Gezocht oude Loodaccu's

Gezocht oude grote zware loodaccu's

Voor mijn project ben ik opzoek naar zoveel mogelijk oude loodaccu's die het niet meer doen.

Liefst omstreken zuid Holland. Grote partijen kun je altijd voor mailen.

Mvgr

Armando uil
 
Kom je naar de WSD in Hoogvliet?
Zoja dan kan ik wel wat meenemen of duurt dat te lang?

Groeten ,

Herman
 
wat wordt je project? ben nieuwschierig :)

Ben ook erg benieuwd....

Volgens mij heeft het totaal niets met modelbouw te maken. En als ik defecte accu's wil hebben ga ik naar een autogarage, daar hebben ze voldoende defecte staan.
Of marktplaats.nl is een optie.

Hans
 
Het kan allebei, als financiering voor het project of voor een romp van 7 meter, diepgang een meter, breedte 1.20..
op diepgang krijgen , ijzere bakken dat word te duur. Zand als daar vocht bij komt dan houd het het vast. Het is de bedoeling dat deze zijn eigen haven zal krijgen. Dus in het water kan blijven liggen

Alleen ik zie nu dat hij in bouwverslagen is geplaatst. Dat is niet de bedoeling
Maar 0,60 cent de kilo.. Daar kan je zo'n project ook aardig van financieren ;)

En ook omdat wij grootverbruikers zijn vanwege onze loodaccu's toen dacht ik, waarom niet..
De financiële gebeuren voor een club is moeilijk tegenwoordig :) laten we daar eerlijk over zijn
nieuw-mbv-neptunus-bouwproject-4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier nog twee of drie flinke loodaccus staan die het leven hebben gelaten. Ik stuur ze alleen niet op. Op te halen in omgeving Amsterdam. Ik hoor het wel via pb als je interesse hebt.
 
Waarom maak je geen watercompartimenten, deze vul je met water als je gaat varen.
Je moet anders wel al het gewicht aan accu's transporteren.

Hans
 
Mijn oude accu's breng ik altijd naar de ijzerboer, dat was nog best de moeite.
Geeltje per accu was het wel geloof ik, voor de kleinere die ik toen wegbracht.

Weet niet gewicht je in hoeveel ruimte wilt steken...maar
ponsdoppen, nat zand of beton in gesloten jerry-cans weegt ook heel wat
zonder dat het vlak er van te lijden heeft. Wel op latten leggen zodat het vlak ademt.
 
Waterballast is inderdaad de uitkomst, een model van 7 meter lang, 1,2 meter breed en 1 meter diep moet veel gewicht hebben,
lijkt me toch geen oplossing om dit allemaal mee the gaan sjouwen aan accu's...
 
Het is de bedoeling dat deze zijn eigen haven zal krijgen. Dus in het water kan blijven liggen

Als ik het zo begrijp hoeft het schip niet vervoerd te worden, en is waterballast dus niet nodig, maar kan vaste ballast ook. Meteen geen kans op stuk vriezen in de winter...
 
Waarom stort je er geen beton in? Plastic zak er tussen en in compartimenten gieten, met handvatten of hijsogen, zodat je het in blokken uit kan nemen als de boot nog eens uit het water moet voor onderhoud of winterstalling...
 
Je hebt toch zo gauw wel 1 m3 nodig aan water als ballast en dat is 1000 kg. Als je die aan accu's moet hebben EN hij zou helaas een keer zinken, dan heb je toch wel een gigantisch milieu probleem. Waar ik de kosten niet van zou willen dragen.
Ik zou toch overgaan op water als ballast of beton.

Hans
 
komt meschien lomp over.... maar ga je je boot in een echte haven leggen?
en het is toch model hé?

bij beton lijkt mij het probleem dat je je beton heel mooi moet verdelen anders gaat ie scheef hangen.

Brecht
 
Dat kan best, jarvin, alleen is dat idee al genoemd, namelijk waterballast. Vaak wordt er dan een pomp gebruikt met ontluchting van de ballasttanks, zodat de lucht eruit kan als water binnengepompt wordt, en er weer lucht in kan als het water weer naar buiten wordt gepompt. Dat werkt beter dan ze zo vol te laten lopen, en je hoeft niet een boot vol water op te tillen tot boven het gat, om het er weer uit te laten lopen...
 
Dat kan best, jarvin, alleen is dat idee al genoemd, namelijk waterballast. Vaak wordt er dan een pomp gebruikt met ontluchting van de ballasttanks, zodat de lucht eruit kan als water binnengepompt wordt, en er weer lucht in kan als het water weer naar buiten wordt gepompt. Dat werkt beter dan ze zo vol te laten lopen, en je hoeft niet een boot vol water op te tillen tot boven het gat, om het er weer uit te laten lopen...

nee was al op andere fouten gestuit zoals: de wet van de communicerende vaten en als er een gat in de bodem zit geeft het geen neerwaartse druk want, alles loopt toch al via het gat weg. sorry dat ik er weer met mijn snep tussen zit. dacht eindelijk geniale ingeving te hebben:(
 
[QUOTE=Jarvin;2524516]nee was al op andere fouten gestuit zoals: de wet van de communicerende vaten en als er een gat in de bodem zit geeft het geen neerwaartse druk want, alles loopt toch al via het gat weg. sorry dat ik er weer met mijn snep tussen zit. dacht eindelijk geniale ingeving te hebben:([/QUOTE]

Hoe is het dan mogelijk dat als er een gat in het schip komt.
Dat het volloopt en zinkt

mvg
Frederik:D
 
Hoe is het dan mogelijk dat als er een gat in het schip komt.
Dat het volloopt en zinkt

mvg
Frederik:D

omdat het water dan niet tegengehouden word door een tweede bodem. (denk ik) en omdat het schip dan al aardig ver onder de spiegel ligt en het gat vaker hoger zit. daardoor levert het een onderwaartse druk op en loop het helemaal vol (mijn interpretatie) of klopt dat niet?
 
Hoe is het dan mogelijk dat als er een gat in het schip komt.
Dat het volloopt en zinkt

mvg
Frederik:D

Omdat de lucht dan wel weg kan. Als je een volledig afgesloten compartiment hebt, en daar komt een gat in, zal hooguit die ruimte vol lopen, en vaak nog niet helemaal, omdat het vollopen zal stoppen zodra de luchtdruk in het compartiment gelijk is aan de druk van het water. Zelfde effect als een glas met de opening naar onderen onder water duwen. Het water zal een stukje omhoog komen, maar niet het hele glas vullen.
 
Back
Top