Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Heb n nieuwe heli gekregen van mn vrouwtje... :yes:

     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Cool....
     
  3. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Wie kan mij vertellen waar ik "de juiste" EC5 connectors kan kopen??

    Ik heb een aantal nieuwe lipo packs gekocht voor m'n logo welke ik wil voorzien van EC5 connectors.

    Ik heb echt genoeg van deze connectors op voorraad, maar helaas voor dit klusje net de verkeerde uitvoering!
    Dit omdat de accu kabel veel te dik is en dus niet eerst door de plastic omhulsel past van de connector.
    En ja, ik heb thuis de " Pull Through Version" liggen...
    Maar ik moet dus de "Push In versie" hebben.
    Wie weet waar deze verkocht worden???
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    verkoopt de HK die niet gewoon?
    Heb ze volgens mij daar wel eens besteld en dan ook de Push in versie's en die doen 't prima.
     
  5. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Ik had er maar weer tijd om wat filmpjes te bewerken ...

     
    Sven75, Sickboy, Heli-Uwe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    floriske.nl en bones7 vinden dit leuk.
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Wow, dat is een mooie foto zeg !
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... 's is van Ed gewoon met het mobiltje gemaakt.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
  11. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Over mooie foto's gesproken:

    IMG-20161017-WA0000.jpg

    Credits@ Gerard_nl

    Foto van de Goblin 570 van een van onze mede clubleden. Genomen op een ca. 16 hectare groot, prachtig mooi en strak gemaaid grasveld waarop wij afgelopen zondag met enkele clubleden het geluk hebben gehad er te mogen vliegen omdat ons eigen veld pas ingezaaid is.
     
    Heli-Uwe, Sickboy, pach1977 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Even een vraag die mijn nieuwsgierigheid oproept maar niet topic waardig is:

    Steeds meer heli's staan stock een aantal graden voorover (goblin, Align 550X etc.) waarvan de consequentie is dat de fbl unit niet meer "waterpas" op de heli zit.

    Mij is altijd wijsgemaakt dat je heli tijdens het initialiseren van de fbl unit zo vlak (en stil) mogelijk moet staan omdat het anders in afwijkend vlieggedrag kan resulteren (driften etc.)

    Deze heli's doen echter vermoeden dat dat dus niet persé het geval is.

    Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    sommige dingen hebben geen reden. Soms is het ook gewoon mode ;-)
    Die heli heeft het, is door de beste ter wereld gevlogen.. Dus moet opeens ieder nieuw ontwerp het hebben.
    Los daarvan.
    Het heeft wel degelijk nut, soms.

    Jij zal doelen op het landingsgestel, denk ik?
    Het nut daarvan is, dat de staart meer bodemvrijheid heeft bij op en aftoeren.
    nu sta ik bijvoorbeeld nog wel eens 4 of 5 keer de heli te verplaatsen, om de staart uit de graspollen te houden.
    staat hij voorover, is er niets aan de hand. Alleen bij opstijgen of landen een paar tellen.

    en minder materiaal.
    en er is weer een visueel ander ontwerp te zien. wat ook vrij belangrijk is als je per jaar al je heli's minimaal 1 keer vernieuwd ( a la align...)
    nieuwe versie uitbrengen, waar visueel niets aan is veranderd helpt niet echt.

    Qua fbl maakt het trouwens niet zoveel uit.
    De gyro's willen niet perse vlak staan, de gyro's willen STIL staan.
    het enigste wat een estab meet, is beweging. ongeacht hoe hij zelf staat.
    dus of hij nu 15 graden voorover staat of correct waterpas, hij meet nog steeds dezelfde bewegingen, en corrigeert daar op.
    het is niet zo dat hij dat als "horizon"gebruikt om naartoe te werken of zoiets.

    stel, je hebt zo'n estab met een reddingsfunctie kan dit wel eens anders uitpakken..
    ff inlezen op hoe dat ding zijn redding wil gaan doen.
     
  14. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Het ging me niet om het nut van de opstaande staart maar om de gevolgen voor het initialiseren van de fbl unit.

    Mij is ooit verteld dat het niet goed is als een fbl unit niet nagenoeg vlak staat tijdens het initialiseren maar schijnbaar is dat dus niet het geval.
     
  15. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nee hoor dat maakt vaak niet zoveel uit.

    Althans met MSH Brain en V-bar heb ik nooit problemen ondervonden.

    Als je 'm maar even rustig op laat starten en niet tijdens de opstart al de canopy erop probeert te frutten.
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou ja.. Er zijn natuurlijk van die zelfreddende apparaten.. Die willen hun rechte vlak nog wel eens bij initialisatie oppakken.
    initialiseert hij scheef, hangt hij scheef bij redding.

    Maar dat hebben de meesten niet. Dus gewoon even goed stil laten staan met initialiseren.
    ga je inderdaad de kap erop rommelen, initialiseer thij met beweging, en is beweging voor zijn idee stilstaand.
    kortweg, dan heb je de hele vlucht een heli die ergens heen wil trekken.

    rot irritant.

    heb het wel eens gehad met een trillingcombinatie. Ding trok echt stevig linksaf.. verder vloog hij goed..
    alleen die afwijking moest ik er met de hand uit sturen.
    later toch de sensor maar verplaatst. en later wat gewicht aan de sensor geplakt.
    toen was het opeens over ;-)
     
    MaartenKoersel vindt dit leuk.
  17. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    haha ja in een verleden had ik de rescue functie eens geprogrammeerd van de MSH Brain ( oude software nog ).
    Dus paar keer geprobeerd en werkte prima. Dus wil het eens laten zien aan iemand. Heli opgestart, en waarschijnlijk stond ie niet recht.
    Dus bij het activeren van de rescue... draaide de machine zich keurig om.. maar besloot vervolgens vol naar rechts te hangen op de aileron en er vandoor te gaan..

    " Oeps " .. rescue uit en weer handmatig terug halen.

    Dus inderdaad bij rescue functies o.i.d... recht plaatsen is een must bij opstarten.

    Bij heli's waarbij de main shaft als het ware iets naar voren staat als je de heli op tafel zet, gewoon de bladen in het verlengde van je machine zetten en dan je pitch + cyclic graden afstellen in die stand. Geen probleem.
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    voor afstellen moet de mainshaft verticaal staan, tenminste als je met een digitaal pitchmeter werkt,
    een keer goed afgesteld, maakt het opstarten met de staart naar boven geen probleem.
     
  19. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nee uwe dat hoeft niet. Als je de bladen zet zoals ik omschreef hoeft de main shaft niet speciaal verticaal te staan.
     
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    omdat je dan eigenlijk de "rechte" kant hebt opgezocht ;-)
    Wel 1 van de redenen dat ik mijn oude vertrouwde analoge pitchmeter handiger vind..

    misschien minder nauwkeurig soms.. maar ze vliegen er absoluut niet minder om..
     

Deel Deze Pagina