Het gewicht is in zoverre van belang dat je genoeg snelheid moet kunnen genereren, samen met trekkracht, om de zwevervleugel lift te kunnen geven.
Een ASW van 17 kilo moet je sneller slepen dan een Bergfalke van 17 kilo.
Als je een ASW van 17 kilo los krijgt dan trek je een oldtimer van 25 kilo ook de lucht in.
En dat is nu juist ook een beetje het voordeel van electro.
Je motor heeft in het hele toerenbereik koppel.
Dus je hoeft niet in een toerengebied tussen 5500 en 6000 rpm te draaien.
Bij een oldtimer kan je dus gewoon met wat minder gas vliegen en dan trekt alles nog lekker door.
Bij een moderne zwever gooi je gewoon vol het gas erop en dan werkt het ook.
Ik dacht Willy al te herkennen, had ie een staartje?
Een soort belegen hippie?
Dan moet het Willy zijn.
En inderdaad eigenaar van HKM.. en wat herenclubs.
En Bertus..
Die YEP is wel aardig maar neem even contact op met Gerben.
Ik, en nu ook Gerben, heeft contact met Sunrise en koopt er regelmatig regelaars.
Sunrise heeft destijds op mijn verzoek wat geexperimenteerd en daar is een 240A (eigenlijk 300) regelaar uitgekomen.
Ding is erg goed, software aangepast t.o.v. YGE en daar stook je makkelijk je Piper mee.
Prijs valt ook wel mee.
GJ