De story off the lapidar van handebouwer.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Han, 14 apr 2004.

  1. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
    @Han

    Hij is weer netjes Han, goed werk verricht!
    Dat verdient een bloemetje ;-)

    Succes in Rheidt

    Greetz,
    Frank
     
  2. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Ben ik weer.

    Het heeft niets uitgehaald hier.
    Niet dat ik iets met de wikkelingen gedaan heb hoor.
    Maar 1 pootje stond wat scheef.
    En ik dacht wacht eens misschien een slecht kontakt.
    Dus even de bout er bij.
    Tin mooi iets uitlaten vloeien.
    En walla pootje weer mooi recht.
    Maar nog steeds een hoop vermogen.
    Morgen maar even een goede 20 x 8 prop halen.
    Mooi klusje voor Manfred.;)
    Laat de boel maar zo.
    Met een 20 x 8 doet die het ook.
    En dan met 50 amp is prima.
    Als die in Rheidt 1 goede vlucht maakt ben ik blij.

    ( Denk ook dat mijn nieuwe 2400 cellen is meer power leveren.)

    Theo bedankt Laurens ook.

    En natuurlijk onze Frank.

    Groeten Han die nu als de wielewaal de boel bij elkaar gaat pakken.
    Wil morgen middag 5 uur weg rijden.

    Groeten Han.
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dus toch datgene wat je in Schipperskerk al aangaf en waardoor je die buitenlanding moest maken. Verbeterde accu's die meer stroom kunnen leveren dan de accu's die je nromaal gebruikte.
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik denk toch dat Laurens hier een punt heeft...

    Als je motor is warm geworden tijdens de brand (wat niet zo heel gek is) kunnen de magneten er minder magnetisch door zijn geworden. Daardoor gaat het kv omhoog, en met dezelfde prop en accu het verbruik dus ook.
    Op zich niet zoon probleem als hij nu koel blijft, en het maar een klein verschil is. Dan vlieg je gewoon met een motor met een iets hoger kv, meer toeren en een kleinere prop.

    Dit is wat ik gok dat er aan de hand is.
     
  5. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Zo de laatste stand van zaken.

    Het ligt gewoon aan de accu's.
    Heb nog foto's van vorige meetingen.
    En in vergelijk met de spanning heb ik de zelfde amperes.
    Alleen de werk spanning is aanzienlijk hoger.
    De timing maar op de laagste stand gezet.
    Dit verminderd nog een beetje het vermogen.

    Zo en de rest zie ik moregn wel.
    Nog eten en dan ben ik en manfred de deur uit.

    Groeten Han.
     
  6. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Als ik dan toch bezig ben.
    Alle foto links aangepast.
    Een paarfilmpjes komen nog.

    Maar het verhaal over de motor klopte helemaal.
    Daar lag het niet aan.
    De accu's waren gewoon tegoed.
    Maar de motor heeft het met de hete dagen toch begeven.
    Naar 6 jaar trouwe dienst.

    Toen maar een motor van de beech uit de kast gehaald.
    Deze zo op het achterste motorspant geschroefd.
    Wel natuurlijk met de zelfde dump.
    Dit leverde een prima resultaat op.
    Wel op 24 cellen ipv de 28.
    De overgebleven cellen dienen nu voor de koelfan voor in de neus.
    Maar het is geen gezicht zo'n motor op zijn achterste.

    [​IMG]

    Dus maar eens aan de slag het regend toch.
    Met dit als resultaat.

    Lekker de zaag erin.
    [​IMG]

    En het nieuwe motorspant.
    [​IMG]

    [​IMG]

    En zo moet het ongeveer worden.
    [​IMG]

    Een beetje Hanskin kleed de boel mooi aan.
    [​IMG]

    Kleurtje er over en walla klaar is Han.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo nu kan die er weer even tegen aan.

    Groeten Han.

    Ps morgen meer foto's uit de oude doos.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Even uit de oude doos.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
  9. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Uit de oude doos.
    Lang leve YT.



    Het intrekken van het landings gestel.

    Groeten Han.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    13533133_1222210247791334_2530242022622510363_n.jpg 13603226_1561626100805854_5569928212121476698_o.jpg 13568786_1222211654457860_5923170499865145142_o.jpg 13575969_1561640614137736_1824273840707761927_o.jpg
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    13603721_1222211717791187_2082424688445857372_o.jpg
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Gewoon om het verlies van Han te verwerken even heel dit draadje door gelezen.
    Wat een kennis en doorzettingsvermogen had Han toch.
     
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
  14. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    :( Wie gaat de Lapidar nu verder vliegen?
     

Deel Deze Pagina