LRP blast s10
Hi anthem2
Ik wilde even reageren op jouw vraag of de LRP blast een goede auto is.
Zo uit de doos NEE.
Het is een beginners auto, nou ik denk zelf dat LRP moet leren hoe ze autos moeten bouwen.
- Ik heb er van de week 1 gekocht en de volgende zaken vielen mij op in negatieve zin: Nadat ik de accu had opgeladen en er even rustig mee door de huiskamer reed, bleek dat het inbusboutje van de voorwiel aandrijving er uit gelopen was.
Deze vast gezet met treadlocker even laten drogen, en daarna ben ik nog een keer gaan rijden, maar nu buiten.
Wel hij gaat best snel met de standaard motor, maar na 5 minuten was het boutje er weer uit. Toen ik keek hoe dat nu kon bleek dat de uitgaande assen van zowel achter als voor diff ( differentieel) veel te kort om de as koppeling vast te zetten (deze zit op het randje)
De meegeleverde regelaar heeft een ingebouwde verrassing:
- Elke keer dat je hem aanzet kan de instelling van de servo reverse welke is ingeprogrammeerd zomaar omkeren zonder dat je de schakelaar van de zender heb bediend. Ben je daar met het aansluiten van de accu niet op bedacht dan gaat de auto er als een dolle vandoor. Advies:vuilnisbak.
- Een ander ding wat mijn erg stoort is dat de lagers van de uitgaande assen in de diff huizen rammelen. De buiten ring is een millimeter te klein!!! Dus andere lagers met grotere buiten ring monteren.
- Nog een onbegrijpelijke dwaling in dit ontwerp: de propshaft (tussen as van de voor en achterwielaandrijving is een centimeter te kort als je lekker gaat raggen kan hij er zo uit lopen. (oplossing er moeten 2 kleine O-ringen in de cups worden geplaatst.)
- De term ready to run is een lachertje; ik heb hem eerst helemaal uit elkaar gehaald, want het ene na het andere onderdeel liep los.
- De slipperclutch is van …. Jawel Plastic!!! Met een motor van 5 turns zit deze slipperclutch in no time vastgesmolten.
- Gezien jouw plannen om er een loei snelle brushless motor in te zetten, (Wil ik zelf ook) dan komt er zelfs met de standaard motor een ander probleem om de hoek kijken:
Telkens wanneer je gas geeft, trekt de auto naar rechts. En laat je gas los dan trekt hij naar links. En dat komt hierdoor: Er zit geen center diff. in. En ook geen vrijloop op de vooras.
Hierdoor gaat de transmissie wringen wanneer je van het gas afgaat.
Kies je voor een hele snelle motor dan wil de auto niet rechtuit wanneer je volgas op trekt; dan gaat hij tollen
Ik kan niet beoordelen of je zelf handig genoeg bent om de auto te modden. Oftewel aanpassen zodat deze nadelen verholpen zijn.
Ik ben zelf bezig om er een instelbaar center diff in te bouwen en daarna moet er een 3 turns brushless motor in van 760watt.
Ik vind het persoonlijk een uitdaging om een eenvoudige auto op te waarderen naar een betere. Er zijn tuning delen voorhanden en die zou ik zeker aanraden.
De delen die ik zou vervangen zijn de lagerhuizen van de voor en achterwiel ophanging deze zijn ook in aluminium te krijgen.
Ook mooie optie CVD koppelingen in de achter assen; kosten 12 euro maar zijn veel sterker.
Wil je een goede auto zonder al deze sores? Spaar even door en koop geen LRP!!!! Geen schroef!!! Koop een HPI of een Traxxas. Veel duurder maar dat is niet voor niks want alle onderdelen van deze fabrikanten zijn veel zorgvuldiger gefabriceerd.
En een motor die hun transmissie kapot krijgt die moet nog worden uitgevonden.
Bij LRP vallen alle lagers van de as af als je het onderdeel op tafel legt.
Bij HPI en Traxxas moet je de lagers met enige kracht op hun plaats drukken dus betere passingen. En nauwkeurig werk kost iets meer geld
Dus daarom heb ik dit acroniem bedacht: LRP betekend – Lautenbach Rubbish Products.
Het is mijn 2e hernieuwde kennismaking met dit merk maar er komt nooit meer een andere auto van LRP.
TOP klasse zooiiii!!!