BEARCAT f8f ESM

Dit is ook een mooi stelletje, het zijn semi-schaal wedstrijd kunstvluchtmodellen, helemaal houtbouw:

27179.jpg
 
zo tank geinstalleerd, jeti maxbec2 geplaatst, ontvanger, mpx plug voor de connectie van de vleugel, en een plaatsje gevonden voor de 2 x A123 packs
jullie commentaar is welkom….
Degene die dit alles volgen weten, dat ik de holle, verloren ruimte bovenaan wil benutten, door daar mijn eigen geprepareerde tank van 500cc te plaatsen


Dit doe ik omdat ik dan de normale voorzien plaats van de tank, later eventueel kan benutten, voor een smoketank….
http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/177823-bearcat-f8f-esm-2.html#post2826894



hier de zelfgemaakte tank in de holle bovenruimte:


De twee antennes zou ik aan elke rompkant vastkleven ,volgens hitec het best 90° t.o.v. elkaar.

en zo zou dit er eventueel in de toekomst kunnen uitzien, MET smoketank…


voor diegene die het zien, de pull-pulls, zijn nog niet opgespannen, ik wacht nog even tot alles correct op zijn plaats zit….

de verluchting van de tank zou ik net in het midden laten uitkomen met een zelfgemaakte lucht nippel ongeveer zoals deze maar dan zonder de schroeven…
 
Laatst bewerkt:
Gaaf man, wil ik ook hebben om op mijn seafury-P-47 te monteren.
Welke HK heeft deze op voorraad?
De retracts ,komen deze eind maart bij Bigplanes binnen?, zit al meer dan 1 jaar op mijn setje voor de P-47 te wachten.
 
bij bigplanes staat nu op de site dat de container binnen is en 3e generatie esm retracts nu verkrijgbaar zijn.

Volgens hun site hebben zijn ze er dus al
 
Ja, dat was de eerste levering, ik praat hier al over de volgende die in maart toekomt.......
bij bigplanes staat nu op de site dat de container binnen is en 3e generatie esm retracts nu verkrijgbaar zijn.

Volgens hun site hebben zijn ze er dus al
 
ter info…
de originele uitlaat weegt 74,59 gram
de handgemaakte weegt 201,27 gram
een pak meer, maar helemaal niet erg, daar ik toch neusgewicht moet toevoegen….
 
Laatst bewerkt:
ik zou in de motorkap nog een batterijpack moeten voorzien voor de DLE ontsteking.
De onsteking aanvaard een spanning tussen de 4.8 tot 8.8 volts.

Ik heb al 2 packs A123 (2S 6.6V 2300Mah) voor de ontvanger.
Ik zou nog zo'n pack willen gebruiken voor de ontsteking.

ik dacht aab a123 packs omdat:
Geen lipo omwille van brandgevaar (a123 zijn daar niet gevoelig voor)
geen Nimh omwille van de lange oplaadtijd (a123 kan in 20 minuten opgeladen zijn)

gezien het pack in de motorkap moet gemonteerd worden, moet ik er ook aan kunnen.Daarom dacht ik de balanceer kabel van de pack te verlengen tot in de ruimte waar ik er wel aan kan.Mag ik die zomaar 20cm verlengen?

En, mag ik de batterijpack aan de RCEXL killswitch die naar de ontstekingsmodule gaat laten hangen, terwijl ik deze via een paralelle weg oplaad?
Ik heb nog geen ervaringen in bezine motoren, vandaar deze vraag....

http://www.freebits.nl/view.php?filename=855Naamloos_2.jpg
http://www.freebits.nl/view.php?filename=422Naamloos_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
yes,

de retracts zijn binnen en aangepast naar 90°,
ze werken perfect, en hopelijks blijft dat ook zo....:p
let niet op die gele plakkers, die zijn tijdelijk

almost ready for it's first homerun....:infinity:
toch wel een vette vlieger vind ik :

 
ja hoor , zeg wel...
hij is ondanks zijn slechts 30cm grotere span tov mijn trojan een flink uit de kluiten gewassen warbird hoor, en ja 30cm is ook weer niet echt niets he :)
hopelijks is ons plein lang genoeg, of er gaan koeien sneuvelen !
Wes, je pa gaat moeten opletten zunne, zo'n warbird achter een schuimpje....dat vraagt voor een aanval :) :mrgreen:

Mooi mooi zeg.
Zal een spannende maiden worden niet?
Mvg wes.
 
ja hoor , zeg wel...
hij is ondanks zijn slechts 30cm grotere span tov mijn trojan een flink uit de kluiten gewassen warbird hoor, en ja 30cm is ook weer niet echt niets he :)
hopelijks is ons plein lang genoeg, of er gaan koeien sneuvelen !
Wes, je pa gaat moeten opletten zunne, zo'n warbird achter een schuimpje....dat vraagt voor een aanval :) :mrgreen:

Waar kom je nu op uit qua gewicht? Hoeveel lood is nodig?

Volkert
 
Back
Top