Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
"Een" motor bestaat niet, afhankelijk van je gekozen vliegtuig (afmeting/gewicht) kies je een motor/propellor combinatie ... voor een langzaam vliegend vliegtuig (met lage vleugelbelasting) kies je meestal voor een buitenloper met een laag KV ... de "gemiddelde" binnenloper heeft meestal een hoog KV, maar er zijn uitzonderingen op die regel ...... Maar de vraag is nu nog de motorkeuze;in/outrunner?
KV?:-|
Per omwenteling ... rpm x spoed : 60 geeft meters per secondenSpoed van propellor = 10 cm dat is 10cm/seconde?
ten eerst halen de meeste LiPo's belast de 3,7V per cel niet meer, en bij de KV's wordt van een onbelaste motor uitgegaan, belast moet je daar 20-30% bijtellen ... dus 8000:7=1142 bij 80% rendement kom je dan op een KV van 1427 ...Als Kv = rpm/V = 8000/7.4 kom ik op 1081 Kv
iets naar boven afronden dus?
Uitgaande van 3,5V per cel en een rendement van 80% (voor kleine motortjes is dat hoog) kom je "iets" van ruim 5A, afgerond 6A (goedkope Chineesjes hebben ook goedkope (lees slechte) rendementen).Bij 30W en 7.4 V levert dat 30/7.4 = 4 Ampere
hoe kom je op 6?
In de praktijk zal je daar bij gelijkwaardige motoren niet veel van merken, alleen een buitenloper is met zijn constructie wel wat lastiger in te bouwen.Een outrunner levert denk ik wel veel torsie bij
gas geven, vergt dus iets steviger constructie
als inrunner?