Na een aantal jaren al gevlogen te hebben met de Blackburn Monoplane van David Buddington wordt het eens tijd om er een modificatie aan toe te voegen omdat deze kist gevlogen wordt op 3 kanalen n.m.l hoogte,richting en gas.
Wat dit kistje dus nog niet heeft is WINGWARPING.
De echte Blackburn heeft dat uiteraard wel en daar moet ik dus wat aan doen.
Voor degene die nog niet weten om welke kist het gaat hier een foto'tje van de echte!
Ik heb in eerste instantie de vleugels willen gebruiken waar die al jaren mee vliegt en dus een sterke servo erbij gezet in de romp voor de aansturing en daar de achterste verstagings kabeltjes aan de onderkant aan gemonteerd met katrolletjes maar dat werd een totaal fiasco!
De servo trok de vleugel wel een heeeeeeeeeeel klein beetje schelluw maar verder werd de romp ook volledig mee bewogen!
Oorzaak: de vleugel is veels te stijf om aan deze functie te kunnen voldoen.
Conlusie:een nieuwe vleugel maken voor dit kistje die veel soepeler is om te torderen
Als eerste moeten de vleugelligers veel flexibeler worden(deze vleugels hebben maar 1 ligger voor en 1 ligger achter waar de ribben overheen geschoven moeten worden).
Voor de liggers heb ik grenenhout genomen en daar de nodige sleuven in gefreest(eerst alles aftekenen en dan frezen).
De ribben zijn ook al gemaakt.
Ik ben hier wel een paar uurtjes mee bezig geweest maar als de ribbetjes erop geschoven zijn gaat het al een mooi geheel worden.
Waar de liggers niet zijn gefreest komen de bevestigingspunten voor de verstaging die de vleugel in z'n gareel moet houden!
De liggers moeten nu ondersteunt worden door blokjes zodat de ribbetjes makkelijk op hun plek geschoven kunnen worden om vastgelijmt te worden maar dat is voor de volgende keer!
Wordt vervolgt!
Mvgr Hans
Wat dit kistje dus nog niet heeft is WINGWARPING.
De echte Blackburn heeft dat uiteraard wel en daar moet ik dus wat aan doen.
Voor degene die nog niet weten om welke kist het gaat hier een foto'tje van de echte!
Ik heb in eerste instantie de vleugels willen gebruiken waar die al jaren mee vliegt en dus een sterke servo erbij gezet in de romp voor de aansturing en daar de achterste verstagings kabeltjes aan de onderkant aan gemonteerd met katrolletjes maar dat werd een totaal fiasco!
De servo trok de vleugel wel een heeeeeeeeeeel klein beetje schelluw maar verder werd de romp ook volledig mee bewogen!
Oorzaak: de vleugel is veels te stijf om aan deze functie te kunnen voldoen.
Conlusie:een nieuwe vleugel maken voor dit kistje die veel soepeler is om te torderen
Als eerste moeten de vleugelligers veel flexibeler worden(deze vleugels hebben maar 1 ligger voor en 1 ligger achter waar de ribben overheen geschoven moeten worden).
Voor de liggers heb ik grenenhout genomen en daar de nodige sleuven in gefreest(eerst alles aftekenen en dan frezen).
De ribben zijn ook al gemaakt.
Ik ben hier wel een paar uurtjes mee bezig geweest maar als de ribbetjes erop geschoven zijn gaat het al een mooi geheel worden.
Waar de liggers niet zijn gefreest komen de bevestigingspunten voor de verstaging die de vleugel in z'n gareel moet houden!
De liggers moeten nu ondersteunt worden door blokjes zodat de ribbetjes makkelijk op hun plek geschoven kunnen worden om vastgelijmt te worden maar dat is voor de volgende keer!
Wordt vervolgt!
Mvgr Hans
Laatst bewerkt door een moderator: