Straat Denemarken

Nieuwsdelen

Nieuwsdelen:
Er gebeurt niet zo erg veel aan het schip de laatste weken. Er zit namelijk maar 24 uur in een etmaal en die uren worden grotendeels ergens anders voor gebruikt dan werken aan het schip. Zo af en toe worden er 1 of 2 plankjes even snel verlijmd en dan houdt het al weer op. Maar, langzamerhand komt het einde van het beplanken in zicht. Met andere woorden: Dat betekent weer nieuwe werkzaamheden aan het schip. Nieuwe verfspuit met toebehoren is inmiddels ook al aanwezig dus een nieuwtje voor Bouwer is in ieder geval; verfspuiten. En ook dat dient eerst nader bestudeert te worden, dus veel speuren naar ervaringen van andere bouwers. Stel u voor als je nog nooit zo’n ding in je hand gehad hebt en dat eventjes gaat doen. Echt niet! Eerst voorbereiding, proefstukjes maken et cetera. Misschien zijn de onderdelen voor de basis van de 4 geschutstorens, van deel 55 en 56, wel een geschikt begin bij het plamuren en verfspuiten.


Wordt morgen vervolgd met: 2e laag beplanking op de bodem van het schip.
 
Deel 29f - 34: 2e laag beplanking

Dag 308 na de start van de bouw op 18 april 2012


32e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Nu de bodem met het grote oppervlak.


33e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Eerst een plankje in het midden van 93cm lang.

Nota bene: Bouwmethode van een Engelse Hoody.

Help, de plankjes zijn bijna op! Plankjes halen bij de modelbouwwinkel of ontvreemden bij de Bismarck?
Die van de Bismarck liggen bovenin de kast van de hobbykamer voor anker. Nee, die van de Bismarck zijn maar 0.8mm dik (3 plankjes nagemeten met de schuifmaat: Foei, Hachette Amati!). Dan toch naar de winkel: 10 plankjes van 1m lengte voor €7.50!!!!! Je krijgt er wel een mooie koker bij als verpakking; dat dient wel te worden vermeldt.


Wordt overmorgen vervolgd met: Hoofdstuk 29h.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 29h

Dag 310 na de start van de bouw op 18 april 2012

Nieuwsdelen:
- Opnieuw een zelfgemaakt hoofdstuk.
- Hoofdstuk 29h.
- Waarom?
- Een idee kwam boven drijven.
- Waarover?
- Zelf nieuwe plankjes aanmaken.
- Waarom?
- Veel te weinig plankjes gehaald in Putten.
- Wat te doen?
- Weer naar Putten?
- Neen, er liggen in de garage nog 2 stukken multiplex van zeer goede kwaliteit.
- Dan ga je wat proberen met die restanten uit die gesloopte keuken (Weet u het nog?).
- Eén van de twee plaatjes multiplex uit de garage halen.
- Recycling!
- Snij er een strook van 10mm af met een Stanley mes.
- Hierbij gebruik je een glasplaat uit de keuken als liniaal (lijnrecht!).
- Het product is een strook van ±500x10x5mm.
- Dat is 4mm te dik.
- Snijdt er met het Stanley mes een plakje van 1mm af, aan beide zijden van de dikte.
- Gaat helemaal niet zo erg moeilijk, al gaat het wel eens mis.
- En je gebruikt de goed gelukte strookjes voor het schip.
- En je krijgt stroken van ±150-450x10x1mm.
- Dat resultaat is prachtig.
- En minder uitgegeven, aan modelbouw, in een land wat opnieuw in een recessie verkeert.
- Nog een bijkomstigheid; de model-Bouwer geniet extra van zijn idee!
- Hieronder ter verduidelijking wat afbeeldingen van de fabricage:


1e bouwafbeelding bij deel 29h:

full

De plaat van ±500mm in het vierkant. De eerste snede langs de glasplaat gemaakt.
Daarna op de snede 5mm dikte doorsnijden.


2e bouwafbeelding bij deel 29h:

full

Het product is een strook van 500x10x5mm.


3e bouwafbeelding bij deel 29h:

full

Snijdt er met het Stanley mes, aan beide zijden van de dikte, een plakje van 1mm af.


4e bouwafbeelding bij deel 29h:

full

En je hebt stroken van ±150-450x10x1mm.

5e bouwafbeelding bij deel 29h:
full

En zo zit dan de eerste strook, onder het plankje hart schip, verlijmd.

Einde van hoofdstuk 29h.


Wordt overmorgen vervolgd met:Afronden van het beplanken van de bodem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 76

Dag 311 na de start van de bouw op 18 april 2012


Nieuwsdelen:
Afgelopen woensdag verscheen deel 76 in het Verenigd Koninkrijk.
Bouwer constateert dat ook hier een onderdeel inzit voor de opbouw wat zeer goed uitkomt.
Dan kan er ook nu bekeken worden of de zelfgemaakte onderdelen voldoen aan de eisen (lees afmetingen!).


Afbeelding van de inhoud van deel 76:
full



Wordt morgen vervolgd met: Afronden van het beplanken van de bodem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 29f - 34: 2e laag beplanking

Dag 312 na de start van de bouw op 18 april 2012


34e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Al aardig wat (zelf gefabriceerde) plankjes op de bodem.


35e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Ineens wordt er weer wat anders bedacht: “Hé, er zijn nog genoeg plankjes van 1.5mm over, wanneer daar 0.5mm afgesneden wordt, dan zijn die plankjes ook bruikbaar als plankjes van 1mm dikte.” Je legt het 1.5mm dikke plankje tussen 2 plankjes van 1mm dikte en dan is het redelijk makkelijk snijden. Gaat soms toch nog wel een beetje mis. Maar het resultaat is genoeg om het plankje te gebruiken!


36e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

En als je dan aan de onderkant van het plankje ook nog rondom een schuin kantje maakt om de lijm goed tussen de plankjes onderling te krijgen, wordt het plankje, met oneffenheden, er alleen maar beter op!


Wordt morgen vervolgd met: Verder beplanken van de bodem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 29f - 34: 2e laag beplanking

Dag 313 na de start van de bouw op 18 april 2012


37e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

En dan zit dat plankje er al zeer snel op verlijmd.


38e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Een verbetering: Wanneer je eerst de schuine kantjes aan het plankje maakt en pas daarna gaat snijden van 1.5mm naar 1mm, wordt het een beter resultaat met de regelmatigheid van het oppervlak wat te voorschijn komt.


39e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34

full

Het resultaat is dat het plankje, zonder te schuren, op het schip kan worden gelijmd.


[FONT=&quot]Wordt over een week of twee vervolgd met:[/FONT][FONT=&quot] Verder beplanken[/FONT][FONT=&quot] van de bodem[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 77 en nieuwsdelen

Dag 318 na de start van de bouw op 18 april 2012

Zoals beloofd, even iets over de inhoud van deel 77:
- Ook hierin een onderdeel voor het voorste deel van de opbouw.
- Het is hetzelfde als in deel 76 (zie een vorige permalink hier boven!).
- Alleen nu is het voor de bakboordzijde van het schip.
- Bouwer constateert dat ook dit onderdeel voor de opbouw een mooie controle zal zijn voor de zelfgemaakte onderdelen.
- Controle dus, om te zien of die zelf gemaakte onderdelen voldoen aan de eisen (lees afmetingen!).


Nieuwsdelen:
En inderdaad; de delen 74 t/m 77 zijn onderweg naar Nederland. Een bevestiging ontvangen. Bouwer vraagt maar niet wat hier de reden van is! Hij gaat echt niet wroeten in die constante en goede toelevering van delen voor de HMS Hood! Dat laat hij wel uit zijn hoofd, ondanks dat hij dan wel €2 per deel meer betaald, dan wanneer hij 6 delen tegelijk laat verzenden. De volgende order/zending is geplaatst voor 5 delen, te weten : 78, 79, 80, 81 en 82. En dat is ook bevestigd.


Wordt ergens in de volgende week vervolgd met: Achterste deel van het schip met de 2e laag beplanking.
 
Laatst bewerkt:
Deel 29f - 34: 2e laag beplanking

Dag 325 na de start van de bouw op 18 april 2012


40e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Achterste deel van het schip voorzien van de 2e laag.


41e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Achterste deel van het schip gezien vanaf stuurboord.


42e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Achterste deel van het schip gezien vanaf bakboord. Eindelijk is de 2e laag daar gereed!


Wordt overmorgen vervolgd met: 2e laag aan het gedeelte voor het voorste deel van het schip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwsdelen

Dag 328 na de start van de bouw op 18 april 2012

Vandaag toch geen 2e laag aan het gedeelte voor het voorste deel van het schip;
er is door andere bezigheden nog niet aan begonnen!

Nota bene:
Het verder beplanken aan het voorschip gaat voorlopig het vooronder in​
(wel wordt het gedeelte voor het voorste deel van het schip nog gedaan!).​
Waarom?​
Wachten op Hachette/Amati!​
Waarom?​
Eerst zien hoe zij het verder afronden van de romp en het dek gaan uitleggen.​
Het plastic onderdeel, wat de ‘voorpiek’ van het schip is, past niet; het is 0.4mm te hoog!​
Bij velen zelfs meer dan 1mm!​
Het dek hoort daar nota bene gelijk te lopen met de rest van de voorste helft van het schip!​
Bij Bouwers schip is het probleem gelukkig zeer eenvoudig op te lossen.​
Het dek iets (0.4mm) naar boven lichten.​
Hetgeen eigenlijk precies de 0.4mm is die Bouwer zelf heeft veroorzaakt.​
Waardoor?​
Door een iets dunner multiplex te gebruiken bij het zelf fabriceren van de dekdelen!​
Bij de romp zijn voor wat betreft de dikte op sommige plaatsen ook nog enige onduidelijkheden.​
De dikte van de bewapening op de huid, bij het voor- en achterschip heeft bij het model een verschil van 1mm.​
In de werkelijkheid zou dat dus 200x meer zijn en dan wordt het 200mm en dat is wat al te veel!​
Ook hiervoor is gelukkig de oplossing voorhanden.​
Onder andere de tekening van een Belgische volger heeft er toe bijgedragen, dat de van de bewapening midscheeps, hoog in de romp, ook aangepast kan worden, zoals het hoort te zijn!​
Maar toch na 77 delen nog steeds geen Hachette/Amati oplossing!​
Ergo: Naar nu blijkt, na het verschijnen van deel 78 afgelopen week,​
geeft Hachette/Amati aan om de romp te gaan schuren.​
Zij vinden het dus allemaal wel best, zo als de romp nu is; hij is af!​
Maar, hoe dan ook, het blijft belangrijk wat Hachette/Amati gaat doen met het niveau verschil van het dek helemaal aan het voorschip.​
Dat niveau verschil is namelijk duidelijk te zien in het bijgeleverde boekwerkje enige delen terug!​
En dat verschil is echt wel meer dan 1mm.​
Misschien vullen zij dat op met een dun plaatje met opdruk wat in een toekomstig deel geleverd wordt.​
Met andere woorden:
Geduld hebben en afkijken bij anderen, zelf de boeken in, internet afschuimen en Hachette/Amati de tijd te geven om te laten zien wat daar op het voordek staat te gebeuren!

Wordt binnenkort vervolgd met: De standaard voor de HMS Hood.​
 
Dag 331 na de start van de bouw op 18 april 2012

Toch niet de standaard voor het schip vandaag, veel te veel andere bezigheden gehad, met het betere weer buiten.
Bijvoorbeeld: “Lekker weg in eigen land”
Dus pas vandaag de voorlaatste loodjes van de beplanking aan het schip.


43e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Handig zo’n tandenstoker om de laatste kleine stukjes beplanking mee vast te prikken op de lijm!


44e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Hier zo’n deeltje wat er met behulp van dat nieuwe stukje gereedschap gemakkelijk vast te pakken is en in te drukken is (eerst even een proefpassing!).


45e bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Het gedeelte voor het voorste deel van het voorschip, voorzien van een 2e laag beplanking, gezien vanaf stuurboord.


46e en voorlopig laatste bouwafbeelding bij deel: 29f – 34
full

Het gedeelte voor het voorste deel van het voorschip, voorzien van een 2e laag beplanking, gezien vanaf bakboord.


Nota bene: Hiermee eindigt voorlopig weer eens het beplanken aan het schip. Het is nog steeds zoeken naar; hoe dik de bepantsering aan het voor- en achterschip in werkelijkheid was. En vooral hoeveel niveauverschil er daardoor op de romp ontstond. Het plan is om aan de hoofdbewapening van het schip te beginnen, want hieraan is namelijk behoorlijk veel werk te verrichten.


Wordt vervolgd met: Waarschijnlijk de standaard voor de HMS Hood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 47-54

Dag 333 na de start van de bouw op 18 april 2012


Het verhaal bij de delen 47 tot en met 54:
De delen 51 t/m 53; wat waren zij weer eens verschrikkelijk duur! De vraag komt dan naar boven: Hoe berekent hij die prijs toch? Zit er dan zoveel verschil in portokosten? Wanneer je op de site van Royal Mail kijkt valt dat best mee; of rekent hij gewoon in de trant van weinig delen, dan hogere kosten? Zit iets in maar, €’s verschil per deel is toch wel erg veel. Met andere woorden €15 per deel! Oeps! Gelukkig waren de delen 47 tot en met 49 ruim €3 goedkoper en deel 54 zelfs nog een € minder! En ergo; binnenkort maakt Rutte & Co voor de eerste maal €722 AOW over, de krentenwegers! Ze moesten zich schamen, en dan krijg je vooraf ook nog 2 dreigbrieven dat de zaak niet bedondert dient te worden, anders raak je die fooi ook nog kwijt! Schandalig generaliseren van onderdanen noemt Bouwer dat; breek hem het bekje niet open! Laten wij het hier maar bij laten en overgaan tot de bouw van het schip. Waarom nu de delen 47 tot en met 54? Zij vormen een aaneensluitend geheel voor de hoofdbewapening van het schip en dat is een mooie klus om de wachttijd voor de deck en hull informatie te overbruggen.


Afbeelding van de delen 47 tot en met 54:
full

Alle 8 de delen!


Stap 1 tot en met 2 in deel 47:
full

In stap 1 en 2 worden de 15” torens met de basis, van de fret verwijdert en aan elkaar gelijmd. Dan begint het dus opnieuw; stap 2 kan al niet worden uitgevoerd want er zijn metalen gedraaide lopen voor aangekocht en die zullen op een andere manier gemonteerd dienen te worden dan de door Hachette/Amati mee geleverde plastic lopen.


1e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De eerste werkzaamheden van alle 4 de kanons, verwijderd van de fret. Nu zijn zij wel gereed voor het verder aanbrengen van de gedraaide metalen lopen en het in elkaar zetten van de torens.


Wordt vervolgd met: Het aanbrengen van de lopen op de basis van de 15” torens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 47-54

Dag 335 na de start van de bouw op 18 april 2012


2e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De set van de gedraaide lopen aangekocht in Engeland. Maar toch eerst een loop met toebehoren uit de plastic fret gehaald en in elkaar gezet, want die wordt gebruikt voor een correcte positionering van de gedraaide lopen op de basis van de 15” kanons.


Stap 1 in deel 48:
full

De van de fret verwijderde delen voor een loop.


3e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Daarna op een tekenvel een aantal lijnen getekend om de lopen ook mooi in lijn te krijgen op de basis van de kanons.


4e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Basis van de toren lijnrecht op het papier gelegd en enigszins vast gezet met plakband.

PS. De Milliputty is vandaag besteld; wat zal er voor kneedbaar spul komen.

Wordt volgende week vervolgd met: De volgende stappen in dit proces die grotendeels de raad van een Engelse Hoodbouwer volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 47-54

Dag 342 na de start van de bouw op 18 april 2012


5e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Basis van de toren, na enig plakken/testen, opnieuw vastgeplakt met tape.


6e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Een eerste (houten) steunpunt geplaatst en vastgezet met plakband. Hiermee krijgt de loop de gewenste elevatie.


7e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Tweede (houten) steunpunt aangebracht en vastgezet met plakband en de loop heeft, met de torenbasis meegeteld, nu 3 steunpunten!


8e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Maar voor alle bovenstaande handelingen was er eerst een complete opstelling gemaakt; met loop, ‘blast bag’ en bovenste deel van de toren, op de basis van de toren en in lijn gelegd met de onderliggende lijnen. Tevens is er voor het 2e (houten) steunpunt, een lijntje getekend om de te plaatsen gedraaide loop, op de juiste lengte uit de basis van het kanon te laten steken.

De bedoeling is nu, om ‘milliput epoxy putty’ te gebruiken om de loop op de basis van het kanon te bevestigen. De bestelling daarvoor is nog niet binnen!

[FONT=&quot]Wordt volgende keer vervolgd met:[/FONT][FONT=&quot] De volgende stappen in dit proces.[/FONT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Milliput ook gebruikt, maar dan meer als vulpasta/plamuur. Bijvoorbeeld het opvullen en in vorm brengen van de rookgaskanalen en de radarmast van de Rotterdam heb ik daarmee gedaan. Ik vind het voor dat doel fantastisch spul, en was erg tevreden over het resultaat.

Maar ik heb mijn twijfels over het gebruik ervan voor hechting. Kan je dan niet veel beter de lijmsoorten gebruiken die in plastic modelbouw worden gebruikt?

Groet,

Ad Bakker
 
Milliput

Ik heb Milliput ook gebruikt, maar dan meer als vulpasta/plamuur. Bijvoorbeeld het opvullen en in vorm brengen van de rookgaskanalen en de radarmast van de Rotterdam heb ik daarmee gedaan. Ik vind het voor dat doel fantastisch spul, en was erg tevreden over het resultaat.

Maar ik heb mijn twijfels over het gebruik ervan voor hechting. Kan je dan niet veel beter de lijmsoorten gebruiken die in plastic modelbouw worden gebruikt?

Groet,

Ad Bakker
Ad,
In de beschrijving staat dat het een middel is wat ook hechteigenschappen bezit: Milliput Yellow-Grey - Scenery Workshop

Wel ga ik natuurlijk eerst een proefje doen en een dag laten drogen en het resultaat afwachten.
Een andere oplossing is misschien om de Milliput na aanbrengen en uitharden met lijm op een aantal plaatsen vast te zetten, want ik heb een basis nodig om die lopen in te leggen.

Lever indien nodig aanvullende opmerkingen!
 
Ad,
In de beschrijving staat dat het een middel is wat ook hechteigenschappen bezit

Ja, ik weet wel dat het zich redelijk hechtte aan het messing frame van de rookuitlaten en radarmast. Maar ik zou het geen lijmeigenschappen willen toedichten, het is volgens mij ook behoorlijk bros.

Ik zou denk ik eerder gaan voor de 2-componenten acrylaatlijm Kombi Plastic van Bison. Die heeft een goed vullend vermogen, en ik denk dat je die lopen er muurvast mee lijmt. Goed ontvetten, waar mogelijk iets opruwen.

Groet,

Ad Bakker

PS
Die Milliput is nooit weg, komt altijd wel van pas. Ik bewaar het in de ijskast, dan is het volgens mij jaren houdbaar.
 
Ad,
Ik bezit reeds die 2 componentenlijm, dus die zou ik dan ook kunnen gebruiken.
Komt het toch nog goed!
Toch wil ik ook eerst een klein beetje van die Milliput gebruiken om het achterste deel van de loop op te laten rusten, op het plastic, en kijken wat het wordt. Dat moet denk ik wel want de loop komt namelijk iets los te liggen aan de basis op dat plastic.
Bedankt voor je advies.
 
Deel 47-54

Dag 346 na de start van de bouw op 18 april 2012


Vandaag opnieuw.
Gisterenmiddag ging er iets helemaal mis.
Maar, petje af voor de Forumbeheerders.
Ze hebben het Forum weer in de vaart gekregen.



H
et doosje met de Milliput is woensdag gearriveerd. Verder met het experimenteel aanbrengen van de lopen op de torenbasis.


9e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Toch een andere opstelling gemaakt. Het papier werd door het veelvuldig toegepaste plakband kromgetrokken en dat kwam de mal niet ten goede! Voor het hout {wat ook niet al te zuiver (‘plat’) was!} werd een Legoblokje getransformeerd tot laatste draagpunt. Nu ligt het papier wel mooi vlak op de vlakke tafel.


10e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De Milliput. Eerst maar eens de bijgevoegde beschrijving goed doorlezen om een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen!


11e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De 2 blootgelegde staven Milliput die beide ruim 57 gram wegen volgens de bijgevoegde beschrijving. 2 stukjes voor de eerste loop te ‘bevestigen’ reeds afgesneden. Later als het allemaal is goed gegaan, na een nachtje helemaal uitharden zal er zeer waarschijnlijk nog een 2-compo epoxylijm aan de rand van de aangebrachte Milliput bij de torenbasis worden aangebracht.

Nota bene: Het middel is namelijk niet specifiek een lijmmiddel. Ook wordt het resterende Milliput na gebruik in de koelkast opgeslagen (tips van een modelbouwer!).


12e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De loop ligt in een bedje van Milliput. Na 3-4 uur uitharden zal de loop enigszins stevig vastzitten maar, een nachtje rust zal de loop, na het geheel uitharden van de Milliput ‘verankerd’ doen zitten. De oplettende volger ziet dat Bouwer weer eens geblunderd heeft: Het blauwe Legoblokje zit nu wel op de juiste plaats.


13e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Voor het zicht is de toren met plastic loop en ‘blast bag’ (Hoe noemt men zoiets eigenlijk in het Nederlands?) tijdelijk geplaatst.


Wordt vervolgd met: De volgende stappen in dit proces.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactie + deel 47-54

Bedankt mannen voor de reactie!

Dag 345 na de start van de bouw op 18 april 2012


Na 24 uur drogen is de Milliput uitgehard. En de loop zit, na eerst voorzichtig testen, echt vast op de torenbasis.


14e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Nu de linker loop geplaatst. Dat ging een stukje sneller met de opgedane ervaring.

Herinnering: Ineens kwam er naar boven dat 30 jaar geleden de benzinetank van de wagen eens gerepareerd is met een dergelijke substantie; kan de naam van die substantie helaas niet meer naar boven krijgen!


15e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

Toren er weer bovenop geplaatst voor het zicht, want het oog wil ook wat.


Nota bene: Morgen, na het uitharden zal er rondom de Milliput een 2-compo eopoxylijm worden aangebracht. Dan kan na weer 24 uur wachten begonnen worden met de 3 resterende torens van de hoofdbewapening.


Wordt vervolgd met: De volgende stappen in dit proces.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deel 47-54

Dag 346 na de start van de bouw op 18 april 2012


16e bouwafbeelding bij deel 47-54:
full

De volgende (2e van de 4!), torenbasis gereed voor de Milliput. Eerst was er ook nog de veronderstelling dat de torens onderling een verschil hadden maar, dat ontstaat pas bij de verdere afbouw (vandaar de nummering!).


Nota bene: Ondertussen wordt er ook nog een lijmtest uitgevoerd met een 2-compo epoxylijm op een stukje geknede Milliput en een restant plastic van een lege fret.

De torenbasis met de 2 aangebrachte lopen met de Milliput heeft wel een testbelasting van 100 gram doorstaan maar, voor de zekerheid toch maar een extra component lijm gebruiken.



Wordt vervolgd met: De volgende stappen in dit hoofdbewapeningsproces.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top