Stobel V3 staart (HLW)

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door YVES DE VRIENDT, 6 apr 2012.

  1. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Dag V3 ex-perten,

    Het verticale HLW (kielvlak/rudder) schuift op het einde van de V3 rompbuis.
    Is Sekundenkleber (zap) voldoende of moet dit met 5 min epoxy verlijmd worden om een stevige hechting te verkrijgen ?

    Is een verdere versteviging (carbon of galsvezel) nodig of niet ?

    Bij voorbaat dank voor jullie toelichtingen,

    Yves
    V3 Slinger
     
  2. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen

    Misschien dat Peter Cuypers meer weet.
     
  3. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    yves ik had dat gedaan met 24 uur epoxie
    wat ik gedaan had was het richttings roer in de hoogte laten uitkomen zoals je in deze foto ziet [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    deze foto is van onze vriend joe w zijn stobel
     
  4. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Bedankt Peter, en succes (mijn Vlaams is ook niet meer wat het was) in Diest.

    En bedankt ook Loet : ik vermoedt dat je jouw V3 richtingsroer met een specialiteit uit de coffeeshop aangenaaid hebt ?
    Amai, da's straf - 'k verschiet van mijn eigen zelve. Maar Loet kent me intussen beter als dat...

    We zien mekaar in Nancy makkers: Peter, ik heb alvast het restaurant voor ons gereserveerd zodat je tenminste goed kan eten (op mijn kosten).

    Van harte,

    Yves
     
  5. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Misschien is dat de uitvinding van het jaar, een schuifstaart voor meer stabiliteit.:p
    Het ligt eraan hoeveel tremor je al hebt,;) epoxy kliedert meer dan CA maar is natuurlijk steviger.
     
  6. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    OK Domi, ik heb het goed begrepen : have tremor, will klieder : HZzY6KZuLUo[/media] Gun Will Travel - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    ik ga je zien in Nacy en we gaan dat restaurant eens proberen , dat hoeft niet op jou kosten te zijn

    gr peter
     
  8. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    De nieuwe Leeuw

    De V3 staarten zijn vastgekleefd met 5 min epoxy en microballoon. Nu nog effekens de servos inbouwen en kevlardraad vastknopen en klaar is Kees.

    Ik geloof dat Tom met "enige voorsprong" in Roubaix aangekomen is. De nieuwe Leeuw van Vlaanderen. Fantastisch !:worship:

    Yves
     
  9. Rvanderee

    Rvanderee

    Lid geworden:
    10 jul 2008
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Breda
    Hee Yves is dit een tactische beslissing om met de stobel v3 te gaan vliegen? Ik begreep dat je meer een Flow man was? Heb je er gelijk twee besteld?

    Of ga je aan Mucke meedoen, de thuis basis van LE Composites Thomas....

    Groet
    Roeland
     
  10. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Ja Roeland, ik heb alles dubbel : 2xSalpeter, 2xFlow en 2xStobel en twee MPX EVO's. Als je weet hoe moeilijk het is om een vlieger geleverd te krijgen neem je beter jouw voorzorgen. Alles dubbel is dus geen luxe maar vooruitzien.
    Het F3K wedstrijdseizoen 2012 is zeer verschillend van vorige jaren. In Frankrijk zijn alle traditionele voorjaarwedstrijden onbestaande en met WK en Europese kampioenschappen lijkt mij de focus "not very focused". De sfeer lijkt mij ook om zeep. Is meer iets voor oude haarklievers dan voor jonge mannen zoals mij. Misschien ga ik volgend seizoen vissen of fietsen (zo blijf ik in de carbonwereld).
    Mücke staat alvast op mijn 2012 programma, met Nancy, Cremona, Romans en de Franse Nationals in Rouillé in September.
    Tussen deze wedstrijden in vlieg ik ook (te) veel, maar dan C-class in grote petroleumbranders (Swiss, Emirates e.d. dinosaurussen).
    Minder leuk, maar het eten is veel beter ;-)

    Yves
     
  11. Rvanderee

    Rvanderee

    Lid geworden:
    10 jul 2008
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Breda
    Ja dubbel genaait houdt beter zeggen ze in NL ;-)

    Yves ik bedoelde meer van wat verwacht je van de Stobel t.o.v de Salpeter, Flow? Bv beter doorsteken tussen de bellen/sink of iets anders?

    Ik ben zo eens aan het kijken wat de diverse toestellen nu aan sterke punten hebben, blijkbaar kan je voor elke type omstandigheid een ander toestel pakken of bv net als Herrig gewoon met 1 toestel alles vliegen en dan vooral meer spelen met ballast.

    Jij hebt volgens mij al veel verschillende toestel gevlogen en ben benieuwd hoe jij dit ziet...of anderen natuurlijk die hier iets willen toevoegen .
     
  12. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Er is niet veel verschil tussen V3, SP en FW5. Ik denk persoonlijk dat SP en V3 de betere prestaties hebben. De V3 start enorm hoog en vliegt uitstekend leeg of met max 40 g ballast. Salpeter is net zo goed - ik kan hem echter niet even hoog gooien - maar eenvoudiger en goedmoediger in de thermiek. Verdraagt veel ballast. Mijn nieuwe SP wil ik proberen met ~80 gram. Waarschijnlijk vrijdag.
    Herrig is fysisch beperkt tot een 340 gram Salpeter ( zwaarder is voor hem te moeilijk om hoog te gooien). Mark Werth en Loet Helleman gaan tot 400 gram of meer, maar ze hebben ook grotere kuiten als Martin H :p
    Het belangrijkste is om één type goed te kennen en de vleugelbelasting en CG optimaal te regelen. Blijft per se een kwestie van persoonlijke voorkeur.
    Ik wou eigenllijk liever een DLG gebouwd bij Porsche AG in Zuffenhausen maar daar moeten we nog wel eventjes op wachten:murder:
    Uitgesteld is niet verloren,

    Yves
    Carrera forever
     
  13. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    "Grotere kuiten DAN"
    "Grotere kuiten als" is mordicus fout!!


    Je mag schrijven wat je wilt maar als je mij er bij betrekt moet het wel juist zijn:D

    Tot in Nancy, de wedstrijd die verguisd wordt door Fransen, Belgen en een enkele Wolvegaaier, 72 aanmeldingen met 67 aanbetalingen.

    Loet

    2dIDKHy4zNk[/media] - Execrated To Live - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Ja het is "dan" en niet "als" - point well taken, dus I apologize : aQZ8ANnqj1c[/media] - I APOLOGISE - YouTube
    Nancy ligt voor mij aan diggelen. Ik heb begin deze week afgezegd met de dood in het hart. Op verplaatsing vanaf 26/4 voor één week naar China bij de Chinezen. Geen nood ik neem mijn Nespresso machientje mee op deze verplaatsing.
    Het zit me wel diep want ik heb Peter Cuypers vurig aangespoord om deel te nemen en nu kan ik zelf niet komen. Berp... Sorry Peter (zelfde you tube als hierboven).
    Ik wens jullie dus een absoluut kl.t.e rotweertje in Nancy met veel buitenlandingen, zodoende heb ik less regrets. Maar dit belet me niet om voor jullie te duimen. Godspeed to all :thumbsup:

    Yves
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    heeft er iemand nog een richtings roer van stobel v2 of v3 te koop

    gr peter
     

Deel Deze Pagina