LRP Blast S10 BX

iemand hier enige ervaring mee?
ga deze namelijk morgen waarscheinlijk halen wanneer ik ga rijden bij PK Racing.
is voor een maat van mij maar nu wou ik eens horen of jullie met deze wagen al enige ervaring hebben en of dit een goede keuze is.
want dan ben ik geneigd om er zelf ook eentje te nemen aangezien het rollend chassis maar 99 euro kost.en nu dat het vakantiegeld erop staat en we niet met vakantie gaan dit jaar... ;)
degene die wij zouden halen is de S10 BX 4x4 versie. (buggy)
hoogstwaarscheinlijk komt er waterdichte elektronica in van traxxas. 1/10 velinion motor en esc,ontvanger 2.4Ghz,waterproof servo traxxas
foto ter verduidelijking:

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.rc-area.co.uk/blog/wp-content/uploads/2010/04/LRP-S10-Blast-BX-RTR-Video.jpg
 
LRP blast s10

Hi anthem2


Ik wilde even reageren op jouw vraag of de LRP blast een goede auto is.
Zo uit de doos NEE.:(

Het is een beginners auto, nou ik denk zelf dat LRP moet leren hoe ze autos moeten bouwen.


  • Ik heb er van de week 1 gekocht en de volgende zaken vielen mij op in negatieve zin: Nadat ik de accu had opgeladen en er even rustig mee door de huiskamer reed, bleek dat het inbusboutje van de voorwiel aandrijving er uit gelopen was.
Deze vast gezet met treadlocker even laten drogen, en daarna ben ik nog een keer gaan rijden, maar nu buiten.

Wel hij gaat best snel met de standaard motor, maar na 5 minuten was het boutje er weer uit. Toen ik keek hoe dat nu kon bleek dat de uitgaande assen van zowel achter als voor diff ( differentieel) veel te kort om de as koppeling vast te zetten (deze zit op het randje)

De meegeleverde regelaar heeft een ingebouwde verrassing:

  • Elke keer dat je hem aanzet kan de instelling van de servo reverse welke is ingeprogrammeerd zomaar omkeren zonder dat je de schakelaar van de zender heb bediend. Ben je daar met het aansluiten van de accu niet op bedacht dan gaat de auto er als een dolle vandoor. Advies:vuilnisbak.



  • Een ander ding wat mijn erg stoort is dat de lagers van de uitgaande assen in de diff huizen rammelen. De buiten ring is een millimeter te klein!!! Dus andere lagers met grotere buiten ring monteren.
  • Nog een onbegrijpelijke dwaling in dit ontwerp: de propshaft (tussen as van de voor en achterwielaandrijving is een centimeter te kort als je lekker gaat raggen kan hij er zo uit lopen. (oplossing er moeten 2 kleine O-ringen in de cups worden geplaatst.)
  • De term ready to run is een lachertje; ik heb hem eerst helemaal uit elkaar gehaald, want het ene na het andere onderdeel liep los.



  • De slipperclutch is van …. Jawel Plastic!!! Met een motor van 5 turns zit deze slipperclutch in no time vastgesmolten.




  • Gezien jouw plannen om er een loei snelle brushless motor in te zetten, (Wil ik zelf ook) dan komt er zelfs met de standaard motor een ander probleem om de hoek kijken:
Telkens wanneer je gas geeft, trekt de auto naar rechts. En laat je gas los dan trekt hij naar links. En dat komt hierdoor: Er zit geen center diff. in. En ook geen vrijloop op de vooras.
Hierdoor gaat de transmissie wringen wanneer je van het gas afgaat.
Kies je voor een hele snelle motor dan wil de auto niet rechtuit wanneer je volgas op trekt; dan gaat hij tollen


Ik kan niet beoordelen of je zelf handig genoeg bent om de auto te modden. Oftewel aanpassen zodat deze nadelen verholpen zijn.

Ik ben zelf bezig om er een instelbaar center diff in te bouwen en daarna moet er een 3 turns brushless motor in van 760watt.

Ik vind het persoonlijk een uitdaging om een eenvoudige auto op te waarderen naar een betere. Er zijn tuning delen voorhanden en die zou ik zeker aanraden.

De delen die ik zou vervangen zijn de lagerhuizen van de voor en achterwiel ophanging deze zijn ook in aluminium te krijgen.

Ook mooie optie CVD koppelingen in de achter assen; kosten 12 euro maar zijn veel sterker.


Wil je een goede auto zonder al deze sores? Spaar even door en koop geen LRP!!!! Geen schroef!!! Koop een HPI of een Traxxas. Veel duurder maar dat is niet voor niks want alle onderdelen van deze fabrikanten zijn veel zorgvuldiger gefabriceerd.
En een motor die hun transmissie kapot krijgt die moet nog worden uitgevonden.
Bij LRP vallen alle lagers van de as af als je het onderdeel op tafel legt.
Bij HPI en Traxxas moet je de lagers met enige kracht op hun plaats drukken dus betere passingen. En nauwkeurig werk kost iets meer geld
Dus daarom heb ik dit acroniem bedacht: LRP betekend – Lautenbach Rubbish Products.

Het is mijn 2e hernieuwde kennismaking met dit merk maar er komt nooit meer een andere auto van LRP.
TOP klasse zooiiii!!!
 
dit is een heel behulpzame post.
hier hou ik zeker rekening mee.
als het op modificeren van een auto aankomt denk ik wel dat ik "voldoende" kennis heb mits ik nu reeds 8 auto's heb en heb gehad van verschillende merken.
allemaal hadden ze ergens wel wat zitten waar ik niet tevreden over was,zelfs de door jou met veel lof beprezen traxxas.verder was mijn kammeraad over zijn traxxas wel heel goed te spreken dus zal aan mij liggen :p
vriend van mij heeft de lrp reeds gekocht als rollend chassis voor 99 euro en dit was ook mijn bedoeling maar ik dacht laat hem maar eerst en dan ff kijken of ik hem nog wil :p:p
hij is er echter wel tevreden over en heeft er een ezrun 9turns in zitten.
ik ben van plan om een paar keer te rijden met die van hem en zo te kijken of hij stabiel is e.d. maar jou commentaar blijft zeker in mijn achterhoofd zitten.ga hem dit ook laten lezen en vragen wat hij hier van zegt.
kijken naar iets beters en dus iets duurders is een optie die ik overweeg maar normaal rijd ik enkel onroad en de lrp zou maar zijn "om erbij te hebben" voor moest ik eens.....
daarom was de prijs van 99 euro zeer aanlokkelijk.
bedankt in ieder geval voor je reactie
 
Hier wil ik ook even even op reageren.

Heb zelf een S10 TX met een 13T brushless setje en lipo.

Heb nog nooit iets kapot door slijtage, wel al door een stoeprandje te koppen.
Heb deze gekocht als roller voor 100 euro met een brushless setje van 80 euro.
Ben er tevreden over, maar je moet geen wonderen verwachten.
Maar hij is een stuk minder als de Kyosho lazer van mijn broertje.

Hij is leuk als een auto voor erbij.

Om er zo'n snelle buggy van te maken kan je beter meteen een wedstrijdmodel
kopen zoals een schumacher of een Asso of een kyosho.
Zal in verhouding goedkoper zijn, met de slijtage etc.

Verder heb ik ook een LRP S8 bx team, dit vindt ik echt een hele goede en stevige auto, hierover ben ik zeer tevreden.
 
heb ondertussen een rollend chassis nieuw in de doos op de kop kunnen tikken voor 75 euro dus...vond dit weinig geld en leuk om erbij te hebben.
na de eerste rit wel een stuurblok afgebroken maar heb hem dan ook misschien iets te hard willen testen ;) kwestie van direct zwakke punten op te sporen.
dit ga ik fixen met een nieuw plastic onderdeel en blijft dit een probleem dan zouden de stuurblokken in alu erop komen van een traxxas rustler.heb ergens gelezen dat dit zou moeten passen.ook die van een ta05 zouden kunnen mits een beetje aanpassing met de dremel.wat ik ook klaar heb liggen zijn lange bouten met moeren om de vering te bevestigen.had gezien dat de originele boutjes er niet al te ver indraaien en dit lijkt mij een zwak punt.moest ik een paar keer springen ploppen ze er zo uit volgens mij.verder zien we nog wel maar ben er toch van overtuigd dat deze wagen goed is,mits een paar kleine aanpassingkjes.rijden was in ieder geval zeer stabiel
 
lrp120410w_1.jpg

lrp120410w_2.jpg


lrp twister chassis

rb52.jpg

rb53.jpg


kyosho rb5 chassis.

dit is mijn twister

25062012217.jpg

Shot at 2012-06-25
25062012211.jpg

Shot at 2012-06-25
25062012212.jpg

Shot at 2012-06-25
25062012210.jpg

Shot at 2012-06-25
25062012215.jpg

Shot at 2012-06-25 de twister

927445d1338235597-big-sell-out-kyosho-rb5s-wc-ext-chassis-rt5-stadium-truck-dsc_0756.jpg

de rb5

helaas past de regelaar niet helemaal lekker op zijn plek dus dan maar even zo. komt nog wel...

ik heb alleen andere velgen met schumacher banden (momenteel)
alu hex hubs met klemschroef
iets sterkere achterveren
5800 25c lipo
90a brushless regelaar en 3.5t motor welke goed is voor 70km/pu

het enige wat ik kapot heb gehad is de gears 2x doordat de slipper te vast stond en versleten pinions.

wel is het vorige chassis finaal versleten door onnozel rijgedrag en stoepranden. deze komt voortaan alleen op asfalt of op de offroad baan waar deze auto voor bedoeld is

die aanpassingen van de stuurblokken ben ik wel nieuwsgierig naar. als je meer weet hoor ik graag van je.
niet dat ze ooit kapot zijn gegaan (ik heb echt aso gereden met dat ding) maar toch.

suspension arm hinge pin brace van een rb5 of t22 ofzo passen misschien ook wel. das ook in alu te krijgen
888203d1330843683-kyosho-rb5-sp2-wc-roller-rb5-bottom-r-large-.jpg


http://www.rctech.net/forum/r-c-ite...ho-rb5s-wc-ext-chassis-rt5-stadium-truck.html
 
Laatst bewerkt:
ik weet nog wel 2 leuke chassien tekoop voor weinig geld!


Schumacher kost €150

RB5 Kost €75

ik heb eventueel contactinfo en foto's.
 
Ik heb zelf ook een LRP Twister,en ik moet je zeggen,Die wagen kun je lekker mishandelen.

Ik heb er een castle sidewinder v2 in zitten en hij gaat als de brandweer.
Schade heb ik nog niet echt gehad,wel na een 3 voudige koprol die hard eindigde tegen een stoeprand dat een draag arm was los geschoten.

En hoezo lekker te mishandelen????
Omdat de onderdelen geen rib uit je lijf kosten.
een setje draag armen kost je maar 7 euro,een chassis plaat,kost je 11,95.

Daarom vind ik dit een leuke buggy om er bij te hebben.
wanneer er hier iets aan kapot gaan,dan slik ik geen 2 keer,dat was met mijn e-revo wel anders.

Nu moet ik er ook bij zeggen dat het kunstof erg flexibel is waardoor het niet gauw zal breken.
 
Oke,ff terug komende op mijn vorige post.

Ik heb net ff gereden met de twister om de snelheid te meten met een 7,2 nimh stickpack en die snelheid viel mij niet tegen,

IMAG0058.jpg


maar ff een kleine tip tussendoor:

LET OOK OP HET OVERIGE VERKEER !!!!

ik zag niet op tijd dat er aan het eind van de weg een auto de kruising naderde,en hij kwam van rechts.
Mijn laatste rem poging mocht niet baten,en ja,nu heb ik met deze wagen mijn eerste schade:

IMAG0059-1.jpg


IMAG0060-1.jpg


IMAG0062.jpg


Dat zwarte ding op de laatste foto is een tuinslang koppeling,was ik vergeten weg te halen. (voordat ik vragen krijg wat dat is)
 
Skidkid

nog iets toe te voegen?

hoe is het met je blast nu?
is de "propshaft" nog heel?
wat voor threadlocker heb je gebruikt?
ik heb een 3.5t motor, mijn slipper is ook plastic maar werkt perfect... wat was het probleem?

het trekken naar rechts. is dat al opgelost?

mvg maryn
 
Als ik zo naar deze foto kijk van de Blast BX, dan lijkt hij erg sterk op de Kyosho Lazer ZX-R RTR:

LRP:

LRP-S10BlastBX-1.jpg



Kyosho:

30861t3u1_2.jpg



Klopt het dat pinion en maingear helemaal onbeschermd zijn, net als bij de ZX-R? Want dat vind ik bij de Kyosho echt irritant, regelmatig zit er zand of een steentje tussen de tanden. Heeft de LRP dit ook?


Edit: wat zoeken leert dat de LRP ditzelfde probleem heeft, maar er wel een tuningsdeel als oplossing voor heeft bedacht:

RTEmagicC_TT_04.JPG.jpg


Nu is de vraag, zou dit cover ook passen op de Kyosho?
 
Laatst bewerkt:
En hoezo lekker te mishandelen????
Omdat de onderdelen geen rib uit je lijf kosten.
een setje draag armen kost je maar 7 euro,een chassis plaat,kost je 11,95.

Daarom vind ik dit een leuke buggy om er bij te hebben.
wanneer er hier iets aan kapot gaan,dan slik ik geen 2 keer,dat was met mijn e-revo wel anders.

Nu moet ik er ook bij zeggen dat het kunstof erg flexibel is waardoor het niet gauw zal breken.


Vreemd genoeg betaal je voor onderdelen voor de Blast serie wel de hoofdprijs. Een differentieel zit bijvoorbeeld rond de 40 euro, motorsteun 35 euro. Neem 2 diffs en een motorsteun en je betaalt al net zoveel als voor een complete RTR set...

Of zijn het alleen de NL shops die zulke prijzen vragen en kun je elders meer betaalbaar spares voor de Blast krijgen?
 
Kleine, of mss wel grote hint voor alle s10 blast bx gebruikers... de diffs van een FTX 4wd buggy zijn helemaal dezelfde als die van de LRP... en deze gaan over de toog voor gemiddeld 25€

Btw: Mijn s10 bx werkt op een GM genius 90, Leopard 4 pole 3650, en LRP competition car line 3s 4300 mAh.

Zoals vele van onze noorderburen het zo graag uitdrukken... gaat als de brandweer ;)

groeten
 
mijne op dezelfde set maar dan 2s... die is moeilijk te besturen op 2s 5600mah. jij rijdt op 3s? heb je daar beelden van?
welke vertanding heb je?
 
Kleine, of mss wel grote hint voor alle s10 blast bx gebruikers... de diffs van een FTX 4wd buggy zijn helemaal dezelfde als die van de LRP... en deze gaan over de toog voor gemiddeld 25€

groeten

Dat is een goede tip. Ik wil kijken of ik de enorme speling op de diffs weg kan nemen, maar dan heb ik graag een reserve diff achter de hand.

Aangezien de FTX vrijwel gelijk is, zouden de wielen ook moeten passen. Tot nu toe zijn er maar weinig wielen die passen zonder de wheelhubs te veranderen om met vulringetjes te werken.


mijne op dezelfde set maar dan 2s... die is moeilijk te besturen op 2s 5600mah. jij rijdt op 3s? heb je daar beelden van?
welke vertanding heb je?

Jij hebt toch een Twister? Dat is 2WD, en dus sneller lastig te controleren bij meer vermogen. De Blast is 4WD, dus kan het vermogen beter verdelen.
 
Back
Top