WK F5B, Buzau Roemenie

Grappig dat je vaak telkens een landgenoten-setje ziet in de uitslag: plaatsen 3-4 Duitsland, 8-9 België, 24-25 Frankrijk, 26-27 Rusland, 31-32 Denemarken, 34-35 UK, 39-40 USA.
 
Wolf had waarschijnlijk de cup "gewonnen" indien hij zijn motorschakelaar niet had laten aanstaan.... (32 seconden motortijd voor het zweven...., beter dan de 118 van Willy, maar toch...)
393187_4319013252415_1452338281_n.jpg
 
Onze pylon/F5D jongen heeft het ook niet slecht gedaan , is 6e geworden, wat veel cuts denk ik...

562013_4319265578723_481755870_n.jpg

nog minstens een 3-tal plaatsen stijgen Nick en het komt goed...
 
Bij deze een update van mij, Gerben zit nu bij de "teamcaptainsbriefing".
Vandaag was de dag van model-processing en limiter-checking. Helaas kostte het de organisatie iets langer dan de geplande 30 minuten per land en duurde het tot zeven uur 's avonds voordat alle landen en modellen gechecked waren. De Belgen waren als tweede land aan de beurt en kwamen er zonder problemen doorheen. Aangezien wij als nederlanders bijna als laatste waren hebben we gedurende de middag een aantal vluchten kunnen doen. Het waaide vandaag stevig en aan het begin van de middag regende het. Gerben heeft twee vluchten kunnen doen en was volgens mij redelijk tevreden. Ik heb zelf 1 vlucht gedaan en dat voelde best goed met 41 rakken. Rond vijf uur konden Gerben en ik eindelijk voor het processen komen opdraven. Dat ging redelijk vlot. Daarna moesten we nog een tijd wachten voor het limiter checken. Dit jaar hebben ze een ingenieus apparaat dat alle limiters moet checken. Een check duurt ongeveer 2 minuten. Voor zover ik het begrijp zit de grap hem in het foppen van de shunt met een ander voltage. Mijn twee setups deden 1729 en 1731, dus dat was ruim onder het toegestane maximum van 1785 (1750 + 2% toegestane tolerantie). Gerben zat ook redelijk goed met een minimum van 1698 op een van zijn unilogs.
Aangezien ik precies aan de beurt was voor het checken tijdens de openings-ceremonie heb ik het grootste gedeelte daarvan gemist. Maar ik geloof niet dat het heel spectaculair was. Wellicht dat Gerben daar later nog iets over kan schrijven.
Aansluitend was de uitreiking van de Buzau-cup. Gerben is toch nog tiende geworden. Een mooie prestatie! Ik ben op tijd terug gegaan naar mijn hotel om vroeg onder de wol te kunnen zodat ik morgen fris aan de start kan verschijnen.
Ik moet wel zeggen dat ik de organisatie van het hele evenement tot nu toe aan de magere kant vind. Waar al die inschrijfgelden naar toe gegaan zijn, is mij nog een raadsel.
Morgen gaat het dan echt beginnen. Als het goed is gaan we 2 ronden vliegen met zo'n 40 deelnemers. Ben benieuwd!

Gr. Joris
 
Leuk verhaal Joris!
Je kan je limiter dus iets hoger zetten, op 1780 W.min?

Ik zou zeggen, geniet van de hele ervaring daar in Borat-land en doe jullie best.
Ik vermoed dat de Buzaucup door de toppers gebruikt wordt om te testen en ze niet het achterste van de tong laten zien.
Bij mijn bezoekje aan Plettenberg heb ik gehoord wat de duitsers aan rakken kunnen vliegen in trainingen en daar zitten ze nu nog niet aan (en Wolf heeft nog een geheim wapen).
Hou alles heel en zorg dat je je thermiektaak en doellandingen pakt.

Welterusten!

GJ
 
bij deze een update van mij, gerben zit nu bij de "teamcaptainsbriefing".
Vandaag was de dag van model-processing en limiter-checking. Helaas kostte het de organisatie iets langer dan de geplande 30 minuten per land en duurde het tot zeven uur 's avonds voordat alle landen en modellen gechecked waren. De belgen waren als tweede land aan de beurt en kwamen er zonder problemen doorheen. Aangezien wij als nederlanders bijna als laatste waren hebben we gedurende de middag een aantal vluchten kunnen doen. Het waaide vandaag stevig en aan het begin van de middag regende het. Gerben heeft twee vluchten kunnen doen en was volgens mij redelijk tevreden. Ik heb zelf 1 vlucht gedaan en dat voelde best goed met 41 rakken. Rond vijf uur konden gerben en ik eindelijk voor het processen komen opdraven. Dat ging redelijk vlot. Daarna moesten we nog een tijd wachten voor het limiter checken. Dit jaar hebben ze een ingenieus apparaat dat alle limiters moet checken. Een check duurt ongeveer 2 minuten. Voor zover ik het begrijp zit de grap hem in het foppen van de shunt met een ander voltage. Mijn twee setups deden 1729 en 1731, dus dat was ruim onder het toegestane maximum van 1785 (1750 + 2% toegestane tolerantie). Gerben zat ook redelijk goed met een minimum van 1698 op een van zijn unilogs.
Aangezien ik precies aan de beurt was voor het checken tijdens de openings-ceremonie heb ik het grootste gedeelte daarvan gemist. Maar ik geloof niet dat het heel spectaculair was. Wellicht dat gerben daar later nog iets over kan schrijven.
Aansluitend was de uitreiking van de buzau-cup. Gerben is toch nog tiende geworden. Een mooie prestatie! Ik ben op tijd terug gegaan naar mijn hotel om vroeg onder de wol te kunnen zodat ik morgen fris aan de start kan verschijnen.
Ik moet wel zeggen dat ik de organisatie van het hele evenement tot nu toe aan de magere kant vind. Waar al die inschrijfgelden naar toe gegaan zijn, is mij nog een raadsel.
Morgen gaat het dan echt beginnen. Als het goed is gaan we 2 ronden vliegen met zo'n 40 deelnemers. Ben benieuwd!

Gr. Joris

zet `m op daar in roemenie, en idd een goede prestatie van gerben
 
Kleding

Wie weet waar ik terecht kan voor het origineel van het logo op de kleiding. I vindt het erg mooi en wil het wat aanpassen en gebruiken voor F1A.

Heel veel suc6 met de wedstrijd.

Bram
 
Het logo is in beheer door de knvvl subcommissie electrozweef.
Aangezien ik al de PR en zo doe zou je bij mij terecht moeten maar ik kan je verzekeren dat we het logo niet afgeven.

Het logo is gemaakt door Artstudio Thomas in Numansdorp.
Je kan het beste even contact opnemen met Fred Thomas, hij kan zeker wat voor jullie betekenen.

Art Studio Thomas


Grts Gert-Jan
 
Zo, dag 1 van het WK zit erop.
Gister werd het weer laat, vanaf de model-processing en openingsceremonie direct door naar de team-captain vergadering, we hebben zelfs geen tijd gehad voor eten gisteravond. Nu was dat niet heel erg, je eet hier 's ochtend's, 'smiddags en 's avonds vlees. Morgen toch maar eens naar de Lidl en gewoon een broodje en kaas halen, ik ben best carnivoor maar genoeg is genoeg.

Vandaag is eigenlijk prima verlopen. Niemand van de BeNelux gelimit (eigenlijk maar 4 personen gelimit in 80 vluchten, iedereen is voorzichtig) en iedereen naar tevredenheid gevlogen. Beetje jammer van de landingen van Joris, die het met 2x 40rakken heel keurig deed. De overige scores kun je hier vinden:
Foto-VEVBWR7K-D.jpg


De verrassing van de dag was Bastien Milinarc, met 49 en 48 rakken koploper, en dat als enige junior deelnemer! De top zit heel dicht bijelkaar,het is wachten tot er iemand een fout maakt en te gretig wordt in de rakken. Vnadaag was het wat bewolkter, het her en der een buitje. Maar nog steeds droeg het eigenlijk best goed, wat je ook terugziet aan de korte motorlopen voor de zweeftijd. De eerste afvallers zijn de Amerikanen, die problemen hadden met niet-startende regelaars en Remo die een prop verloor. De sfeer is hier uitstekend, met een leuk competatief randje.
Er waren wat discussies of Sebastien als junior meetelde voor het Franse team-resultaat en in de algemene rangschikking, en gisteravond is Golikov gediskwalificeerd omdat hij niet reglementair voor Rusland ingeschreven was.

Nu zitten we in hotel Pietrosa, gewoonte getrouw samen met het BE F5D team en nu ook met de Engelse F5D jongens (zie ook de foto's in m'n album ). Heel gezellig, ik ga nu de mn netboek van tafel leggen, het hoofdgerecht komt er zo aan...

Gerben
 
En gelukkig toch weer gewoon eetfoto's aan het eind v/d dag. Zo anders is het daar dus blijkbaar niet. Vergeet de serveersters niet.
 
Zo om kleine Joris;) even aan te moedigen.
Uit het archief hier.
Toen droomde die nog van .....!!

joris.jpg


Groeten Han.
 
Volgens mij is het allemaal volgens de regels.

Je mag niet de ene keer voor het ene land uitkomen en het andere keer voor het andere land.
Op RCgroups staat de brief en bewijzen.
Alleen wie dan de klacht ingediend heeft, tja, dat zouden de amerikanen kunnen zijn.

GJ
 
Tja dat zullen weer de nodige commentaren op diverse fora geven,
Gelukkig weten ze in Roemenie niet dat onze GERBEN in Zuid-Afrika
geboren is.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Gr
 
De eerste afvallers zijn de Amerikanen, die problemen hadden met niet-startende regelaars.

Wist niet dat de Amerikanen met YGE regelaars vliegen:rolling:
 
Dat maakt niet uit waar je geboren bent, het gaat erom dat als je 1x voor een land uitgekomen bent niet het jaar erop voor een ander land uit mag komen.
Daar moet een bepaalde periode tussen zitten en je moet meedoen in de landelijke competitie.

En de regelaars... Ulf zei al.. die Castle Regler tauchen nicht.
Wel raar dat Luc, Willy en Gerben ze wel aan de praat krijgen.
Dan ga je toch nog meer twijfelen aan de herseninhoud van de gemiddelde amerikaan.
Maar laat ik verder mijn mond maar houden want ik heb al iets geschreven op RCgroups waar ze niet helemaal blij mee waren..

GJ
 
ja, bedankt, kon het niet goed lezen... is inderdaad zo als je verschillende nationaliteiten hebt( Golikov heeft er 3 als ik het goed heb), je moet dan kiezen en dat kan niet meer gewijzigd worden (in het voetbal bvb). Vind ik nogal onnozel voor een sport als de onze...

Ik denk niet dat de klacht van de Ami's komt, maar jij schijnt inderdaad iets met die mensen te hebben , hehe
 
Haha, ja, ik vind het een arrogant klootjesvolk.
Ik heb veel met amerikanen gewerkt en ze zijn nogal wereldvreemd en denken dat de wereld om hun draait.
Op enkele uitzonderingen na.
En dan maak je een grapje over stereotypen dan vinden ze het niet leuk.

Tja... wat humor betreft zitten ze een beetje op het niveau van de duitsers, geen humor dus.

Maar OK,

Willy schreef op Facebook dat de Belgen nu op de 3e landenplek staan, dat is helemaal niet verkeerd!
Hup Rode Duivels!

GJ
 
Back
Top