Hallo allemaal.
Vanmiddag stond ik lekker met mijn bakkes vol tanden.... afgelopen Donderdag nog probleemloos twee LiPo's leeggevlogen met mijn BO-105je, vanmiddag was er geen beweging in te krijgen.
Maingear bleek afgeknaagd te zijn, en hoe dat nu weer kon?
Blijkt de motor niet zozeer door zijn lagers gezakt te zijn, maar de as is gaan slippen in het kogellager, waardoor de as een paar tiende mm afgesleten is.
Motor is een standaard KDS 3500 kV motortje, met 10 tands pinion, en heeft er wellicht 70 of 80 vluchtjes op zitten.
Weet iemand of dit een maandagmorgen exemplaar was of dat dit vaker gebeurt met deze motortjes? Belast hem naar mijn mening niet zwaarder dan normaal, tenminste, ik haal gewoon 7 1/2 minuut op een LiPo, met plenty reserve.
Als dit vaker voorkomt, weet iemand wat een goede robuuste 3500 kV motor is voor een 450? Ben niet op zoek naar topvermogen, wel naar duurzaamheid.
Groet, Bert
Vanmiddag stond ik lekker met mijn bakkes vol tanden.... afgelopen Donderdag nog probleemloos twee LiPo's leeggevlogen met mijn BO-105je, vanmiddag was er geen beweging in te krijgen.
Maingear bleek afgeknaagd te zijn, en hoe dat nu weer kon?
Blijkt de motor niet zozeer door zijn lagers gezakt te zijn, maar de as is gaan slippen in het kogellager, waardoor de as een paar tiende mm afgesleten is.
Motor is een standaard KDS 3500 kV motortje, met 10 tands pinion, en heeft er wellicht 70 of 80 vluchtjes op zitten.
Weet iemand of dit een maandagmorgen exemplaar was of dat dit vaker gebeurt met deze motortjes? Belast hem naar mijn mening niet zwaarder dan normaal, tenminste, ik haal gewoon 7 1/2 minuut op een LiPo, met plenty reserve.
Als dit vaker voorkomt, weet iemand wat een goede robuuste 3500 kV motor is voor een 450? Ben niet op zoek naar topvermogen, wel naar duurzaamheid.
Groet, Bert