Laat ons je heli zien!

Bedankt voor de reacties heren! Heb nog niet van het nieuwe schema in de lucht kunnen genieten aangezien de MD500 al bijna 2 maand met een kapotte clutch gedemonteerd in een hoekje staat.. En aangezien deze dame al 19 jaar oud is was het even zoeken naar een vervangend item. Als het goed is komt morgen een gloednieuwe clutch met de post zodat de MD dit weekend weer de lucht in kan! EINDELIJK!! :banana:

@ Extreme BB:

Als je met je heli rustig 8-jes kan vliegen dan kan je ook wel met een schaalheli vliegen hoor. Mijn eerste was een 450 size MD500. Vloog erg lekker! Is helaas vlak nadat ik een 5 blads kop had gemonteerd met een vreemde electrische storing in de staart total loss gecrashed... :(

Zo was ze:



Net zoals Bert al zei: laat je niet tegenhouden!! ;)
 
Hallo :bye:mijn naarm is Marco en net nieuw op dit forum en ook nieuw in het model vliegen. Mijn enige ervaringen tot nu toe is met een Nine Eagles bravo SX en een T2M Spark 435 pro (FBL FP) en uiteraard een paar maandjes actief op de simulator.

Om nu maar eens een serieuze stap te zetten in deze hobby ben ik langs MVC voorne putten geweest om mijn licht eens op te steken over het nemen van lessen en de daarvoor aan te schaffen machine. Na wat gezoek op internet ben ik uitgekomen op de Align Trex 500e supercombo.
Na wat avondjes knutselen staat de ombouw en mechaniek nu inelkaar.
Pffff.....wat een monster machine vergeleken met de NE Bravo SX.

img0387yp.jpg
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us

Nu nog maar even doorsparen voor de accu's/lader/zender en ontvanger met als doel volgend jaar te starten met de eerste lessen.
 
Met gepaste trots de eerste Youtube filmpjes ever van om het even welk vliegend object van mij: mijn twee "kindjes", de Vario BO 105 CBS Big uit post #3 van dit draadje:


En de kleine Vario Bell 47G II uit post #29:


Beide met rigid rotor
De Bell 47 G vliegt met een viertakt, de BO met een Zenoah 23 cc

Met dank aan "Jonkje" voor het maken van de filmpjes.
Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas niet met de gewone camera kunnen filmen maar met de HTC... dus het geluid is wat minder qua kwaliteit, het vliegwerk van Bert even goed als altijd.

Was een zeer geslaagde door de weekse vliegmiddag Bert :)

Groeten Merlijn
 
Mooi Bert erg relaxed gevlogen !
leuke heli's ook, vooral die eerste is :cool:

En bedankt Jonkje ga zeker verder kijken kwa canopy's , ik laat me NIET meer tegen houden !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey iedereen,

hier ook even mijn allereerste heli laten zien :D Heb deze belt cp v2 gekocht na ontelbare uren simmen op de phoenix sim. Heb direct de rotorkop vervangen door een copterx kop en align 325 pro blades gemonteerd.
Het hooveren gaat elke dag beter en beter, de heli is verbazend stabiel en rustig voor een belt cp v2 te zijn.
dscf2921.jpg


Groeten,
Stefaan.
 
Ziet er goed uit Stefaan :cool:
ik had er (nog geen maand geleden) ook 2 , erg stabiel met hooveren,

heb erg van de Esky Belts genoten ook al had ik ze best een korte tijd..
nog veel plezier met de heli ., groeten Ray....


EDIT,


Eindelijk kon ik vandaag de heli(tje) MCX2 uit de verpakking halen,
en echt een topper zeker als je een beginner bent, super stabiel en erg leuk (IMHO) :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat nou een tweetraps-heli????:D

Groet, Bert

PS: nee, die 550 is niet klein, die BO is gewoon groot..... :p
 
Laatst bewerkt:
Hier een filmpje van vanavond in de zaal, van mijn nieuwste aanwinst(je), de BO105 van HeliArtist. Vrijdag de donorheli binnen gekregen, Zaterdagavond laat de romp, kop en bladen. Za en Zo niet kunnen bouwen wegens andere bezigheden. Dinsdag rond twaalven de motor en ESC binnen, dinsdag middag half één voor het eerst gevlogen (geen beelden van helaas) en tot nog toe ongeveer 10~12 LiPo's leeggevlogen,

met vierblads rotor (non E-stab, uiteráárd), als bladen de plastic Copter-X dingetjes. Systeemtoerental 2000 RPM aan de kop.
Hekrotorbladen: ingekorte mainblades van een mCPx
Gyro in normaal mode.
Vliegklaar gewicht 1200 gram

[URL="
Bert.wmv - YouTube[/URL]

Heli is eigenlijk volledig standaard, heb een extra kogellagertje geplaatst in de knik van de staart, en de hekservo naar voren verplaatst waardoor de hekrotoraansturing wat beter word (rechte stang zonder wrijving veroorzakende bochten

met dank aan mark Verschut voor het filmen.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx!

Het is vanmorgen tussen de buien door ook gelukt om er op hoogte en snelheid (nou ja.... tussen de 5 en de tien meter, en een gangetje van plm 30 km/u) wat rondjes te vliegen tot een afstand van 20~30 meter....

Was wel hard werken maar ik begin hem steeds beter aan te voelen.
Zit wel toekomst in....:D

Groet, Bert
 
Back
Top