Heb reeds vele motoren ingelopen en versleten (vooral vliegtuigmotoren dan) en voel me nog steeds geen deskundoloog wegens gebrek aan feedback; ik heb nog wat vragen waarvoor ik met de zoekfunctie en google niet 123 een antwoord kon vinden Hoeveel klemming behoort een nitro motor te hebben na inlopen? kun je deze (zonder plug) door z'n TDP duwen of niet ? Bij een nieuwe motor is dat zonder voorverwarmen vrijwel onmogelijk Wat zijn grosso modo de temperaturen voor iedere fase bij 20C buitentemp voor een .12 motor? Ik heb wat bijgehouden de laatste keer, en ik hoor graag van jullie of dit normaal is. Motor is een standaard 3P type, geen racemonster : Inlopen stationair, rijk afgesteld : ~80-90C WOT, rijk afgesteld : ~90-100C Jonge motor, ~2L stationair, normaal afgesteld : 75-80C tijdens normaal gebruik : 105-120C Oudere motor, >8L stationair: 75-80C Normaal gebruik : 105-110C maximum temperatuur, nooit overschrijden: 150C
Wij houden bij de basic novarossi motoren een temperatuur aan die tussen de 100 en de 110 graden liggen. Ik denk dat dit ook voor jouw motor geldt. M.v.g. Mark
De temperatuur is de laatste indicatie om tot je te nemen. Als de prestaties, het rookpluimpje en de klank zo goed als perfect is neem je de temperatuur op en hou je dat als indicatie voor die (!!!) motor.
Wat ik al zei is dat een indicatie bij de Novarossi stürm en de N12T1 motor van novarossi. Mocht het warmer buiten zijn (tussen de 25 en 30 graden) kan die ook warmer worden. Temperatuur is inderdaad een indicatie! M.v.g. Mark