Psygho (Emil)
Forum veteraan
Hier weer even een klein hapklaar "tussendoortje" van een overwegend zwarte hexacoper.
Flightcontroller is op basis van DJI NAZA + GPS. Hij krijgt zwarte armen, en ook de witte regelaars worden voorzien van een zwart jasje.. Eens wat anders...
Deze multi word in opdracht gebouwd
Jammer dat het de mijne niet is,want hier worden de X65 motoren van Digitech voor gebruikt. Ideaal! betaalbare Rctigers in nederland... Ik had ook wel zin in een trosje van deze motoren
.. Ze zijn qua gevoel stukken beter dan de sunnysky (een bekende upgrade, wbt de dstandaard dji motoren) Deze sunnysky's ik heb ik ook mogen testen voor iemand....Maar goed das gevoel, de echte testen komen straks wel 
Mooie motoren inderdaad.. niets gelogen...
Ach we moeten iets te dromen over houden, momenteel ben ik hard aan het sparen voor me gimball en een eos M of nex5R, dus de 450 en de tbs doen het maar even op de dji motoren...
We beginnen met een zooitje krimpkousjes op maat:
Hier de akelig witte variant regelaar:
Knuip de boel los en verwijder de witte kousjes om de bullit connectoren:
Voorzie ze van de zwarte kousjes:
Trek het witte jasje uit, en voorzie hem snel van een mooi zwart truitje..
Andere kant:
Doe dit in totaal 6 keer:
Sinds kort deze mooie soldeerbout,(weller wtcp 2002) wel een gebruikte , en niet zo mooi meer,(ben zelf super zuinig op me spul) maar solderen doet hij als de beste! Hij kwam met een nieuwe spons en een nieuwe punt! Dus hij is weer klaar voor jaren gebruik... Mijn "oude" staat nu als backup in de kast..
Moet toegeven, Weller is duur, maar soldeert wel heel erg lekker. Verschil is lastig uit te leggen, het pakt beter voeit lekkerder, alles is gewoon prettiger met deze..
Soldeer de regelaars op de pads. Vertin de pads en de regelaar draden eerst.
Detail opname:
Voorzie de V-sen draden van een kousje ter bescherming en afwerking.
Werk de draden door de opening. En soldeer de draden op de betreffende pads..:
Op deze manier monteer ik de v-sen en de ontvanger in kwestie:
Voor de zekerheid even een tywrap eromheen, dit komt nooit meer (uit zich zelf) los. (ontvanger zie je nu niet, maar komt nog wel):
Plak iig de linker zijkant af van de naza, (barometer heeft last van licht, meestal met laaghangende zon) En voorzie hem van stugge foam, of de bijgeleverde witte plakkers:
Geef de naza een plekje, liefst in het COG, of zo dicht mogelijk in de buurt.:
Met deze eenzijdige zwarte faomtape.....:
...komt de regelaar wat vaster, en meteen trillings gedempt op de arm te zitten
Monteer de regelaar met 2 tywraps op de arm:
Mooie motoren van digitech, de x65, maar de draden zijn voor de f550 VEEL te lang:
Inkorten die boel!
Toch een flink stuk wat er af mag..
Desoldeer de mooie bullit connectoren van de draadjes af:
Strip de draden, en vertin de eindjes. Zo soldeert het makkelijker straks:
Soldeer de bullits, en voorzie ze van wat krimpkous voor de afwerking en de isolatie:
Update 03-02-2013
Monteer de motoren op de zwarte armen.. Vergeet de lockbond niet!
Een drup is eigenlijk al te veel..
Draai de bouten kruislings vast, en vast is vast.
Hier even een totaal beeld van de gemonteerde motoren:
Hetzelfde geld voor de prop mede nemer, vergeet de lockbond niet.
Controleer de draairichting van de motren,en zet de motordraden losjes vast.
Update 06-02-2013
Afgelopen dagen gingen we verder met de bouw.. Zoals te zien is in het filmpje , vloog de set naar behoren...
De tijd om hem te voorzien van de spectrum ontvanger + satelite.. Ook moeten we alles nog "even" netjes wegwerken..
Iets wat gewoon de nodige tijd kost.
We beginnen met de spectrum ontvanger.. (hier nog even zonder de sattelite)
Vanuit een andere hoek gezien:
Ik heb de regelaar draden voorien van "spiral wrap" , dit om te kijken of dit wat is... Zo houdne we een overwegend een zwart aanzicht
De motoruitgangen van de naza wat weggewerkt, en voorzien van een krimpkous.
Een boven aanzicht van het geheel...
Tijd voor de spectrum satelite ontvanger:
We vergeten de de gps ontvanger niet...
Een iets duidelijker overzichts foto:
Mijn groen li-on powerd schroevendraaier, ideaal!
Beschermd met een krimpkousje en gezekerd met een tywrap, is de accu aansluiting:
Een setje fotos van de weggewerkte dradensoep:
Onderaanzicht:
V-sen module met ontvanger: (beschermd en weggewerkt met krimpkous)
Flightcontroller is op basis van DJI NAZA + GPS. Hij krijgt zwarte armen, en ook de witte regelaars worden voorzien van een zwart jasje.. Eens wat anders...
Deze multi word in opdracht gebouwd
Jammer dat het de mijne niet is,want hier worden de X65 motoren van Digitech voor gebruikt. Ideaal! betaalbare Rctigers in nederland... Ik had ook wel zin in een trosje van deze motoren


Mooie motoren inderdaad.. niets gelogen...
Ach we moeten iets te dromen over houden, momenteel ben ik hard aan het sparen voor me gimball en een eos M of nex5R, dus de 450 en de tbs doen het maar even op de dji motoren...
We beginnen met een zooitje krimpkousjes op maat:

Hier de akelig witte variant regelaar:

Knuip de boel los en verwijder de witte kousjes om de bullit connectoren:

Voorzie ze van de zwarte kousjes:

Trek het witte jasje uit, en voorzie hem snel van een mooi zwart truitje..

Andere kant:

Doe dit in totaal 6 keer:

Sinds kort deze mooie soldeerbout,(weller wtcp 2002) wel een gebruikte , en niet zo mooi meer,(ben zelf super zuinig op me spul) maar solderen doet hij als de beste! Hij kwam met een nieuwe spons en een nieuwe punt! Dus hij is weer klaar voor jaren gebruik... Mijn "oude" staat nu als backup in de kast..
Moet toegeven, Weller is duur, maar soldeert wel heel erg lekker. Verschil is lastig uit te leggen, het pakt beter voeit lekkerder, alles is gewoon prettiger met deze..

Soldeer de regelaars op de pads. Vertin de pads en de regelaar draden eerst.

Detail opname:

Voorzie de V-sen draden van een kousje ter bescherming en afwerking.

Werk de draden door de opening. En soldeer de draden op de betreffende pads..:

Op deze manier monteer ik de v-sen en de ontvanger in kwestie:

Voor de zekerheid even een tywrap eromheen, dit komt nooit meer (uit zich zelf) los. (ontvanger zie je nu niet, maar komt nog wel):

Plak iig de linker zijkant af van de naza, (barometer heeft last van licht, meestal met laaghangende zon) En voorzie hem van stugge foam, of de bijgeleverde witte plakkers:

Geef de naza een plekje, liefst in het COG, of zo dicht mogelijk in de buurt.:

Met deze eenzijdige zwarte faomtape.....:

...komt de regelaar wat vaster, en meteen trillings gedempt op de arm te zitten

Monteer de regelaar met 2 tywraps op de arm:

Mooie motoren van digitech, de x65, maar de draden zijn voor de f550 VEEL te lang:

Inkorten die boel!

Toch een flink stuk wat er af mag..

Desoldeer de mooie bullit connectoren van de draadjes af:

Strip de draden, en vertin de eindjes. Zo soldeert het makkelijker straks:

Soldeer de bullits, en voorzie ze van wat krimpkous voor de afwerking en de isolatie:

Update 03-02-2013
Monteer de motoren op de zwarte armen.. Vergeet de lockbond niet!

Een drup is eigenlijk al te veel..

Draai de bouten kruislings vast, en vast is vast.

Hier even een totaal beeld van de gemonteerde motoren:

Hetzelfde geld voor de prop mede nemer, vergeet de lockbond niet.

Controleer de draairichting van de motren,en zet de motordraden losjes vast.

Update 06-02-2013
Afgelopen dagen gingen we verder met de bouw.. Zoals te zien is in het filmpje , vloog de set naar behoren...
De tijd om hem te voorzien van de spectrum ontvanger + satelite.. Ook moeten we alles nog "even" netjes wegwerken..
Iets wat gewoon de nodige tijd kost.
We beginnen met de spectrum ontvanger.. (hier nog even zonder de sattelite)

Vanuit een andere hoek gezien:

Ik heb de regelaar draden voorien van "spiral wrap" , dit om te kijken of dit wat is... Zo houdne we een overwegend een zwart aanzicht

De motoruitgangen van de naza wat weggewerkt, en voorzien van een krimpkous.

Een boven aanzicht van het geheel...

Tijd voor de spectrum satelite ontvanger:

We vergeten de de gps ontvanger niet...

Een iets duidelijker overzichts foto:

Mijn groen li-on powerd schroevendraaier, ideaal!


Beschermd met een krimpkousje en gezekerd met een tywrap, is de accu aansluiting:

Een setje fotos van de weggewerkte dradensoep:







Onderaanzicht:

V-sen module met ontvanger: (beschermd en weggewerkt met krimpkous)


Laatst bewerkt: