Bouw van een "ongewone" oplegger

Bedankt allen voor de lof!

Het filmpje komt op YouTube in feite slechter over dan het origineel het toont nu nogal schokkerig zo hier en daar, en dat is toch echt niet het geval.
Het gegil van die achteras motoren en vertraging is wel een beetje storend; dat geluid had ik moeten dimmen; volgende keer beter, ik had helemaal niet op het geluid gelet: dat stond uit :( bij het editen.

@Arjan: ik denk dat dat helemaal niet gaat lukken ook al in verband met de 2 eindschakelaars die dan nodig zijn plus de draairichting omkering, die ik nu niet nodig heb: hij werkt op een halve slag.
In feite is de schotel motor met vertraging dezelfde als die van de deur, en die gaat toch heel mooi en rustig open; ik denk dat die as-motoren sneller mogen.

Wat denken jullie?
Cor
 
Geloof het of niet ? Alwin, maar deze schakeling kende ik wel; alleen was het bij mij gewoon niet opgekomen om deze hier te gebruiken; ik had wel gedacht aan deze 12 volt motor op 6 volt te laten draaien, maar dat idee verworpen omdat me dat een grote hap aan vermogen had gekost, en dat ik me niet kan permitteren want die motor moet wel in korte tijd een dikke 4 kg heffen.
Met een PWM regeling heb ik natuurlijk die verliezen niet!
Ik ga dat doen denk ik! Bedankt voor het wakker schudden ;)
Cor
 
Laatst bewerkt:
zoals met zoveel dingen is het vaak een kwestie van er even op komen op het juiste moment.
 
he Cor,
is toch een zeer mooie trailer geworden en hij werkt perfect gelijk aan het orgineel.
een echt toppertje
grote klasse man
 
is een mooi stukje modelbouwKUNST dat hier te zien is
proficiat met het resultaat, het mag er zeker wezen
de volvo gaat net zo knap worden, daar twijfel ik niet aan :D
 
Bedankt allen voor de loftuitingen, dat wordt gewaardeerd.

Die rij-dag op betontegels heeft ook wel wat nieuwe ervaringen opgeleverd, met name is de wrijving op de banden in de bocht enorm: met name bij de trailer worden de banden bijna van de velg getrokken, en in feite is dit laatste ook gebeurd aan het eind van de rit.

Dat probleem was me al wel opgevallen, maar nu moet ik er toch iets aan doen, in principe eenvoudig, maar bijna het hele ding moet weer uit elkaar, om een paar zwaardere veren op de middelste as te monteren; dan draagt deze meer, en dus de andere minder, waardoor ze makkelijker zijdelings zullen 'schuiven'.

Hetzelfde geldt in mindere mate voor de trekker, omdat de sleep as vrij licht belast is, maar ook daar zou het model met een stuur as beter tot zijn recht komen.
Dus we blijven aan het (ver)bouwen.
Cor
 
Hallo Cor,

Nou, dat ziet er goed uit zeg.
Het lossen en het laden gaat perfect.
(Volvo)petje af voor jou bouwkunsten.

Bij de 1:1 moet de chauffeur de achterdeur nog zelf openmaken, bij jou gaat dit automatisch, echt Super hoor !!

Tja, en dat de trailer wat wringt, dat is normaal hoor, dit doet de 1:1 ook hoor !
Ik zou daar verder niets aan doen.

Wel zou je wat aan het aflopen van de banden op de velgen wat moeten doen als dit gebeurd bij haakse bochten.
 
ik heb laatst een fietstocht gemaakt naar eindhoven en terug. (173km)
toen kwam ik door belgie en heb ik deze oplegger zien staan in het groen.
 
Back
Top