het kan zijn dat er wat pinnen zijn verbogen of dat de schokdemper gewoon vol met zooi zit (ze zijn niet helemaal dicht, je wil niet weten waar ik allemaal zand heb gevonden over de jaren heen:P)

Verder zou ik even naar de tandwielen kijken, en zo nodig de mesh wat bij stellen... Voor de rest ziet hij er prima te redden uit;) Ooh en even zand weg poetsen enzo...
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een gebruikte Traxxas Slash 2WD opgehaald. Aangezien deze wat gebruiksschade heeft en een beetje vreemd op zijn poten staat, wil ik jullie graag om advies vragen.
Aan de onderkant bevindt zich wat schuifschade en zijn alle schroefjes verroest. Is het raadzaam om dit te vervangen of kan ik die beter gewoon laten zitten?

De auto zakt niet mooi door zijn veren. Daarbij lijkt het of de schokbrekers niet veel doen (tenminste niet allemaal). Als ik bijvoorbeeld een wiel indruk, blijft dit nagenoeg op dezelfde stand hangen. Zou dit aan de veren liggen of zitten de schokbrekers vast?
Ik doe er wat foto's bij, zodat jullie de algehele staat van de auto kunnen zien en mogelijk de problemen kunnen inschatten of in een perspectief kunnen plaatsen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Mischa

die verroeste schroefjes zou ik persoonlijk vervangen, heb je RVS setjes voor van RCscrewz. de schaafschade zou ik gewoon zo laten, want als je er nieuwe opzet heb je na 5 ritjes weer allemaal krassen. En over de schocks, als jij een wiel indrukt staat de auto dan zelf of heb jij hem vast? Er is een kans dat je hingepins ook vastgeroest zijn waardoor je ophanging zwaar loopt
 
Laatst bewerkt:
@mischa72, ik zou in ieder geval in eerste instantie de schokdemper olie vervangen en alles goed schoonmaken. Waarschijnlijk zal dit al veel schelen.

Wat betreft de schroefjes, gaan de sleutels overal nog goed in? Anders gewoon vervangen..schroeven kosten de kop niet.

Ik heb het idee dat er met deze auto veel door het water is gereden, maar men te lui was om hem daarna weer netjes schoon te maken...zonde!
 
Dan heb ik de auto vast.

Als ik naar de filmpjes van deze auto's kijk, zien ik mooi verende auto's. Ik liet de mijne straks even vanaf een 50cm hoogte vallen ik hoorde gewoon een vette BAM, alsof er geen vering in zat. Ik ga dit weekend eens wat zaken uit elkaar halen.

edit: ik heb nog niet "gesleuteld", dus of de gereedschappen nog passen weet ik niet.

Met betrekking tot de onderdelen, is het aan te bevelen om originele parts te gebruiken of bestaan er ook imitatie parts? Waar kopen jullie je parts (goedkoop) in? Er zijn zoveel shops dat ik het niet meer weet.
Is er een schatting te maken wat de schade ongeveer zou zijn als ik alle metalen delen zou vervangen? O ja, welke olie kan ik het beste nemen voor de shocks? Ik ben een recreatieve rijder, dus geen wedstrijden.

Groeten,
Mischa
 
Laatst bewerkt:
kijk hingepins na op roest, en zit er wel olie in die shocks?
haal de kap er eens af en zet de auto neer, druk dan eens een paar keer op de ophanging zodat hij inveert, stuitert de auto dan?
 
het kan ook zijn dat er nog de 30wt olie in zit, ik heb vandaag ook nog een nieuwe slash in mijn handen gehad en ik d8 egt dat de vering kapot was met de lichte 30wt olie. ikzelf heb 50 voor en 60 achter

EDIT: je moet eerst trouwens ook wat preload op de voorste veren zetten
maar egt wees niet bezorgt over de schuifschade want die van mij heeft egt veel meer
 
Laatst bewerkt:
Hoezo puur optimistisch? snap et niet helemaal:oops:. En trouwens kan nu toch niet rijden motor heeft het WEER opgegeven !!!! Zit ik met de gear ration goed is het nog niet goed shit hee:S
9:1 en 9.0:1 zijn geheel identiek(nouja behalve de foutmarge maar laten we het daar maar niet over gaan hebben)

Ik zou eens beginnen met 23/87 ofzo, ik vind (puur op gevoel) de vertanding wel erg optimistisch kwa temperatuur/battery power etc...

In meer egocentrisch nieuws, heb voor de experimentatie even een parallel connector in elkaar getinkered, en met 2 batterijen (mijn 5Ah 20c dingen) gaat de 19.87 vertanding prima! Beetje meer gewicht lijkt ook een goed effect op de handling te hebben maar dat zou ook kunnen omdat er nu meer gewicht voor in licht, dat moet ik nog los proberen...

Tijd om de weegschalen er weer eens bij te pakken...

EDIT:

- Okay, schuif schade is geen probleem, gewoon gebruiken tot het breekt en dan of een low center of gravity chassis nemen, of RPM skids.
- Roest is in princiepe geen probleem, maar ik heb mijn schroeven "uit princiepe" vervangen voor roest vrij staal van RcScrewz
- Ik zou de wiel ophanging eens uit elkaar halen, hoeft niet helemaal tot losse bits, maar de a-arm even los halen kan geen kwaat, kan je even kijken waar het probleem zit... Het kan zijn dat er wat pinnen zijn verbogen of dat de schokdemper gewoon vol met zooi zit (ze zijn niet helemaal dicht, je wil niet weten waar ik allemaal zand heb gevonden over de jaren heen:P)

Verder zou ik even naar de tandwielen kijken, en zo nodig de mesh wat bij stellen... Voor de rest ziet hij er prima te redden uit;) Ooh en even zand weg poetsen enzo...
 
Hoezo puur optimistisch? snap et niet helemaal:oops:. En trouwens kan nu toch niet rijden motor heeft het WEER opgegeven !!!! Zit ik met de gear ration goed is het nog niet goed shit hee:S
met die gearratio is het ook niet heel gek dat de motor het opgeeft, of rij je alleen maar op verhard?
 
Back
Top