Nieuwsdelen
Nieuwsdelen:
Er gebeurt niet zo erg veel aan het schip de laatste weken. Er zit namelijk maar 24 uur in een etmaal en die uren worden grotendeels ergens anders voor gebruikt dan werken aan het schip. Zo af en toe worden er 1 of 2 plankjes even snel verlijmd en dan houdt het al weer op. Maar, langzamerhand komt het einde van het beplanken in zicht. Met andere woorden: Dat betekent weer nieuwe werkzaamheden aan het schip. Nieuwe verfspuit met toebehoren is inmiddels ook al aanwezig dus een nieuwtje voor Bouwer is in ieder geval; verfspuiten. En ook dat dient eerst nader bestudeert te worden, dus veel speuren naar ervaringen van andere bouwers. Stel u voor als je nog nooit zo’n ding in je hand gehad hebt en dat eventjes gaat doen. Echt niet! Eerst voorbereiding, proefstukjes maken et cetera. Misschien zijn de onderdelen voor de basis van de 4 geschutstorens, van deel 55 en 56, wel een geschikt begin bij het plamuren en verfspuiten.
Wordt morgen vervolgd met: 2e laag beplanking op de bodem van het schip.
Nieuwsdelen:
Er gebeurt niet zo erg veel aan het schip de laatste weken. Er zit namelijk maar 24 uur in een etmaal en die uren worden grotendeels ergens anders voor gebruikt dan werken aan het schip. Zo af en toe worden er 1 of 2 plankjes even snel verlijmd en dan houdt het al weer op. Maar, langzamerhand komt het einde van het beplanken in zicht. Met andere woorden: Dat betekent weer nieuwe werkzaamheden aan het schip. Nieuwe verfspuit met toebehoren is inmiddels ook al aanwezig dus een nieuwtje voor Bouwer is in ieder geval; verfspuiten. En ook dat dient eerst nader bestudeert te worden, dus veel speuren naar ervaringen van andere bouwers. Stel u voor als je nog nooit zo’n ding in je hand gehad hebt en dat eventjes gaat doen. Echt niet! Eerst voorbereiding, proefstukjes maken et cetera. Misschien zijn de onderdelen voor de basis van de 4 geschutstorens, van deel 55 en 56, wel een geschikt begin bij het plamuren en verfspuiten.
Wordt morgen vervolgd met: 2e laag beplanking op de bodem van het schip.