Gisteren samen met Peter (Zeevlieger) wezen vliegen op zijn stek. mooie plek, alleen en in het begin ook nog mooi weer. Goed, de Miss Wind klaar gezet voor de maiden. Na wat controle meteen volgas de lucht in wegens het hoge gras. Het ging net, veel hoger moest het niet zin. Toch gestart met halve uitslag, maar na de eerste meters bleek dat dit een wel erg tamme uitslag was.
Maar wat vliegt dit lekker! Strak, zonder poespas en precies wat jij ingeeft doet ie. Dit kistje gaat zeker weten héel veel fun leveren. Landen is echt een eitje, vliegt als een streep en bijzonder wendbaar.
Vliegmaatje Peter met zijn Piper.
Ik had echter een kleine storing aan de motor, bij precies in tandje gas vanaf 0. Daar ben ik thuis de hele dag bezig geweest, wat bijna goed mis ging. Nu heb ik de regel om alles wat ik doe aan de motor dit te doen waarbij ik ALTIJD achter het toestel sta. Hierbij maak ik GEEN uitzondering. Tevens plaats ik het toestel ALTIJD op de grond als ik de motor ga testen.
Ik schrijf sommige tekst bewust met grote letters, want ik maak hier geen enkele uitzondering in... Na het testen van mijn motor legde ik mijn zender enigzins wat harder weg, waardoor de prop ging draaien. Om pas na een touché met de kast tot stilstand te komen... de schade is een defecte prop, een motoras van 6mm krom, én kastje voorzien van decoratie...
De prop heeft 2 bladen, waarbij ik toch echt ff moest zoeken naar 1 van de 2 bladen...
Kijk, en huiver... Vanaf nu komt er en trhotlehold op de gasstick... Ik wil hiermee benadrukken dat met met props, motor en alles wat daarbij komt kijken je nooit, maar dan ook NOOIT voorzichtig genoeg mag én kan zijn!!! (ik wist wat de gevaren en krachten zijn, maar nu kan ik het ook daadwerkelijk laten zien...)
Deze is niet meer compleet.
Het kastje waar de prop doorheen ging!!!
En wel ja, echt tot 3 keer toe volledig door 16mm MDF...
Ergens rechtsboven zit een stukje...
Onderschat nooit de kracht van dit, en zorg altijd voor een goede voorzorgsmaatregel.......