Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Zijn wel een aantal kant en klare kapjes voor de rustler. Even opzoeken bij jconcept en proline ofzo.
     
  2. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    top bedankt, hoopte dat er misschien nog meer waren, maar toch bedankt.
     
  3. tommyv

    tommyv

    Lid geworden:
    13 mei 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Gelderland
    ander vraagje, ik heb een aantal turnbuckles bij mijn 2ehnds auto fekregen maar hoe zie ik welke waar hoort? er zit geen beschrijving meer bij en de maten zijn soort van hetzelfde, je kan natuurlijk de pootjes in of uitdraaien maar ook daar lijkt het alsof de standaard maten niet helemaal juist zijn,

    https://m.traxxas.com/sites/default/files/KC1769-R01_TurnbucklesINST_150331_EN.pdf

    kan het zijn dat de alu upgrade rurnbuckles een andere maar hebben (geloof ik niet)
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  5. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    hallo rustler's!

    ik rijd nu net een maandje met een yellow rc dune racer brushed versie en heb behoefte aan je geweld en iets meer durability wat bashen betreft.

    ik woon buitenaf een heb de keuze uit asfalt, gras en een stukje bouwland

    nu zit de duneracer vrij snel vast in het gras etc qua bodemspeling.

    ik zit de denken aan de vxl versie en dan voor de 2S Lipo's te gaan.

    wel een klap geld tov de €120 van de duneracer ...:hammer:
     
  6. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Zou ik helemaal ander model nemen. Eentje met meer bodemspeling
     
  7. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    ik dacht dat de rustler al een fijne vooruitgang was tov de 1:12 buggy?

    wat stel jij voor?

    die stampede ziet me er net te lomp uit en minder stabiel bij het snellere/lompere werk

    maar ik sta open voor tips :bye:
     
  8. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    De Rustler is wellicht niet ideaal qua durability. De aandrijf assen gaan sowieso vrij snel stuk waardoor je stalen assen moet kopen van minimaal 30 euro. Eigenlijk gaan de meeste onderdelen wel een keer stuk waarna je ze kan vervangen met RPM. Dan wordt het een ander verhaal. Mijn Rustler ging voorheen constant stuk maar dat is nu verleden tijd dankzij upgrades. Des al niet te min ga ik hem denk ik weg doen om een maatje groter te nemen.

    Een snelle auto is het absoluut, plezier gegarandeerd.
     
  9. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    De stampede 4x4 vxl gehad. Erevo 1/8 en 1/16. Verder ook de rustler en misschien nog wel meer traxxas. Welke me het meest beviel? De Stampede 4x4 vxl. Iedereen heeft het bij deze truck over instabiel etc.

    mijm wedervraag is: Kan je een beetje prutsen? De shocks zijn simpel instelbaar met clipjes en andere springveren kan je precies instellen wat jij wil. Als je de draagarmen precies horizontaal afsteld met het gewicht van de accu erin, heeft je pede 4x4 zat tractie.

    Als je wil springen doe je er wat dikkere clipjes tussen om wat meer travel on je shocks en je bent klaar om m 2 meter (of meer niet aan te raden) te laten spring.

    Kosten na 1,5 jaar? Paar keer nieuwe assen en lagers en oh ja, voordat ik het vergeet: die wat ik had zat wel met een paar alu deeltjes bemest. Misschien had hij het daarom wat beter gehouden als die 1.5 jaar springen. Maar zonder alu zal die ook best wel willen denk ik. Wat vaak jammer is van dat zwakke plastic dat er schroeven door een botsing uit kunnen komen. Dus na springen of crashjes even checken of alles nog zit bij de hubs. (Zit dicht bij de wielen waarin de assen verdwijnen )

    Ik reed hem verder altijd op 2s lipo en als ik zin had 3s. Maar 3s met een rustler is ool niet verantwoord. Met de 4wd heb je ook weer meer verdeling van de krachten dan wanneer de volgas 3s poert op maar 2 asjes zoals de rustler.
     
  10. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    "Prutsen" gaat wel lukken ja met busmonteur als dagelijkse bezigheid :thumbsup:

    Maar je raad dus de stampede eerder aan dan de rustle voor rundumshause offroad bashen?

    En is de 2wd stampede dan nog interessant ?

    Scheelt nogal in de pesetos :rolleyes:
     
  11. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Das zo. Maar dan krijg je wél een stijf ding naar mijn weten. Zou ik weer de rustler prefereren. En de prijs? 50euro meer heb je 4wd dacht ik zo op marktplaats
     
  12. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Je bedoeld de rustler boven de 2wd stampede?

    En de prijzen zijn op een bekende webshop:

    Rustler vxl €400
    Stampede 2wd €240
    Stampede 4wd vxl €540

    Groooote verschillen..
     
  13. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    De Rustler in jouw post is de VXL (brushless en luxere onderdelen) en de Stampede de XL-5 (brushed en goedkopere onderdelen), dat is nog al een verschil. De Rustler XL-5 is zelfs goedkoper dan de Stampede XL-5. Geld ook voor beide VXL versies.
     
  14. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Ik meende 2e hands haha. Als je een nieuwe haalt zou ik van traxxas alleen de stampede 4x4 aanraden. Na alle traxxas modellem beviel deze me het meest. Maar sowieso is nieuw kopen weggegooid geld. Weet trouwens wel wat je koop 2ehands.

    Ik had vanaf mijn 14e voor et eerst een brushless. Zeer veel gespaard en lader had ik nog over van andere auto's. In totaal met lipo accu's die in de aanbieding waren kwam ik op 530 euro uit. 3 accu's voor 90 euro wat een goeie prijs was voor 2s lipo 4000 mah. De auto was verder een Losi SCTE 2.0 maar is nu niet meer verkrijgbaar meen ik.

    Heb hem 2 jaar gehad en laatste jaar gereden op 4s lipo ipv 2s lipo. Zeer snel en weinig onderhoud moeten doen. Na die 2 jaar wastie wel helemaal op en had ik hem verkocht op marktplaats omdat repareren voor mij niet veel nut meer had na Zo'n dure nieuwe auto. Troy lee design is vergelijkbaar met SCTE maar is echt te duur: 600 euro excl. lipos!

    Misschien istie nog bestelbaar weet ik niet. Verder heb ik geen andere merken gehad dan Traxxas LOSI en Mugen. Arrma is tegenswoordig ook gewild dus als je eens bij hun modellen kijkt kan je misschien ook wel wat leuks vinden.
     
  15. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    oké, bruikbare tips.

    en ik keek idd alleen maar naar nieuw omdat ik geen zin heb om, zoals jij al aangeeft, een afgeragd 2ehandsje te kopen met allerhande reparaties onder de kap...

    we kijken en lezen nog even rustig verder :friends:
     
  16. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Nou ja er kunnen verassingen zijn maar op marktplaats word ook wel mooi spul verkocht. Kijk naar wanneer het model op de markt is. Dan kan hij ook niet ouder zijn dan op dat moment.
     
  17. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    De vxl rustler, heeft die onder het "luxere spul" waar over gesproken werd, ook al de stalen aandrijfassen?

    Of moet de vxl uit de doos ook nog tal van bash-proofing mods hebben?

    De dune racer begint na zijn geschatte 30 runs nu al serieuze slijtage in de aandrijving te vertonen en het sleutelt niet zo handig en "open" als bij de traxxass-en...
     
  18. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Ik denk wel maar zeg eens wat meer; wil jij snel, supersonischsnel of jumpen. Weet ik veel, er zijn nog wel meer dingen. Wil je per se in de blubber of maakt het niet uit als er regen valt om dan niet een keer te gaan rijden. Hangt wel aan veel af. De scte zal weer niet zoveel hoger zijn dan die hoge stampede.

    Ik zou de rustler niet echt aanraden, tis even plat gezegd een stuk plastiek met 2 spinnende wieltjes die niet door maïsvelden of grasvelden banjerd als de 4wd stampede en zelfs ook niet door de lagere scte. Veel teveel power voor de hele aandrijving en das eigenlijk een beetje met elke traxxas auto.

    Maar van 4wd is alles echt wel leuk en als je niet teveel voltage qua accu in de stampede gooit istie zat te houden.
     
  19. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Haha, je bent niks te positief over de rustler zeg :rofl:

    Maar ik wil meer power dan de huidige duneracer en de top mag iets hoger zijn, laten we 60 zeggen

    Verder wil ik meer bashbestendigheid dan ik nu met de yellow rc heb:

    Landen op het dak molt de shocks of de tower en de aandrijving is nu al noemenswaardig ingeslagen/versleten in 30 runs van ca. 15 minuten..

    Die dingen mogen allemaal wel iets duurzamer zijn, dus geen metershoge jumps met 100 kmh en landen in de mais :hammer:

    Gewoon lekker overal overheen doorheen aanklooien zonder elke maand alles in de aandrijving te moeten vervangen en na elke jump plastic te moeten vervangen....

    En waterbestendig is wel een pre ja :thumbsup:

    Makkie toch? ;)
     
  20. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Oke. Tja nu budget, wat heb je al aan spullen. Als je geen laders en accu's wil dan scheelt et een hoop in kosten. Rustler heb ik tijd gehad maar als offroad auto watie niet gecontroleerd genoeg. Als racer over de weg een beest echt. Dat ik niet positief ben is doordat ik een basher ben

    Wel istie leuk als je de shocks inkort, 3s lipo dr in knalt en nou ja, zo goed als het kan die trekker intrekken en vooral goed kijken wat er gebeurt, gaat as de brandweer. Maar stampede toppie echt lol van gehad, maar herhaling, ik had m niet standaard maar wel zo goed als. En daarmee kondie best wel 2 meter springen op 2s lipo. En ja als je echt goed bashgedrag wil moet je gewoon een 2ehandse competitie car hebben van een racer. Zijn weinig gebruikt maar wel lomp, dus kleine dingen vervangen en gaan. Is wel wat duurder maar zoals een mugenbx7t gas je zonder problemen 4s lipo.

    Maar er zijn meer auto's dus maak er eens een studie van. Maak een rijtje met de aantrekkelijkste en kies met misschien hulp van mede topic lezers.
     

Deel Deze Pagina