Winter projectje, JA EEN PENGUIN!

Zo daar gaat ie dan,

na een fpv vlucht of 35 en een crash of 5 met mijn Zeta Phantom FX-61 het besluit maar genomen om met een ander toestel te gaan fpven.
De laatste crash was doorslag gevend, vliegende vleugel, 2 servo's, 1 houd er mee op en daar ga je dan. Wou de Phantom eerst upgraden, toch maar niet gedaan.

Dus op zoek gegaan naar een nieuw toestel, wat rond gevraagd, tip gekregen en hij is er:

Finwing Penguin


Het draadje op rcg een beetje door gelezen en aan de bouw begonnen met dit tot nu toe als resultaat:

full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


Zullen nog wat foto's volgen en straks ook wat filmpjes als die vliegt!

Setup:

DX8 met Dragonlink UHF V2 TX
Dragonlink RX V2 12ch met 64cm coax antenne
Finwing M2815 1280kv
Finwing 60Amp ESC met BEC 5.5 volt 3Amp
1 x 17grams finwing servo elevator
2 x 17grams finwing servo ailerons
1 x 9grams finwing servo rudder
Turnigy 3s 5000 mah Lipo. (Straks ook in parallel proberen)
Pan/Tilt moet nog komen.

FPV setup:

Sony ccd 600 tvl super HAD met 3,6 mm lens( fpv cam)
Immersion RC 600mw 5,8Ghz VTX met CL antenne (op foto even de SPW erop gedraaid voor de show)
Immersion RC Uno 5.8Ghz RX met 5 turns Helical( Bedankt DennisK)
Fatshark Predator V2
Eagle Tree OSD Pro
Eagle Tree E-logger V4
Eagle Tree 10Hz GPS
Eagle Tree Guardian stabilizatie expander
GoPro Hero 3 black edition voor het opnemen.


Maar eens kijken waar we eindigen:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk gebouwd, ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar je vluchten.
Met de gopro geen last van de plastic kap ?

Welke servo's had je eerst? (die faalden)
 
vliegende vleugel, 2 servo's, 1 houd er mee op en daar ga je dan

Merkwaardige retoriek - wat voor model je ook hebt, als je hoogteroer servo ermee stopt ben je ook de klos. Maar ja, ik ben een vliegende vleugel liefhebber...
 
Deels met je eens. In de loop der jaren toch ook wel eens een haperend of stilstaand hoogte roer over gehouden. Meestal toch de kist terug gekregen tot in de buurt van het veld en kunnen redden. (desnoods met flaps als hoogte roer gebruik)
Loopt de servo geheel in hoek.. ben je natuurlijk weg.
Met een vleugel lukt je dit dus in het geheel niet.
Derhalve plaats ik in ieder geval geen cheap servootje in vliegende vleugel. Een set goede servos in een wing geeft toch een stuk rustiger gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat pinguïns niet kunnen vliegen.

Ziet er allemaal netjes uit.

In mn wing zit gewoon 2* hxt 900. Al was het toen ook meer een test modelletje. Alleen hij leeft nog steeds.
Op een indoortje zit een slechte 500. Potmeter problemen en dus parkinsson. Beetje roeren en het gaat weer weg. Ook 1 op gas gehad in een brandstof kist. Werd ook slecht maar bleef wel werken. Volledig uitval nog nooit gehad. Hooguit een paar tandwielen na een crash. En zelfs dat valt mee.


Spw en helical gaan goed samen dus die combi kan je gerust houden/proberen.
Meeste IRC vtx gooien op ch 1 het meeste vermogen eruit.
 
Dankje, de kap schijnt wel reflectie te geven dus twijfel er nog over om die te gebruiken + dat je er een beetje een broeikas effect mee krijgt wat je elektronica niet leuk vind.

De servo's die ik in mijn Phantom had waaren deze: Turnigy TGY-9025MG Metal Gear Servo 1.8kg/11g/0.09 (EU warehouse)

Denk dat ik daar nu op afgebrand ga worden haha maar goed.

Dat van je hoogteroer servo is wel zo maar denk als je toch meer stuur mogelijkheden hebt je meer kunt proberen( met voldoende hoogte natuurlijk) en dan meer kans hebt op minder schade. Flaps zitten er overigens niet op, zou ik er eventueel zelf nog op kunnen maken..

Haha ja ik weet dat penguins niet kunnen vliegen!
Je bedoeld die wing waar je een paar filmpjes van had gepost in een ander draadje een paar dagen geleden?
Oke dat is handig, dan laat ik hem zo. Ch1 it is!
 
Misschien ook maar een upgrade doen:

full

ESC was eigenlijk voor de Phantom bedoeld maar denk dat ik hem hier maar op zet samen met:
full

deze 8 Amp BEC.
Tevens deze 9x6,5 klapprop er op zetten i.v.m. drag met het zweven:
full


Iemand nog op of aanmerkingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik was ook bezig met propellors en las ergens op rcgroups dat een klap prop tijdens vlucht een stuk minder efficient is omdat hij het koppelstuk heeft.
Zelf vlieg ik alleen maar met APC propellors.
En sinds kort heb ik de motorstop aangezet, volgens mij scheelt dat ook flink.
 
Oke dus de aeronaut klapprop kan ik beter links laten liggen ivm efficientie en tevens rond vliegende stukken prop? Heb er zelf ook geen spinner bij, vond het niet nodig, bij de 9x6 APC zit ook geen spinner. Motor stop is ook een idee maar trekt dat niet ontzettend veel aan je accu dan? Zal zo eens kijken voor een graupner.
 
Heb de FY41AP ook maar bestelt, de ET OSD is KIA, wou hem laten maken door een collega maar ging me 60,- kosten. Daarvoor heb ik ook bijna een nieuwe. Las dat veel mensen ook wel FY31AP gebruiken met Hornet OSD. De FY41AP heeft de OSD er bij in zitten alleen zijn mensen voor wat ik las niet echt te spreken over de letters op rsg. Maar wat ik zo zag op een xtal filmpjes leek het me wel mee te vallen die letters. Nou moet ik alleen nog even uit vinden hoe ik alles aan moet gaan sluiten aangezien je er een power manager bij krijgt en ik ook mijn 8Amp BEC wil gaan gebruiken.
 
Oke ben even verder wezen lezen op rcg en heb wat manieren gevonden om de bec ook aan te sluiten:
FY41AP_ESC_and_BEC.png.html
of
FY41AP_One_BEC.png.html



Maar ik zou mijn bec ook nog tussen de powermanager en de esc kunnen voegen of heb ik dat mis? Of is het tegenstrijdig? Kan dan namelijk wel mijn batterij verbruik beter in de gaten houden aangezien de powermanager ook het verbruik in de gaten houd.
 
Met de powermanager bedoel je gewoon de current sensor toch?

Ik had voorheen de losse bec , de osd, vtx en de cam allemaal direct aan de lipo gekoppeld, dus niet de normale current sensor uitgang. (werd allemaal niet meegerekend)

Voor mijn huidige build doe ik alles achter de current sensor zodat het word mee gerekend. Hoe vaak gaat een current sensor kapot......
 
Met de powermanager bedoel je gewoon de current sensor toch?

Ik had voorheen de losse bec , de osd, vtx en de cam allemaal direct aan de lipo gekoppeld, dus niet de normale current sensor uitgang. (werd allemaal niet meegerekend)

Voor mijn huidige build doe ik alles achter de current sensor zodat het word mee gerekend. Hoe vaak gaat een current sensor kapot......

Dus toch achter de current sensor, totaal tegen je gevoel in? :p
 
jij mag niet meer raden :-P

die van de cyclops storm is 100a over 30volt max.
Ging googlen over defecte current sensors, niks over te vinden hoor.
 
Bovendien, defect hoeft nog niet stroomonderbreking te betekenen. Zolang de stroomkring ok is, blijft de aangesloten elektronica gewoon werken.

Martin
 
Back
Top