Naast ASP zou je ook kunnen gaan voor Super Custom, Magnum en Planet Hobby. Dit zijn eigenlijk allen dezelfde motoren, ik denk zelfs dat ze uit dezelfde fabriek komen.
@Brutus
Inderdaad er zijn .70 .80 in het gamma, maar die zijn niet te koop bij HK helaas.
Bij Just Engines heb je de .70 voor net iets meer dan 160 euro in huis, en als Hobbyking hem wel zou hebben, maar je zou pech hebben met de douane, ben je nagenoeg hetzelfde kwijt.
Mijn .36 kostte bij JE net geen 92 euro om in huis te krijgen. bij HK zou hij met de douane mee iets van 85 euro kosten.
Het is mij het afgelopen jaar NUL keer gelukt iets binnen te krijgen uit het Azie ZONDER bij te moeten betalen (niet alleen hobbyking, ook de persoonlijke bezittingen van mijn vrouw moest ik heel grof voor bijbetalen).
Wat betreft verkrijgbaarheid bij HK: dat is iets raars, een maand geleden stond mijn .36 helimotortje daar nog op de site, nu zie ik die ook niet meer staan... Vorige maand moet het ding iets van 46 euro kosten, maar ik heb al geleerd dat daar nog een hoop overheen komt.
Voor wat betreft het " uit dezelfde fabriek komen"... dat is een volgens mij heeeel groot misverstand dat het dan ook dezelfde motoren zijn: een afnemer (degene die zijn naam op het label mag zetten) betaalt een prijs, en krijgt waar hij voor betaalt.
Sanye levert ook motoren voor heel veel verschillende merken en daar zit, met name in afwerking en quality control heel grote verschillen tussen.
Zo'n fabrikant is ook niet achterlijk: die gaat echt niet exact dezelfde motoren met dezelfde kwaliteit als die hij zelf maakt voor bedrag X, tegen een lagere prijs aan de concurent leveren...
Zeker niet als zijn eigen naam er niet eens op staat... Die zorgt echt wel dat het eigen product toch even beter is.
Dus zelfs als ASP de motoren voor SC en dergelijke maakt, en zelfs als ze van dezelfde productielijn komen, dan mag je er rustig van uitgaan, dat voor een SC of Magnum bijvoorbeeld de zuigers met een kolenschop uit de bakken na de gieterij/draaierij geschept worden, er in gesmeten worden van een afstandje zonder ze eerst op toleranties te controleren, en voor het "eigen product" de zuigers eerst een voor een gemeten word, en dan netjes en voorzichtig gemonteerd.... Bijvoorbeeld....
Dat de cartergietstukken wat zorgvuldiger op foutjes gechecked worden, de motor beter schoonbemaakt word van binnen, etc etc. Allemaal zaken waar de fabrikant geld op bespaart, en de rebrander zijn lagere prijs van kan doen.
En ik moet zeggen, dat je aan de ASP kan zien dat hij goedkoper geproduceerd word als een OS (de zuiger is bijvoorbeeld minder filigraan en het aantal bewerkingen aan kruk en drijfstang is beperkt tot het hoognodige), maar die van mij zag er uitermate netjes uit van binnen, en leek met zorg in elkaar gezet, was brandschoon van binnen en buiten, en loopt onberispelijk. Zelfs de carburateur laat zich gewoon goed afstellen, en dat had ik niet verwacht (ik had de OS carb al klaar liggen)
Groet, Bert