Even voorstellen:
Marco, 40+, omgeving Utrecht.
Ik heb me vandaag op dit forum aangemeld, omdat ik na jaren mijn plan heb opgepakt om mijn oude liefde definitief op te knappen en weer rijklaar te maken: een oude Kyosho Turbo Optima (non-Mid).
Een aantal jaren geleden al druk bezig geweest met onderdelen scoren op eBay, en nu moet ik het maar eens afmaken. Kind 1 (11j.) vraagt al jaren wanneer de auto klaar is, en kind 2 (6j.) begint me nu ook al lastig te vallen. En vrouw 1 vraagt inmiddels hoeveel geld dit gaat kosten, haha !
Efin, de afgelopen kerstvakantie heb ik het chassis compleet afgebroken, schoongemaakt en weer opgebouwd. De repro kap is ook inmiddels gespoten, maar de repro stickers moeten nog binnen komen. Ik zou graag zeggen dat ik de kap bewust geheel 80's verantwoord in 3 kleuren heb gespoten, maar eerlijk gezegd ben ik gewoon niet zo'n held met de airbrush (die ik overigens wel heb, maar die gebruik ik meer voor gitaarbouw, iets totaal anders...).
Technisch/mechanisch ga ik er wel uit komen denk ik, maar op elektronica ben ik zo groen als gras. Vol vertrouwen een 5000 mAh lipo erin gegooid, en de stock LeMans 240s gedurende een kwartiertje laten knetteren als vanouds. Ging best lekker eigenlijk, tot mijn ESC het begaf, getuige de blauwe rookpluim (en de stank) die ermee gepaard ging.
Direct daarna heb ik een aantal kennissen/winkels gebeld en bezocht. De een zegt dat ik geen lipo kan gebruiken icm met een 19T single brushed, de ander zegt dat het juist wel kan, met de juiste ESC (maar weten dan vervolgens niet welke, of raden er eentje aan die volgens de specs helemaal geen lipo ondersteunen). Weer een ander zegt dat ik volledig brushless zou moeten gaan (maar vergeten dat het om een vintage buggy gaat met vintage gearing, haha).
Kortom, het is er voor mij niet echt veel duidelijker op geworden. Ik hoop op dit forum een aantal mensen te vinden voor emotionele support en technische adviezen. Sleep mij er doorheen, alsjeblieft....
Groet,
Marco
Marco, 40+, omgeving Utrecht.
Ik heb me vandaag op dit forum aangemeld, omdat ik na jaren mijn plan heb opgepakt om mijn oude liefde definitief op te knappen en weer rijklaar te maken: een oude Kyosho Turbo Optima (non-Mid).
Een aantal jaren geleden al druk bezig geweest met onderdelen scoren op eBay, en nu moet ik het maar eens afmaken. Kind 1 (11j.) vraagt al jaren wanneer de auto klaar is, en kind 2 (6j.) begint me nu ook al lastig te vallen. En vrouw 1 vraagt inmiddels hoeveel geld dit gaat kosten, haha !
Efin, de afgelopen kerstvakantie heb ik het chassis compleet afgebroken, schoongemaakt en weer opgebouwd. De repro kap is ook inmiddels gespoten, maar de repro stickers moeten nog binnen komen. Ik zou graag zeggen dat ik de kap bewust geheel 80's verantwoord in 3 kleuren heb gespoten, maar eerlijk gezegd ben ik gewoon niet zo'n held met de airbrush (die ik overigens wel heb, maar die gebruik ik meer voor gitaarbouw, iets totaal anders...).
Technisch/mechanisch ga ik er wel uit komen denk ik, maar op elektronica ben ik zo groen als gras. Vol vertrouwen een 5000 mAh lipo erin gegooid, en de stock LeMans 240s gedurende een kwartiertje laten knetteren als vanouds. Ging best lekker eigenlijk, tot mijn ESC het begaf, getuige de blauwe rookpluim (en de stank) die ermee gepaard ging.
Direct daarna heb ik een aantal kennissen/winkels gebeld en bezocht. De een zegt dat ik geen lipo kan gebruiken icm met een 19T single brushed, de ander zegt dat het juist wel kan, met de juiste ESC (maar weten dan vervolgens niet welke, of raden er eentje aan die volgens de specs helemaal geen lipo ondersteunen). Weer een ander zegt dat ik volledig brushless zou moeten gaan (maar vergeten dat het om een vintage buggy gaat met vintage gearing, haha).
Kortom, het is er voor mij niet echt veel duidelijker op geworden. Ik hoop op dit forum een aantal mensen te vinden voor emotionele support en technische adviezen. Sleep mij er doorheen, alsjeblieft....
Groet,
Marco