Bouwverslag Ziroli P-38j 114"

He RONALD, bij mijn corsair zitten er veren aan de deurluiken om ze dicht te doen en vorken op de deurluiken om ze te sluiten. Bij luchtverlies gaan ze altijd open en met een sequencer gebeurt dit niet of je moet die van orbit met drukbewaking nemen.
Grtz Andre

Precies. Dat is ook mijn angst. Een sequencer doet gewoon zijn ding. En kijk niet of er misschien een poot niet helemaal in gaat. Zo heb ik al eens met een sequencer gehad dat de klep klem zat met de poot. (typhoon)
 
Ok. Al veel details aangebracht ben nu met de deuren bezig.

phoca_thumb_l_30082012%20002.jpg


phoca_thumb_l_30082012%20004.jpg


phoca_thumb_l_30082012%20005.jpg


phoca_thumb_l_30082012%20006.jpg


phoca_thumb_l_30082012%20007.jpg
 
misschien raar, maar ik snap absoluut niet wat je op de foto's met de deuren doet?
wat zijn die witte stukken op foto1?
en zijn de deuren zelf ingekocht van Ziroli?
 
dat 'witte' is de binnenvorm van de deur, deze is met het buitendeel verlijmd zodat een torsie vrij geheel ontstaat,

gr.

Frank

Ik was in de war door de folie; die zie je normaal gebruikt worden m de buitendeur te maken, met de romp als positieve mal zeg maar.

maar binnen en buitendeur zijn dus "koopdelen"
 
Yep klopt. Binnen en buitendeuren heb ik bij ziroli besteld samen met motorkappen, spinners en nog wat andere onderdelen.
 
Niet stil gezeten paar dagen aan de bouw geweest. Uitlaten gemaakt. Met dank aan de Blokker rvs senseopad busjes. Vandaag de dle55 getest met deze uitlaat en ze zijn geweldig stil. Kan geen krumsheid tegenop! Ha ha.

Hier een paar fotos.

phoca_thumb_l_20120913%20003.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20005.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20006.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20007.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20008.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20009.jpg


phoca_thumb_l_20120913%20010.jpg
 
Deuren toch maar op lucht gemaakt. Ik had een systeem bedacht waarbij de poten d.m.v. closed-loop kabels de deurtjes dicht trokken maar ik had er geen vertrouwen in. Daarbij had ik de luchtcilinders liggen dus het kost ook niet veel extra op deze manier.

Alles aangesloten en ingebouwd zoals bekabeling servos, luchtslangen snelkoppelingen motorkap met magneetjes en deuvel. Accu onder nacelle geplaatst (Lifepo A123 van Hacker 6,6V 3300mAh). En natuurlijk werking landingsgestel en deuren getest. Werkt perfect. Ik heb van mijn futaba 6014 alle 14 kanalen in gebruik waarbij ik de flaps op twee i.p.v. 4 kanalen heb gezet met y-kabel (wel gesoldeerd). Helaas was de twinsync niet goed gesoldeerd. Deze heb ik opnieuw nagesoldeerd en werkt nu goed. Maar goed dat ik hier niet tijdens de eerste vlucht achter moet komen... Ook een lekke luchtregelaar gevonden en inmiddels een nieuwe besteld.

Flaps werken geweldig mooi. Heb hitec 945 sevos gebruikt maar achteraf had ik de 5645 moeten hebben omdat je deze met een programmer naar 180 graden kunt zetten. Had ik nog iets meer flaps gehad want het mechanisme laat dit wel toe.

Fotos:
phoca_thumb_l_20121001_195825-157908436.jpg


phoca_thumb_l_20121001_1959081302909383.jpg
 
Geweldig Ronald, echt heel mooi.

Zeg, jij bent het begrip hobbykamer wel voorbij! Dit is meer een werkplaats geloof ik :-)
Ik ben jaloers!!!

Volkert
 
wat wordtie mooi zeg

zie ik nu 3 pneumatische ventielen op dat plaatje? hoe stuur je die aan?

thanks. de drie ventielen zijn voor de deuren het landingsgestel en de remmen. die van de remmen is proportioneel. die van deuren en landingsgestel zijn aan/uit zeg maar. dus servo volledig naar links of naar rechts, deze heb ik dan ook op de digitale uitgang van de ontvanger gezet dg1 en dg1
 
Eventjes weer een update. Benzinetanks gemaakt van massageolie (500ml). De dopjes van dubro passen er precies in. Om de tanks te beschermen tegen de hitte van de onderliggende uitlaat heb ik een plaatje aluminium gebruikt. De air intakes van de superchargers heb ik opnieuw gelamineerd. Het abs materiaal was hopeloos. Ook de sensoren voor de twinsync op een stukje vliegtuigfineer verlijmd en op de motoren vastgezet. Ook al wat spuitwerk gedaan. Zie fotos.

phoca_thumb_l_20121019%20030.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20031.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20032.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20034.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20035.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20037.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20038.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20040.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20041.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20044.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20045.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20046.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20047.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20048.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20054.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20055.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20056.jpg


phoca_thumb_l_20121019%20057.jpg
 
Back
Top