Bouwverslag Weimo Raven 2.7M

GOED BEZIG jeroen,

gaat ie een kist van weimo vliegen, met afstand een van de mooiste composiet kisten die er te koop is, en zeker niet de goedkoopste,

wat doet J. Weel die gaat er een paar goedkope China servo's in zetten..
het is niet de vraag "het zal mij benieuwen"
maar met enige zekerheid:wat word mijn volgende bouwproject!!!!

als je een kist als deze wilt vliegen, dan moet je ook bereid zijn om te investeren in een kwaliteit servo, zoals een hitec/futaba/savox/JR.

tis geen shock flyer
 
servo,s zijn gemonteerd
geen problemen en geen rare dingen
en jesus wat een kracht zit er achter die dingen
 
In fijte komen vrijwel alle cervo,s uit china
de componenten worden gewoon alemaal daar gemaakt
maar ik heb er tog 1 tussen sitten die niet goed is
en daarom konteroleer ik altijd alles dubbol

ik heb ook hitec cervo,s gehad die mankementen vertoonden
dus ik kijk nergens van op

bevalt het me niet gaan er futaba,s in

er zijn nog een paar dingen die me niet zinnen
op de hoogteroer bladen zit best wat speling op de schanieren
die zijn van koolstof met een koolstof pen er door
de pen in 2mm en het gat bijna 3mm
daar moet maar een busje in komen
 
dus nog niet gevlogen, en er zit nu al een slechte tussen,,,

en jij maakt je enkel zorgen om een beetje speling op het hoogteroer.

bevalt het niet komen er futaba's in.. als ze niet bevallen is dat meestal op 300 meter hoogte, succes met het wisselen van de servo's in mid air, voordat hij de grond raakt.
 
de cervo met met het mankement word omgeruild
gewoon garantie
ik heb gelukkig de hele winter om te testen

Op de grond
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar het resultaat, vriend van mij heeft 3 jaar gevlogen (55cc toestel) met chinese servos, hij heeft er nooit problemen mee gehad tijdens F3A-X/hoveren/3D.

Als 1 servo het op de rollen begeeft, dan kan je nog altijd landen omdat je er 2 zitten hebt op elk roer...

Ik zie wel dat de servo slechts 17kg kracht heeft op 7.4v, en 21 op 8.4v. Kan een powerbox 8.4v leveren?
 
Klopt als een bus
Ik heb zelf 3 jaar gevlogen met cervo,s van spring rc
ik werd er voledig mee uitgelaggen
ook met het model en de motor bij the way
het model was een magik hand sukhoy van 2,7 meter en de motor een SV100 gekocht voor 300 euro
Ik verwachte niks van die motor maar hij heefd het langer volgehouden dan verwacht
2 jaar
de kist is uiteindelijk overgenomen door degeen die de meeste krietiek had
alles waarvan hij zij dat I niet zou kunnen kon I wel

ik heb de powerbox op 6 volt staan
en dat is genoeg
ik heb maar 2 keer 15 kilo nodig op de rolroeren
en 2 keer 10 op het hoogteroer
ook vlieg ik geen 3D
en zo vraag ik niet het maximum van de cervo
wat weer goed is voor de levensduur
en de tandwielen
ook al is I titanium gear
 
Het enige dure onderdeel wat ik heb gekocht en wat nu in de raven zit
juist dat onderdeel werkt nietmeer
De powerbox van emcotec
maar het is waarschijnelijk aleen de magneetschakelaar die stuk is
dus een nieuwe is bested
het problem is hijn gaat niet aan op de magneet

zet ik dan een baterij op de aansluitingen op de schakelaar die voor de spaningsmeter zijn dan gaat I wel aan
als ik dan meteen de baterij verwijder blijft het cisteem ingeschakeld en werkt alles
ik kan hem dan ook uitschakelen met de magneet
maar daarna kan ik hem nietmeer aan zetten met de magneet
 
Ligt er maar net aan in welke stand dat de servo staat en ofdat hij geblokeerd staat. want anders heeft de 2de servo ook weinig zin.



Ben benieuwd naar het resultaat, vriend van mij heeft 3 jaar gevlogen (55cc toestel) met chinese servos, hij heeft er nooit problemen mee gehad tijdens F3A-X/hoveren/3D.

Als 1 servo het op de rollen begeeft, dan kan je nog altijd landen omdat je er 2 zitten hebt op elk roer...

Ik zie wel dat de servo slechts 17kg kracht heeft op 7.4v, en 21 op 8.4v. Kan een powerbox 8.4v leveren?
 
DIt type cervo heefd een instebare failsave
ik heb navraag gedaan bij feetec
als een cervo kapot gaat in de lucht dan word de stroom naar de motor afgesloten waardoor de cervo ook niet blokeerd
aangezien ze zonder stroom erg licht lopen blijft het roer voledig bestuurbaar

deeze cervo lijkt trouwens verdacht veel op 1 van de futaba cervo,s
als 2 drupols water
 
[mod]Lees je waarschuwing aandachtig. Je tweede bericht en dan meteen zo een. En dat voor iemand die al 5 jaar op het forum is.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De emcotec is weer operationeel
het was de schakelaar die defect was
ook heb ik de cervo met de storing terug gestuurd
maar ik heb nog geen antwoord gehad van big planes
ik zit er wel op te wachten want dat is het laatste
hij is verders klaar
ach ik heb nog een paar klusjes af te maken waar ik lekker zoet mee ben
landingsgestel voor een stagerwind uitlaatje afwerken
en nog 2 landingsgestellen
1 reparatie ombouw kunstof keerblokken naar 70/75 alu en 1 nieuwe set
voor de vultee valiant
 
zoo een nieuwe servo opgestuurd gekregen en gemonteerd
en natuurlijk testen
werkte perfect en toen plots weer storing servo stond vast

'dat problem bleek echter niet aan de servo te liggen
maar aan mij
ik had de stekker niet goed in het stopkontakt zitten waardoor I af en toe geen puls kreek
'
dat zit nu goed maar eerst maar is een paar maanden goed testen

morgen met draaiende motor want die moet nog inlopen
 
Laatst bewerkt:
de raven is vrijwel klaar
nog 1 ding te doen balanceren
ondanks dat de accu,s vrijwel tegen het motorschot aan liggen en ik gewoon lekere zware cellen gebruik
de dempers van staal zijn
en de bochten op de motor ook best zwaar gemaakt zijn
is het model gewoon staartlastig
een beste min punt in het ontwerp
je wil namelijk het liefst in een f3a x model geen lood leggen

er zijn ook nog wat andere ontwerp dingen waarvan ik zeg mmmmmmmmmm

de neus van het model is scheef ontworpen
dit zodat de voorkant van de neus gelijk aan de prop zou staan
echter de motor staat op 2 graden
de neus is 3 graden scheef
en de ruimte tussen de rolroeren en de romp is 5mm best een kier

ik ga nu eerst balanceren met lood
maar ga later kijken wat er te winnen valt als ik de roerbladen die voledig ingedekt zijn met glas
openwerk en bespan met ora

met een 4 cylinder 100cc heb je dit niet nodig
die motor is al zwaarden
en daar vloog het prototype ook mee
tog handig een model niet te ontwerpen op de zwaarst wegende motorkeuze

hier wat foto,s van hoe I er nu uit ziet
full

full

full


het model is voledig standaart weimo met een dle 111 boxser
dle dempers
2 X 5 cels accu van 4000 mah
spinner komt bij airobertics vandaan

cervo,s nog de feetec hv servo,s
maar daar ben ik nog mee aan het testen
tot nu toe na een valse start geen problemen
op rudder heb ik nog men spring rc servo,s zitten uit de sukhoy
die werken nogsteeds perfect
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top