Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de AV-130 mount voorzien van 2 Futaba BLS-451 servo's die ik gemodificeerd heb naar 360°, de niet echt goedkope Savox servo 's die met de mount komen zijn imo niet echt geschikt voor smooth werk, vooral de speling rond het middelpunt beviel mij niet echt en het konstante gejitter was ook erg irritant, we hebben nu een mooi smooth lopende mount met totaal geen speling meer en het gejitter is nu ook weg :D

Nu het weer nog :-(
 
Ik krijg veel de vraag of ik een test uit kan voeren met en zonder de wiredampers tussen de mount.

Ik heb het op de volgende manier gedaan om te trachten een zo duidelijk mogelijk test resultaat te krijgen, overigens is de Picloc is in deze test uitgeschakeld.

In eerste instantie heb ik aan beide kanten een houten klosje tussen de wiredampers adapters gewurmpt en toen de adapters aan geklempt met per kant 2 zware veerklemmen, hierdoor is er dus een vaste verbinding ontstaan en zijn de dempers uitgeschakeld.

Vervolgens met de GH2 in de mount een video gemaakt met de hoogst mogelijke settings en stationair draaiende motoren met de props zo geplaatst dat de Flexa naar de grond gedrukt wordt, daarna de veerklemmen en klosjes verwijderd en met exact de zelfde kamera settings opnieuw een video gemaakt met weer stationair draaiende motoren.

Alhoewel het weinig toevoegt heb ik bij beide opnames ook de Gopro mee laten draaien vanaf de achterste arm op de Flexacopter

Het verschil in resultaat is bij deze denk ik wel aangetoond in de volgende vier video's.

Foto's van de test setup,

Met de klosjes en klemmen.
foto%5B1%5D.jpg


En zonder de klosjes en klemmen.
foto%5B2%5D.jpg


Video met de lockted wiredampers met de GH2.

Video met de unlocked wiredampers met de GH2 GH2.

Video met de locked wiredampers met de Gopro.

Video met de unlocked wiredampers met de Gopro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het vreemde hier vind ik dat de Gopro niet aan demper hangt en in het laatste filmpje wel veel minder trillingen laat zien.

Helaas ik ben nog niet volledig overtuigd door deze test, was het toerental wel hetzelfde in beide tests?

Wat ik wel weet is dat je op de goede weg bent, het filmpje in de werkplaats zag er al heel goed uit.
 
Kees,

Testen en testen is 2 :) Je hebt helemaal gelijk. We doen er alles aan om zoveel mogelijk bij de bron weg te nemen, niet achteraf. De motoren en propellors zijn bijna op religieuze wijze gebalanceerd om zoveel mogelijk trillingen bij de bron weg te nemen. Gezien het KL**TE weer van de afgelopen weken en komende tijd zitten we te wachten op goed vliegweer. Dan zal alles op zijn plaats vallen:zon:

Over het toerental zal Mario wel wat te zeggen hebben, maar natuurlijk heeft elk systeem een 'eigen-frequentie' hierdoor zal er een punt zijn waar bij resonantie op treed (als bij een stemvork) Doordat de motoren niet allen even hard lopen en er continu bijgestuurd wordt denken we daar geen last van te hebben. Was overigens ook niet te zien op de indoor vids.


Helaas ik ben nog niet volledig overtuigd door deze test, was het toerental wel hetzelfde in beide tests?
 
Klopt dat was mij ook opgevallen maar in beide gevallen stond het gas volledig dicht, maar desalniettemin is het mij iig duidelijk dat in de video met de dampers locked het beeld erg veel last heeft van motion-blur en in de video met de dampers unlocked hier bijna geen sprake van is, het beeld in zijn totaal beweegt wel maar dat is omdat de Flexa een beetje op zijn poten stond te schudden.

Motion blur - Wikipedia, the free encyclopedia




Het vreemde hier vind ik dat de Gopro niet aan demper hangt en in het laatste filmpje wel veel minder trillingen laat zien.

Helaas ik ben nog niet volledig overtuigd door deze test, was het toerental wel hetzelfde in beide tests?

Wat ik wel weet is dat je op de goede weg bent, het filmpje in de werkplaats zag er al heel goed uit.
 
Mooi project dat steed beter uit gaat zien.

Nog ideeen voor een octaflex?:-)

Voor wat de koffers betreft,zou je bij Pelican kunnen kijken:Welcome to www.pelican.com - Pelican Products is a global leader in the design and manufacture of advanced lighting systems and virtually indestructible cases.

Je kan op die koffers staan/springen en zijn ook nog eens waterdicht.

Vergeet bij een vibratie test niet dat een toestel op de grond anders trilt dan een die in de lucht hangt.

Verder vraag ik me af waarom je niet voor kleinere (lichtere!) motoren gegaan bent als je de grote zware meestal toch niet volledig kunt benutten?

Abdel
 
Thanks Abdel :)



Mooi project dat steed beter uit gaat zien.

Nog ideeen voor een octaflex?:-)

We zijn hier mee bezig maar dat vraagt nogal een investering, oa een nieuwe complete MK setup maar dan voor 8 motoren, voor de motoren gaan we ook een flinke stap hoger maar welke dat gaan worden zijn we nog niet uit zal iets van Axi/Kontronik of Plettenberg worden denk ik.

Tipje van de sluier,

Geïntegreerd 360° pan systeem in het frame.
V2 wiredamper systeem met variable gewichts aanpassing.
V2 removable arms systeem.
Grotere frame platen met veel meer ruimte.
Dubbel lipo systeem
Etc.....

Voor wat de koffers betreft,zou je bij Pelican kunnen kijken:Welcome to www.pelican.com - Pelican Products is a global leader in the design and manufacture of advanced lighting systems and virtually indestructible cases.

Je kan op die koffers staan/springen en zijn ook nog eens waterdicht.

Zit ook in de pen.
Vergeet bij een vibratie test niet dat een toestel op de grond anders trilt dan een die in de lucht hangt.

Jij snapt het!! in de lucht wordt het alleen maar beter ;)
Verder vraag ik me af waarom je niet voor kleinere (lichtere!) motoren gegaan bent als je de grote zware meestal toch niet volledig kunt benutten?

Abdel

Klopt inderdaad dat het totaal vermogen totaal niet gebruikt wordt, maar het geeft wel een betere efficiëntie.

Gr,

Mario
 
Laatst bewerkt:
Nog even een aanvulling hier op,

Kijk even in de motoren database en dan bij elke motor naar het amperage rond 750g lift (nodig voor de Flexa met kamera), je zal zien dat de Avroto in deze totaal test dan het laagste verbruik heeft.


motoren-database

Verder vraag ik me af waarom je niet voor kleinere (lichtere!) motoren gegaan bent als je de grote zware meestal toch niet volledig kunt benutten?

Abdel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Abdel,

Welke maten heb jij van de Xoar props? neem aan de houten.

Gr,

Mario

Mario,

ik heb 10x5 houten Xoar's.

Kan je volgende week een kleine motor+props (Xoar 10x5/APC 10x4.7/APC 10x3.8/Graupner 10x5)brengen zodat je die ook kan testen.

Heb momenteel Flycam motoren met een kv van 925 en RCTimer motoren met een kv van 750.Beide zijn rond de 50 gram.
 
Laatst bewerkt:
Nog een kleine aanvulling.

Als besluit voor Graupners te gaan,hou er dan rekening mee dat ze meer kv's wel lekker vinden.

De oosterburen mompelen vaak iets over 1100kv :-)
 
Hoi Abdel,

Die Xoar 10x5 zijn helaas een beetje klein voor de Avroto's, heb zelf de houten Xoar 14x5 besteld en ben erg benieuwd hoe deze gaan presteren, verwachtingen zijn hoog iig.

Flycam motoren ken ik niet, RCTimer ben ik niet erg van gecharmeerd, rendemend van de gene die ik getest heb valt zwaar tegen en de specs die zij opgeven zijn ook zwaar overdreven.

Zit wel met het probleem dat ik geen Avroto over heb naast die ik al op de Flexacopter heb zitten, en demonteren is geen optie, zou mooi zijn als iemand mij een enkele kan lenen/leveren om de test aan te vullen met de props die ik nu heb, gelijkwaardige RC-Tiger is natuurlijk ook goed.

Gr,

Mario


Mario,

ik heb 10x5 houten Xoar's.

Kan je volgende week een kleine motor+props (Xoar 10x5/APC 10x4.7/APC 10x3.8/Graupner 10x5)brengen zodat je die ook kan testen.

Heb momenteel Flycam motoren met een kv van 925 en RCTimer motoren met een kv van 750.Beide zijn rond de 50 gram.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top