Pirotti Rebel

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 21 feb 2014.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Als en als dan lijkt me dat wel wat ;-)
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo dat was weer lekker.
    4 vluchten weer met de gereviseerde motor.

    Turbine, pomp en ECU plaatsen, even herprogrameren, ontluchten en starten maar.
    Zonder problemen draaien en vliegen maar, no problemo:yes:
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En gister weer 4 vluchtjes gemaakt, Leon J. nog bedankt voor de foto`s.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Gister ondanks dat ik vrij laat was toch nog even gevlogen op Deelen.
    Dit was 1 van de mindere dagen zullen we maar zeggen:confused:

    We stonden op de noord baan, de minst lekkere locatie, breedte van een taxibaan, zelf sta je vrijwel op de baan, de baan loopt redelijk hard af, de wind stond lichtelijk van links tov van de baan waardoor het door de paar bosjes die er staan vrij turbulent kan zijn, hoog gras langs de baan en als kers op de taart de zon recht van voor en in verband met verboden gebied achter je moet je wel voor je vliegen.

    Allemaal niet ideaal dus maar vliegen zullen we :)

    Eerste vlucht no problemo`s behalve dan die zon, keuze is over de bosjes onder de zon door kruisen en dan dus vrij laag indraaien, of over de zon heen waardoor je vrij hoog zit en dan van hoog gas dicht en naar de baan zien te brengen.
    Maar zoals gezegt eerste vlucht geen problemen.

    Tweede vlucht ook lekker gevlogen maar nu met een geleende zonnebril op, voor de zon was dat heerlijk maar voor de landing niet.
    Ik denk dat ik door de zonnebril die toch een ander beeld geeft de gele middenlijn heb gemist, veelste naar links zat en daar ging het mis.
    De linkervleugel raakt het hoge gras, de kist remt zo hard af dat deze vol naar links draait, vand e baan schiet en met een nose over op z`n rug in het gras ligt.

    Motor uit, kist oppakken en omdraaien.
    Schade: nav lichtje los gebroken, rechter band half van de velg af en poot iets verdraait.

    Zo gaan we natuurlijk niet naar huis toe.

    Dus band goed gemonteerd, nav light even tijdelijk vast geplakt en poot terug gedraait.
    Verder kist even goed nagelopen op verborgen schade maar niets te zien dus tanken maar.

    Derde vlucht was ook weer lekker totdat ik een touch en go ging maken, tijdens de rol van de touch zie ik mijn rechter wiel ervandoor gaan en de poot sleept over de baan.
    Ik had echter zoveel snelheid nog dat de landing doorzetten mij niet de beste keuze leek dit omdat als de kist ongecontroleerd zou gaan draaien ik direct weer in het hoge gras zou belanden en dat wilde ik voorkomen.
    Dus gas erop en door :D

    Tijdens deze touch en go heb ik wel gevoeld dat de kist weinig last heeft van het slepende aluminium pootje over de baan, de kist was goed recht te houden.
    Okee, eerst nog was circuitjes gedraaid om zeker te zijn dat ik tijdens de landing goed zou zitten met de wind en dan de eigenlijke landing.

    Full flaps, rustig zien op te lijnen, beetje krabben, gecentreerd boven de baan, linkerbandje eerst en de kist staat weer en glijdt rustig door op z`n pootje.

    Bandje zoeken en klaar.

    Blijkbaar heeft bij de 'landing' van vlucht 2 de inbus een tikje gehad waardoor deze is los gelopen.
    Tijd om de nieuwe assen die dit soort problemen voorkomen maar eens te gaan monteren :cool:

    Ondanks de 2 wat mindere landingen toch lekker gevlogen en het moet ook niet altijd te makkelijk gaan.
    Turbine heeft ook deze 3 vluchten weer top gelopen.

    Enkele foto`s volgen nog.

    Had deze vandaag even gemaakt maar die was ook wel toepasselijk nu :p
    [​IMG]

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2016
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Met jouw aan de knuppels wel ja
     
    Berto vindt dit leuk.
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Btw, is nu niet meer te zien?
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Mhhh, vreemd, hier zie ik hem nog wel ?!?! K uploads via MBF ook.
    Zal hem even zelf gaan hosten.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    ModelbouwForum.nl - Fout
    Je hebt geen toestemming om media binnen dit album te bekijken.

    Tja.... mooi systeem :) Hij was er eerst wel.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat is het gekke, je veranderd niets en dan ineens krijg je geen toestemming.

    Zoals het beste werkt nu weer op m`n eigen site gezet, dan blijft ie altijd te zien ;-)
     
  10. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Berto.
    Ach ja die 'andere' locatie, is ook niet mijn favoriet.
    Maarrrrrrrr juist dan leer je je kist pas goed kennen en de baas blijven, zeg maar.
    En zoals je zegt, mot ook niet te gezapig worden allemaal.

    P.s. de ouwe Rookie II van Johan heeft er nu bij mij weer 100 flights op zitten, a 2.5 L en 7 min flight time per vlucht.
    Die AMT is echt onverwoestbaar, altijd lopen en dat zonder enige vorm van onderhoud.
    Ook best wel vervelend eigenlijk, lijkt de ouwe XL Velox wel.

    Maar eens gaan uitkijken naar een andere uitdaging.

    Helaas komend weekend Bad Wheather Forecast, we zien wel.

    See you.
    ( jetmeeting bij mijn andere stekkie kan georganiseerd worden, effe peilen hoeveel mensen interesse hebben )

    Ger.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    +1 Ger :)
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Ger,

    Ahja, geloof dat ik de kist wel aardig ken :rolleyes:
    Was gewoon even m'n dag niet denk ik en dit was de ergste schade tot nog toe met 150 vluchten dus klagen doe ik niet ;)

    En die zonnebril heeft ook niet meegeholpen, heb hierdoor de diepte verkeerd ingeschat denk ik doordat het kleurverschil tussen de baan en geas toch minder is.

    3 vlucht weer zonder bril gevlogen en dat ging ook weer lekkerder.

    Ach beetje sensatie moet kunnen toch :yes:


    Interesse is er zeker wel, maar van 'veel' factoren afhankelijk.
    Maar 'keep me posted'.

    Grt,
    Berto.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Low pass tijdens vlucht 1 :D
    [​IMG]
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag vlucht 190 op de ELC heideweek vliegshow gemaakt.

    Was weer leuk om eens vanaf de hei te vliegen.

    Grt,
    Berto.
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Afsluit vluchtje tijdens de Heidweek vliegshow op Ede:
     
    Edwin Lievaart vindt dit leuk.
  16. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Was een mooi vluchtje Berto, maar wel een korte baan.
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dankje.

    Ede is 100 bij 100 in het vierkant + nog aan elke kant een stukje eraan van 20mtr.

    Heeft de Rebel genoeg aan.
    Echter door de keuze gemaakt op vrijdag avond door de organisatie met de toen verwachte wind hadden we nu de wind vol cross.

    Daarom besloten om hem vanuit de hoek te pakken zo recht mogelijk op de wind.
    Echter door de afscheiding van publiek, pits en nog een veiligheids net laag op de grond was er nog maar zo'n 80 mtr over.

    Landing was wel gewoon met cross en je ziet hoe weinig de kist nodig heeft.
    Kwam zelfs nog wat te hoog binnen, je hoort de motor vlak voor het veld nog even opspinnen wat eigenlijk niet nodig was geweest.

    Hoop straks met de F/A-18A toch ook wel zo relaxt er mee te vliegen.

    Grt,
    Berto.
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo dat was gister weer een erg lekker dagje, 8 vluchten, 18ltr kero verstookt.

    Totaal nu 198 vluchten, op naar de 200 :)

    Laatste vlucht beetje aanklooien met 2 C&C Viper Jets, dat was leukkkk!!!!!
    [​IMG]
     
    mmaximaal vindt dit leuk.
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Gister weer 5 vluchtjes gemaakt, vlucht nr 2 was nummer 200!!!
    [​IMG]

    Vrees dat ik hem nog wel eens zal gaan missen als de F/A-18A eenmaal af is...............................................
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Zoveel ruimte neemt hij niet in.... toch? :)
     

Deel Deze Pagina